Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

trienke

Hoi marilyn

daar heb je gelijk in, jij hebt nog niet eens eitjes gezien.

Het nieuwe koppeltje heeft NU al interesse in de broedblokken, Wow :o

Ik hoop echt dat het met hun lukt.

Groetjes Trienke

marilyn

hoikes trienke

ik hoop voor jou dat je met dit koppeltje vele kleine donsjes mag krijgen  ;)

groetjes marilyn

Riny

Citaat van: trienke op 25 mei 2006, 17:56:42

Ik heb nu een nieuw koppel aangeschaft dat Bewezen is. Ik hoop dat ze kunnen tonen dat het niet mij ligt, maar aan de ouder vogels.

Hoy Trienke
Ik weet zeker dat het niet aan jou ligt.
kijk eens naar Binkie en Lucky.
Zouden die nog leven als ze een vrouwtje hadden die niet goed voor hun zorgde?
Dit ligt aan het koppel en niet aan jou.
En je nieuwe koppeltje is prachtig mooi.
Groetjes Riny :D

trienke

Hoi riny

dankje voor je lieve woorden :-*

Ik snap echt niet waarom ze de jongen niet verzorgen.

maar we gaan zien wat dit nieuwe koppel gaat doen. Het heeft al interesse in de broedblokken. Dus denk niet dat dat nog lang gaat duren.

Hoi marilyn
Dankje :-*

Groetjes trienke

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

marilyn

trienke

::)

Wat mooi marilyn :D

Dankje wel!!!!! :D

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

Ja ik heb weer slecht nieuws. :'(

Ik had de eitjes onder een pleegkoppel gelegt, en ook hun hebben het ukkie niet verzorgt :'( Het was gisteren uit gekomen denk ik, of vroeg in de nacht.

Ik zag 2 dopjes en kon nergens een jong vinden, hij lag onder een ei onder het zaagsel, met bloed aan de snavel :'(, vast geplet.

IK vind dit niet meer leuk, nu heb ik dus 3 koppels die de jongen niet verzorgen. :'(

Het kan mischien aan de omgeving liggen. de omgeving kan te remoerig zijn. mijn broer heeft namelijk een crossauto, waar vaak even mee gast zeg maar, en nog wat brommers. Dit kan mischien te luid en storend voor ze zijn?

Of heb ik teveel vogels in de voliere? 13 vogels waarvan 4 koppels zijn. de voliere is: binnehok 1,5 bij 1,5 en buitenstuk 2 bij 2 en hoog 1,80

IK weet het echt niet meer, zo vind ik niet veel meer aan mijn hobby

Is er iemand nog die me tips wil geven?

Groetjes Trienke

moonwitch (diana)

Hoi Trienke

Joh Wat erg voor je dat het niet zo wil leuken met je jongen.
Misschien is er inderdaad wat te veel omgevingslawaai.
Ik denk niet dat het aan teveel vogels ligt.
Ik heb het vorig jaar zelf ook gehad, dat het eerste legsel, niet goed verzorgd werd, bij mij was het waarschijnlijk door onervarenheid van de valkjes zelf, het 2de legsel werd wel goed verzorgd.
Hopelijk gaat het straks wel beter.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

trienke

Het pleegkoppel is van de eitjes afgegaan, nu heb ik even de eitjes gezien, en er is nog een piepei, ik heb dat eitje weer terug gelegt naar het eigen koppel, het pleegkoppel hield het niet meer goed warm, en hebben interesse in de andere broedblokken. Als het eitje bijna uit komt, haal ik de overige eitjes weg. Zo hoeven ze niet meer te broeden op de overige eitjes, die niet uitkomen, en moeten ze alleen maar oog hebben voor het kleintje. Ik hoop dat dit werkt, dit is het laatste kans voor dat ukkie.

Hoi moonwitch

Tus te vogels is het niet. Gelukkig, want kan met moeite vogels weg doen. Dus kan het liggen aan het lawaai :(, en hoe ga ik dat oplossen.

Groetjes Trienke

Christine

Hoi Trienke
Allereerst veel sterkte!
Kan je niet zeggen tegen je broer van ergens anders te gaan rijden?
Er zijn nog zoveel mooie plekken om met de crossauto en met de brommers te gaan rijden! Misschien dat dit wil helpen...

Ik hoop echt voor je dat het ukkie dat nu uit aan het komen is een kans krijgt om heerlijk in jou armen te zitten als het gegroeid is!! :-*

Groetjes
Christine

trienke

HIj rijdt ook wel op andere plaatsen, maar ze zijn dan de auto's en brommers aan het maken, en daar hoort gas geven bij :-\

en dat kan helaas niet ergens anders :-(
en het is ook niet echt vaak. ischien 1 a 2 keer per week.

Dankje christine dat je met me meeleeft. :-*

Groetjes Trienke

Christine

Citaat van: trienke op 27 mei 2006, 11:00:24
HIj rijdt ook wel op andere plaatsen, maar ze zijn dan de auto's en brommers aan het maken, en daar hoort gas geven bij :-\

en dat kan helaas niet ergens anders :-(
en het is ook niet echt vaak. ischien 1 a 2 keer per week.

Dankje christine dat je met me meeleeft. :-*

Groetjes Trienke

Trienke,
Ik weet wat een gevoel dat het geeft als je een kleintje moet verliezen, ookal is het een dagje oud of een weekje, maakt niet veel uit! Je krijgt meteen een band met de jongen als ze eenmaal al beginnen te piepen in het eitje! :-\

En trouwens daar zijn vrienden toch voor! Elkaar troosten in een moeilijke periode en elkaar er boven op te helpen?? ;) :-*