15 mei 2025, 14:48:43

voedertijden

Gestart door mickeledoki, 24 april 2006, 21:58:38

« vorige - volgende »

mickeledoki

hallo hier wederom een vraagje van mickeledoki
is het echt nodig om mijn valkjes in de ochtend te voeren.
ik vertrek namelijk om 05.15 naar mijn werk  en  ze zitten dan nog zo lekker op stok . ik voer ze dan in de middag.
grtz mickeledoki//http:////

Karin

Ik voer 's avonds  ;D Overdag krijgen ze wel wat lekkers ( brood, groente enz. ), maar hebben dan nog genoeg zaad.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Die van mij krijgen 's morgens te eten. Ik ga om 6.30 naar mijn werk en nu voert een van mijn ouders ze. Maar zo gauw het op tijd licht is doe ik het gewoon weer zelf.

trienke

ik doe het meestal smiddags of savonds

Groetjes Trienke

Rianne

's ochtends of 's middags. Het wisselt wel eens. Ze pakken hier eerst al het 'lekkere' er uit en dan laat ik het wel eens wat langer staan.

bohi

ik voer om de andere dag, dan hebben ze het meeste voer op gegeten, zo krijgen ze van  alles wat binnen

mickeledoki

hoi hoi
inderdaad mischien is het beter om de anderse dag  want hier laten ze ook het minder lekkere staan ik denk dat ik dat ook ga doen... heeft iemand nog tips over groente en fruit mijn valkjes  lusten eignlijk alleen sla  en verder raken ze niets aan (van groente of fruit )
grtz mickeledoki

Riny

Hoy Mickeledoki
Ik weet natuurlijk niet of jij je valkjes gekiemde zaden aan biedt,maar die zijn erg aan bederf onderhevig.
Ook eikrachtvoer kun je beter niet 2 dagen laten staan.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ik ben ze vandaag zelfs vergeten nieuw zaadvoer te geven, het resultaat daarvan is dat m'n cinnamon gepareld witmasker popje dan ongeduldig wordt en het voerbakje losmaakt van de tralies. Kan ik weer stofzuigen! ::)

trienke

Ook ik geef ze regematig eten om de dag, want ze zoeken hier echt het lekkerste er uit, en de rest laten ze liggen.

Groetjes Trienke

mickeledoki

hallo  allemaal ,
ik weet eerlijk gezegd niet of  het gekiemde zaden zijn of niet het voer voor grote parkieten ,gewoon standaard het eiervoer raken ze niet aan  gooi het erover heen  maar ze duwen het netjes aan de kant... de schurken .... iemand nog een idee maar goed ik halveer nu het voer  en vernieuw het dagelijks want ik vind het zonde om zoveel weg te gooien . 

grtz mickeledoki

Rianne

Hoi,

je kunt het eivoer ook apart geven, en dan een beetje vochtig maken en doorroeren. :)

mickeledoki

hoi hoi hoi
dat ga ik proberen  ik hb het meer gehoord....
groet vanuit het zonnige brabant... mickeledoki

Mara

Ik geef ze dus elke dag vers voer, maar bij mij eten ze de bakken dan ook leeg. Maar ik heb dan ook meer dan een valkje en grasje in de voliere zitten. Het is wel zo dat als ik andere lekkere dingen geef, ik hun minder 'normaal' voer geef. Nu krijgen ze eivoer en kiemzaad dat meng ik dan wel en dan geef ik het zo. Ze krijgen van mij ook zo nu en dan gedroogd fruit maar dat eten de roodruggen zo en de rest alleen als het een korstje heeft van eivoer (ja, ze zijn niet verwend). En dan krijgen ze ook nog trosgierst en brood. En verse kruiden die ik in het bakje met het eivoer gooi.

Groetjes vanuit het donkerwordende zuiden.

Mara