17 juni 2024, 03:41:54

Welke mutatie is Pluk?

Gestart door yentl, 14 juni 2003, 19:26:09

« vorige - volgende »

yentl

Hey iedereen, onze Pluk(kie),
een vrouwtjesvalk, ik weet nog altijd niet
goed welke mutatie ze heeft :-/.
Ze heeft lichtbruine vleugels met parels en een lichtbruine rug,
haar rug en staart zijn geel (zoals een boterbloem, maar wel veel minder fel).
Is dit mss cinnamon gepareld???
Ik heb nog geen foto van haar.

groetjes Yent'l

Natalie

Hoi

Zoals je het omschrijft zou het best wel eens een cinnamon geparelde valk kunnen zijn. Als je tzt een foto hebt moet je die maar eens plaatsen!

Tara

Hoi Yent'l,

het lijkt mij inderdaad ook een cinnamon geparelde, mooie valkjes hoor :). Ik snak al naar een foto!

Groetjes, Tara

yentl

'k heb ook al wel een foto getrokken, maar die
zal pas in de zomervakantie aankomen, wanneer weet ik niet, kan nog makkelijk 2 maanden duren   :( (dan zijn we op reis geweest en dan worden er EINDELIJK nog eens foto's genomen, hopelijk is die dan natuurlijk niet mislukt)

groetjes Yent'l

Paul

Yentl,
Misschien kan je een foto op internet vinden van een valkje die precies op de jouwe lijkt.
Als je die dan post kunnen we kijken wat het is :-)
Een cinamon geparelde heeft volgens mij geen geel op haar rugje alleen de staart en het begin van de staart.

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Is het niet een cinnamon bont gepareld, of bestaat dat niet?

yentl

Dat zou ook wel kunnen ja, toen we ze kochten d8 ik dat het een soort van gepareld bont was, ik zal een foto zoeken op de fotopagina.

groetjes Yent'l


Tara

Hoi Yent'l,

nu ik je berichtje herlees lijkt het mij ook cinnamon bont gepareld, doordat het rugje zo fel geel is als de staart:

bruin -> cinnamon
geel op rug -> bont
parels -> gepareld

Groetjes, Tara

yentl

15 juni 2003, 18:33:42 #8 Last Edit: 15 juni 2003, 18:35:03 by yentl
Hoi allemaal, ik heb een foto gevonden die er wel een beetje op lijkt, alleen heeft plukkie een gele buik en een ander parelpatroon (maarja dat speelt toch geen rol)

klik hierop:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/foto14.htm, dan kom je op fotopagina 14, en dan de 24ste foto ( er staat onder "met dank aan Joke en Linda")

 ;)groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l

als je op die link klikt kom je alleen op de fotopagina terecht, kun je anders even zeggen welke rij de hoeveelste foto?

Groetjes, Tara

yentl

 :D ik heb het berichtje veranderd en het al gemerkt hoor! je zult iets te snel gereageerd hebben!

rij 5, foto 4 met eronder: met dank aan joke en linda.

groetjes Yent'l


yentl

Maar wacht!
nee, geen geel op haar rug hé, wel haar kop, staart en buik zijn helemaal geel.

groetjes Yent'l

Tara

Hoi,

ja die is volgens mij cinnamon bont gepareld.

Groetjes, Tara

Barbara

16 juni 2003, 06:00:04 #13 Last Edit: 16 juni 2003, 06:09:29 by Barbara
Juist die gele buik en staart wijst op bont, bij cinnamon zouden die namelijk respectievelijk cinnamon en wat donkerder bruin zijn. Lijkt me mooi hoor, kan niet wachten op de foto!

Overigens kun je op http://www.parrotpages.com/tielMutations.htm elke gewenste combinatie van mutaties aankruisen en dan krijg je een rijtje met foto's van die combinaties als ze die hebben. Erg mooie en handige site! De foto's worden wel zonder 'toezicht' geplaatst, dus als er ergens eentje staat die niet op de rest lijkt, heeft de eigenaar een foutje gemaakt of weet ie niet wat voor mutatie hij heeft ::) Maar de meeste foto's komen van grote wedstrijdfokkers, dus het zal meestal wel kloppen. Via deze foto's ontdek je weer allemaal andere valkensites, vooral Amerikaanse, die zetten er veel mooie foto's op, vaak van hun eersteklas kweekvogels, erg mooi! Ik heb mijn schatjes ook in de database gezet, zo worden ze beroemd haha! Ik moet zeggen dat ik van Dimi dus nog niet eens helemaal zeker weet wat voor mutatie hij is, maar van de combi die ik denk dat ie is, stonden er nog geen foto's in, dus ik dacht, dat is een buitenkans voor zijn carrière als model!  ;) ;)  ;):D :D :D

Mirjam-Moniek

16 juni 2003, 21:34:52 #14 Last Edit: 16 juni 2003, 21:35:24 by Mirjam-Moniek
hahaha Barbara, ik moet soms wel zo lachen om jou!  :D

(Voor alle duidelijkheid: in de positieve zin dus.)