29 april 2024, 08:12:26

Wordt het ei groter?

Gestart door louise, 5 mei 2006, 10:59:35

« vorige - volgende »

Rianne

Een onbevrucht ei, en mijn afgestorven ei, is nu zeg maar geel van binnen. De eieren die wel bevrucht zijn, zijn nu roze/rood van binnen, met een zwarte vlek onderin.
Ik wil je ook geen valse hoop geven hoor. Op welk ei van deze link lijkt jouwe?
http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

louise

hoihoi,

Hij lijkt op die van dag 16. Ik heb er twee foto's van.




Bij de bovendste foto zie je onder het ei een klein zwartig iets.
Ik zie dan iets wat donker is en leek ff of het bewoog, maar dat kan ook zijn omdat ik dat graag wil zien ;D

Ik hoop dat je het zo goed kunt zien

groetjes louise

Rianne

Ik vind het erg moeilijk... Ik zal eens kijken of ik een foto van een eitje hier kan maken.

louise

hoihoi,

Ok dank je, ik vind het ook heel moeilijk hoor. Ik had net dus even het eitje weggehaald, en ze hadden het allebei door. Ze zaten allebei in het broedblok. :D

groetjes louise

Rianne

Het is hopelijk gelukt, momentje!

Rianne



Aan de rechterkant zit het kleine valkje. Ik hoop dat je het kunt zien.

Rianne

Ik zie net dat ik onderin en bovenin door elkaar heb gehaald... :-[ De zwarte vlek zit dus in het puntje. :)

louise

hoihoi,

Ja ik zie het, maar ik zie dat niet, ik kan zegmaar niet het valkje zien :-\ Dat zie je ook op de foto.
Ik heb een foto gemaakt van twee kanten, van de linker en de rechter kant.

Hoe oud is dat eitje??

groetjes louise

Rianne

Ik weet niet precies van wanneer, er is 1 ei stuk gegaan en ik weet niet welke. Ik verwacht deze week dat ze uitkomen, dat kan morgen al zijn. :)

Ik heb de foto lekker overbelicht, en een kring rond de zwarte vlek gezet. Misschien zie je die zelf niet, maar heb je dan wel een idee hoe groot het moet zijn ongeveer.


louise

hoihoi,
Helaas vrees ik dan het ergste, ik wacht het natuurlijk wel af!
Maar ik zie niet dat er een valkje inzit. Misschien dat het zo ondoorzichtig is dat ik het juist niet kan zien.
Maar hoe lang moet ik het laten liggen??

groetjes louise



Rianne

Ik zou nog een dag of 5 of 6 wachten. :) De valkjes blijven wel broeden, dat kan geen kwaad voor ze.

louise

hoihoi,

Als hij zaterdag niet uitgekomen is, moet ik het dan wel openmaken om te kijken wat er mis is gegaan???
De andere eitje wat moet ik daar mee doen??

groetjes louise

Rianne

Laat de andere eitjes ook maar liggen. Je kunt zaterdag dan alle eitjes en het blok weghalen.

Je zou het ei dan open kunnen maken, als je dat wilt.
Ik zou morgen het ei niet schouwen, en dan overmorgen weer, als er dan verschil is, zie je dat eerder. :)

louise

hoihoi,

Ok is goed. Je hoort nog van me!! ;)

groetjes louise

louise

hoihoi,

Ik heb net even gekeken en als ik het broedblokje open doe dan zie ik al meteen dat het bevruchte eitje heel duidelijk te zien is. Je ziet de luchtkamer heel erg. Klopt dat???
Bij de andere eitjes zie je dat niet en bij het bevruchte eitje wel. Maar ik heb geschouwd en ik heb toch weinig hoop.  :(Dat kleine puntje is nog steeds zo klein en ik zie er geen embyo in.

groetjes louise