16 mei 2025, 01:03:49

Trosgierst

Gestart door Dries, 10 april 2006, 13:50:10

« vorige - volgende »

Dries

Trosgierst moet je niet teveel geven want ze krijgen er problemen mee met de ontlasting ook al vinden ze het zo lekker, dus ik zou het ni te lang in de kooi laten hangen  :o ;D

Rianne

Hoi Dries,

Trosgierst kun je gerust geven, een hele stengel per keer. Alleen niet iedere dag, 2 keer in de week
Maar hoezo krijgen ze er problemen mee met de ontlasting?

Dries

Ja weet je hier ; hoe zal ik het zegge  :D kakten ze er plat van  :D en dat was niet van iets anders  ;)

Rianne

Ik geef het ze meestal wat later op de dag, dan hebben ze al zaadvoer gegeten en schrokken ze niet alles in 1 keer op. :) Het is een tussendoortje, en bevat vrij weinig voedingsstoffen.

Dries

Ja idd ik vergelijk het met snoepjes :d

bij mijn vorige valkje nam ik het weg en oh wat was hij toen kwaad :o ;D

Maar weet je we hadde die moete wegdoen omdat die vogel ziek werd, mss door stress en toen hebbe we die naar de dierewinkel gedaan en toen is die daar herkomen en hebben ze hem terug verkocht ik vond dat jammer :-\  ;) maarja nu heb ik een nog liever valkje  ;D en die praat . ik heb een lutino en het lijkt me zo precies ofdat dat een sterker soort is als die andere groetjes

Rianne

Hoi,

dat is juist niet zo ;D Lutino's hebben rode ogen en roodogen zijn vaak (dus niet altijd) zwakker als valkjes met donkere ogen. ;)

Dries

hm oké ik ken er niet veel van, u kent er inderdaad veel meer van dus :D

maar ik heb een lutino met donkere ogen kan dat ook?

ja dit is mss een stomme vraag maar ik ken er helemaal nix van  :-[ :D

Rianne

Kijk even bij Mutaties, daar is ook een onderwerp over een lutino met donkere ogen. :)

Ineke

Merk wel dat de ontlasting donkerder is na t eten van trosgierst en ik geef t ook 's avonds, nadat t andere voer op is.

Dries

Jip dat is ook zo, maar die trosgierst is helemaal niet slecht voor de valk, integendeel het is goed voor ze  ;) en tevens is het heel lekker voor ze dus moet je het zker niet weglaten uit de voeding van de vogel groeten

fielien en kuifje

hoi,

heeft iemand en foto van trosgierst   "ik weet  het ,het is een domme vraag" ???maar ik ken het niet 
Sorry   ???
misschien kan ik dan meepraten.

sofie

Riny

Hoy Sofie
Zo ziet trosgierst er uit.

Groetjes Riny :D

fielien en kuifje

hoy ,

dankuwel hé.
ik zal eens kijken waar ik het  kan kopen dan kan ik het meteen geven.

sofie

Mara

De meeste dierenspeciaalzaken verkopen trosgierst. Die van mij zijn er knettergek op en vooral als ik het dan iop een plek hang waar ze moeilijker bijkunnen dan doen ze echt alles om er aan te komen. Goede gymnastiek.

Groetjes

Mara