5 mei 2025, 10:35:51

Cloaca Prolaps

Gestart door Lique, 24 april 2006, 20:17:27

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi hoi

Hé bah dat het nu zo moet aflopen met je lieverd Storm :'(...ik leef erg met je mee..heel veel sterkte .

liefs gerdy

Riny

Hoy Lique
Wat vreselijk voor jullie.
Ik leef met je mee.
Groetjes Riny :'(

bobbie

.......Ohh, wat verschrikkelijk. :'(

Ik wens jullie veel sterkte.

Jeetje, dit is echt erg. :'(

Saar

hoi lique,

heel veel sterkte met het verlies van Storm  :(
liefs saar :-*

ROCKS

Hoi Lique,

Ben er even stil van, je hoopt zo dat het goed gaat, en dan mag het niet zo zijn, jeetje......ik leef met je mee, weet helaas hoe het voelt.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Oh Lique, wat erg voor jullie :'(

Ik heb het verhaal gevolgd, maar had nog niet gereageerd.

Hoe kan dat nou ineens als alles goed was gegaan?!

Heel veel sterkte met het verlies van Storm.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lique

25 april 2006, 22:51:43 #21 Last Edit: 26 april 2006, 12:18:13 by Lique
Hallo allemaal,

Storm kwam hier wonen op zaterdag 16 augustus 2003.
Ze woonde eerder bij een meisje in Beverwijk. Storm had daar een vriendinnetje, een lutino.
Zij was eerder overleden en Storm zat toen alleen.
Het meisje ging emigreren, en kon haar niet meenemen.
Wij zijn toen naar Beverwijk gereden om haar op te halen. Nog een fijne bekeuring gekregen toen, maar dat hadden we er wel voor over hoor.

Storm en Jaco ( lutino man ) konden het erg goed samen vinden.
En hebben zelfs een nestje gehad. Helaas geen eigen jongen, want 2 klungels bij elkaar gaat niet goed natuurlijk. Jaco wist niet hoe hij een popje moest bevruchten, en koos zijn touw boven Storm uit, en Storm kon nooit normale eieren leggen.
Windeieren, kalkeieren, eieren met een rare vorm: groot, klein, rond, ovaal etc.
Daarom kozen we ervoor om Storm toch enkele bevruchte eitjes te geven. Ze heeft altijd liefdevol haar jongen grootgebracht.

In 2004 hebben we een paar valkjes buiten geplaatst, Storm ook. Binnen was ze al gelukkig, maar buiten was ze helemaal gelukkig. Na een poosje buiten gezeten te hebben, kregen we een wildkleur mannetje. Toen hij de voliere in mocht, trokken zij gelijk naar elkaar toe. We hebben hem Fire genoemd.
Storm en Fire zijn altijd onwijs gek met elkaar geweest. Samen hebben zij ook vele jongen van andere koppels grootgebracht. Jammer genoeg begonnen ze op een gegeven moment de jongen en elkaar te plukken. Maar dat neemt niet weg dat het geweldige ouders waren!

Steeds vaker wilde Storm eitjes leggen, maar steeds vaker ging dit mis. Voor een paar weken geleden had ze legnood. Ik moest het ei bij haar uitdrukken (doe dit niet als je niet weet hoe het moet!). Het was een windei. Vanaf dat moment ging het wel weer even goed...

Tot gisteren! Gistermiddag zat Storm samen met Fire aan de voorkant van de voliere op een acrylspiraal. Ze vond het heerlijk om daarop te zitten. Maar ze liet haar vleugels wat hangen, en ik wilde haar toch even goed bekijken. Opeens zag ik dat haar cloaca ver uitstak, een cloaca prolaps. Deze zag er erg heftig uit, groter als een valkparkieten ei.

Ik heb gelijk Dr. Feld gebeld. Vanmorgen kon ik terecht.
Ik heb Storm vanmorgen bij Frank achtergelaten, in de hoop dat het weer goed zou komen.
Niet gedacht dat het nog mis zou gaan, zeker niet na een hoopvol telefoontje vanmiddag.
Ik had verwacht dat Storm een ei moest leggen, maar dit weer niet zou lukken. Ze had bovendien ook behoorlijk broeds gedrag. Maar er zat geen eitje in haar lijfje.

Helaas kreeg ik vanavond het bericht dat ze opeens dood lag, totaal onverwacht.

Ook al zat Storm al een behoorlijke poos buiten, ze bleef toenadering zoeken naar mij.
Een knuffel wilde ze vaak genoeg, en zij heeft ervoor gezorgd, dat een compleet wilde valk, voor zijn doen erg tam is geworden (Fire).

Als een storm ons leven ingewaaid, en als een storm het leven uitgewaaid.

Lieve Storm, bedankt voor de mooie jaren dat je bij ons bent geweest.   
Lieve Storm, Fire en ik zullen je missen.
Lieve Storm, rust zacht, lieve Storm!

Veel liefs vrouwtje

bobbie

Irene

:o :'( :'( :'(
jeetje lique, wat schrik ik hier van!!
Heel veel sterkte toegewenst, wat een schok zeg
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mariska

Hoi Lique,

Wat een prachtig verhaal en wat een triest einde :'(
Je hebt het allemaal heel mooi verwoord.
Zo te horen was ze erg gelukkig bij jullie en met haar mannetje Fire.
Ik hoop dat jullie er troost in kunnen vinden dat ze een heel mooi leven gehad heeft bij jullie.
Helaas veel te kort.

Hele mooie foto's heb je van haar geplaatst!

Lieve Storm Rust Zacht :-*

Peter en Lique,

Heel veel sterkte met haar verlies.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

carco

Wat erg zeg dat het toch zo afgelopen is.
Veel sterkte voor jullie allebei!!

Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Bogucci

Hoi Lique,

Sterkte, ook voor Peter.

Groetjes,

Marianne

Hoi Lique en Peter,

Wat een mooi levensverhaal van Storm.
Erg jammer dat ze het niet heeft mogen redden.
Heel veel sterkte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

moonwitch (diana)

Hoi Lique

Joh wat erg voor storm dat ze het niet heeft overleefd :'(.
Heel veel sterkte met dit verlies van een mooie lieve valk.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Sanna

He verdorie! Waarom nou toch?! >:(

Sterkte lieve Lique :-*

Veel liefs, Sanna