Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

trienke

aad

hoi trienke

Ik zie dat je jarig was gisteren *schaam* helemaal vergeten je te feliciteren... dus doe ik het nu maar even bijdeze Van Harte gefeliciteerd nog met je 20e verjaardag :-* :-*
Maar aan de andere kant moet ik je ook sterkte wensen , beetje krom maar ja ....
Ik kan je geen advies geven Trienke al zou ik het graag doen :-\

Groetjes en liefs Aad :-*

trienke

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hoi bonnie

13 vogels in de voliere waarvan 4 koppels, de rest zijn inderdaat vrijgezel. maar de jongen die zijn wel goed, heb vorige jaar een paar met handopfok groot gebracht.

En met dat lawaai, daar heb je gelijk in, maar als ze gestoord worden door andere vogels, zouden ze toch ook eerder van het nest moeten gaan?

Helaas heb ik geen ruimte om de vrijgezelle vogels in te doen.

Ik doe nu 2 vrijgezelle vogels weg, ze staan op marktplaats.

Groetjes Trienke

trienke

HOi bonnie

Nee het zijn geen geelwangen, wnat dan zou ik de reden wel weten.

Dit zijn gewone valkjes, een bonte en witmaskertje.

Vorige jaar deden ze het inderdaat ook al niet zelf, en heb toen aan handopfok gedaan. NU heb ik gewoon echt geen tijd om dat te doen, en het heeft ook nog veel risico's bij die kleintjes.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal,

vanmorgen toch even gekeken hoe het ging met de piepei, het piepei, is uitgekomen.
En de ouders zaten alle 2 op het nest, nu ze geen eitjes meer hebben gaan ze hoop ik het jonkie verzorgen.

Het jonkie voelde lekker warm aan :D

Zou dit de doorbraak eindelijk worden?

Groetjes Trienke

trienke

Ik heb nog eens slecht nieuws :-\

tjackolientje van tjacko de agaatjes is overleden
Ze lag vooraan in der kooi, Ik heb nog geprobeerd druivensuiker te geven en onder de warmte lamp.

Waarschijnlijk had ze een windei die stuk was gegaan in der lichaam. ze was bezig met de eitjes te leggen vrijdag had ze haar eerste eitje weer gelegt. Ik moet wel vertellen dat ze ook erg mager was.
Gisteren was ze nog heel erg fit.

Rust zacht lieve tjackolientje.

Verder, het ukkie, Ik denk dat wel goed komt, juice zit er op, en hoor het kleintje piepen.

Groetjes Trienke

trienke

Ik heb de vogels apart gezet. De vrijgezellen in het binnenhok en de koppels in het buitenhok. De vrijgezellen zaten te veel bij de broedblokken van andere koppels, onder andere bij beatle en juice. Nu hebben ze rust en zitten ze meer in het broedblok, vanmorgen meer buiten om de andere vogels op afstand te houden.

Ik denk dat het goed gaat daar, ze zitten om de beurten op het jong. Als ik in de buurt ben hoor ik het jonkie ook piepen ;D

Ik ben blij dat het tot nu toe goed gaat ;D

Groetjes Trienke

Rob S

Hey Trienke

Wat een narigheid en ellende bij jou :(, sterkte! Ik hoop echt dat er nog een aantal jonkies het zullen redden bij jou. Ik heb vorig jaar ook het verhaal gevolgd van Binky en Lucky, maar nooit gereageerd. Ik hoop voor je dat het nu gaat lukken, zonder handopfok.

Groetjes Rob

trienke

Dankje rob :-*

Ik hoop nu ook echt dat het gaat lukken.

Groetjes Trienke

marilyn

hoikes trienke

je hebt echt veel pech met de birdie's hé :-\ maar ik hoop dat dat éne jonkie het nu red  ;)

veel sterkte meid  :-*

groetjes marilyn

trienke

zoals het nu gaat, gaat het goed ;)
Ik zie af en toe 1 van de 2 buiten ;), dus dat betekent dat er 1tje steeds op het nest zit ;D

Groetjes Trienke

margreet

Hallo Trienke,

Na al die teleurstellingen van vorig en dit jaar hoop ik dat dit jong voor jouw de ommekeer brengt. Dat heb je wel verdiend.
Lekker even rust in de tent, wie weet waar dat goed voor is.

Groetjes Margreet

moonwitch (diana)

Hoi Trienke

Ik hoop dat je akties succes hebben en dat het paartje dit ene jong goed gaan verzorgen.
Gelukkig zie je een van de twee steeds op het nest en het jong piept nog steeds.
Zijn dat voeder geluiden of piept het anders??
In ieder geval wens ik je heel veel geluk met dit jonkie.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer