6 mei 2025, 07:13:01

Cloaca Prolaps

Gestart door Lique, 24 april 2006, 20:17:27

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Vanmiddag merkte ik opeens dat Storm (witmasker cinnamon geparelde pop) een cloaca prolaps heeft.
Gelijk heb ik haar gevangen, in de warmtekooi gezet, druivensuiker toegedoend en een kapje opgedaan.
Het is een behoorlijke prolaps, het is groter als een ei.
Storm heeft een hele poos hier binnen gezeten, maar op een gegeven moment heb ik haar in de voliere geplaatst. Ze heeft het enorm naar haar zin en heeft sinds een poos een mannetje (Fire). Storm kan geen normale eieren leggen, altijd windeieren of kalkeieren (veel harde puntjes of randen, vaak ook abnormale vorm).
een paar weken geleden had ze nog een windei. Daarna is het een poos stil geweest. Maar vandaag zat ze eropeens weer niet lekker bij.
Hier zijn 3 foto's van hoe het er op dit moment uit ziet:

Ik weet dat deze er behoorlijk erg uit ziet, daarom heb ik hem zelf niet terug geduwd. De kans dat hij er zo weer uit schiet is erg groot. Morgenochtend heb ik bij Feld een afspraak, hij zal het  dan terugduwen, en een hechting zetten ( onder verdoving ).

Hopelijk komt ze er goed uit, even afwachten.

Jullie horen nog van mij!

groetjes LIque

Riny

Hoy Licque
Wat ziet dat er eng uit.
Hopelijk komt het helemaal goed.
Groetjes Riny :D

Bogucci

Hoi Lique,

Ziet er inderdaad niet al te best uit.
Duimen dat het allemaal weer goed komt.

Groetjes,

• SH0RTY •

Lieve Lique!

:o :( wat een  :censuur zooi!
Zielig Stormpie!

Ik had niet gedacht dat dat er echt zo eng uit zou zien!
Heel veel succes bij Feld!
Ik hoop dat het snel weer goedkomt!

Liefs,
Roxanne

marilyn

hoikes lique

jeetje eng zeg  :o  :-\ ik had daar wel al van gehoord maar nog nooit gezien .
ik hoop dat dr feld iets kan doen en dat ze snel opknapt  ;)

groetjes marilyn

Marianne

Hoi Lique,

Veel succes met Storm bij Dr. Feld.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Rianne

Veel succes met Storm!

Saar

heel veel succes
:-* Saar

Bianca

En hoe is het afgelopen?

Ik ben best nieuwsgierig, had er wel over gehoord maar had het nog niet zo gezien.
Het ziet er heel erg pijnlijk uit!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lique

Hoi allemaal,

Vanmorgen ben ik bij Feld geweest. Jammergenoeg was hij er zelf nog niet (terwijl dit wel de afspraak was :-X).
Maar ik heb Storm dus achter moeten laten.
Ik heb net wel gebeld hoe het gegaan is. Het is weer terug geduwd, en er is een hechting geplaatst.
Morgen bel ik even terug hoe het gaat, en misschien mag ze morgen mee, anders overmorgen.
Wordt een beetje een drukke boel dan, omdat we donderdag de sleutel van onze nieuwe woning krijgen, maar je moet er wat voor over hebben ;D en dat hebben we zeker ;)

groetjes Lique

carco

Hoi

Balen dat hij er zelf nog niet was, gelukkig dat het wel gelukt is met Storm.
Zag er inderdaad behoorlijk heftig uit.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

bobbie

Hoi Lique,

Heftig hoor. Gelukkig was het niet gestuwd. Dan moet je helemaal acuut handelen. Het ziet er goed doorbloed uit, niet paars, gelukkig.

Moest je het trouwens tussendoor vochtig houden?

Succes met Storm.

groetjes, Nel :)

Lique

Hallo allemaal,

Ik werd net gebeld door Marieke.
Storm heeft het jammergenoeg niet overleefd.

groetjes lique

marilyn

hoikes lique

djeezes wat een naar bericht zeg  :'(  :'(  :'( ik vind het echt jammer dat het zo heeft moeten gaan , ik hoop dat ze nu in een betere wereld is  ;)

veel sterkte met het verlies van storm

groetjes marilyn

Gerda

Ach jeetje Lique,

Wat sneu voor jullie en voor Fire!! Arme Storm! Ik hoop dat ze niet heeft geleden!!
Het zal wel even flink slikken zijn als je zoiets hoort. Ik weet hoe dol je op je valkjes bent, ook de buitenvalkjes. En niets is je te veel voor hun welzijn. Zelfs nu met de verhuizing voor de boeg nam je alle tijd voor Storm. Jammer dat het niet heeft mogen baten!!

Liefs, Gerda