29 april 2024, 05:16:38

Wordt het ei groter?

Gestart door louise, 5 mei 2006, 10:59:35

« vorige - volgende »

Rianne

Als ik het goed onthouden heb, wordt de luchtkamer groter voor het uitkomen. Ik hoop zo voor je dat het wel goed gaat... Maar als we elkaars foto's al niet goed kunnen zien ;) kan ik je niet verder helpen. Ook wil ik je geen valse hoop geven... Bij mijn eitjes had ik me ook vergist, ik had gerekend op dinsdag maar het kan nog een paar dagen duren. Het ligt er maar net aan wanneer ze echt goed zijn gaan broeden. :)
Mijn mislukte ei kun je er heel goed uithalen trouwens, er zitten allemaal vlekjes op. Maar voor de warmte laat ik m liggen. :)

louise

Heb je daar een foto van van die mislukte ei?
Ik vroeg mij af: Als je een ei veel schouwd en op pakt, geeft dat schade?

Groetjes louise

Rianne

Dit was mijn eerste nest en ik heb pittig geschouwd hoor! ;) Ik zal eens zien of ze het me nog 1 keer vergeven als ik een eitje leen. ;D

Rianne

Hier is het afgestorven ei:



Dat is al wel heel vroeg gebeurd hoor, ik denk begin tweede week.

louise

hoihoi,

Zo ziet het er van mij niet uit!! gelukkig, krijg ik toch nog een beetje hoop. ;)
Maar ik zou het zo zielig vinden als het niets is, dan hebben ze voor niets al die tijd zitten broeden.
Maar ik heb geduld.
Gebeurt er nog iets bijzonders als het eitje uitkomt ofzo? Hoor je het dan piepen?

groetjes louise

Rianne

Ja, je zou getik moeten horen en gepiep. Het is dan het beste om het eitje te laten liggen en niet te verplaatsen. Het kuiken kan dan verdwaald raken in het ei, om het zo te zeggen. :)
Ik duim met je mee! :D

louise

hoihoi,

dank je, en ik laat het horen!!!
groetjes louise

louise

Hoihoi,
Ik weet nu zeker dat het eitje afgestorven is :-[
Het ziet er nu net zo als jouw afgestorven eitje!
Ik vind het heel jammer, je ziet ook in het eitje dat er iets klutst en het kleine zwarte puntje ziet er nu ook heel raar uit!

Ik vind het heel jammer!!
Maar nu heb ik nog een probleem, ik heb sinds vorige week een nieuwe man bij mijn popjes gezet en die vormt nu met een popje ook een koppel, maar ze hebben al een paar keer gepaard en het koppeltje zit er ook bij van het afgestorven ei. Kan ik de boredblokjes laten hangen???

groetjes louise

Rianne

Hoi,

ik vind het ook heel jammer voor je! Ik had er zo op gehoopt dat het goed zou gaan! :-\
Mijn eitje piept inmiddels. :)

Het is beter dat je een nieuw onderwerp maakt voor je laatste vraag, dat valt beter op en dan kunnen mensen eerder reageren. :)

louise

hoihoi,

Moet ik nu de eitjes vervangen voor nepeitjes??
Kan ik het eitje controleren? door het kapot te maken?

groetjes louise

Rianne

Als je echt zeker weet dat er niks in zit, kun je het voorzichtig openmaken. Misschien met een mesje of zo?
Als de eitjes niet uitkomen gaan ze er vanzelf vanaf, maar je kunt ze ook vervangen hoor. :)