17 juni 2024, 03:56:39

Welke mutatie is Pluk?

Gestart door yentl, 14 juni 2003, 19:26:09

« vorige - volgende »

Barbara

Gelukkig maar!  ;D ik moet soms ook wel lachen om mezelf  :D Maar verder ben  ik heel normaal schijnt....  ;)

yentl

16 juni 2003, 21:44:51 #16 Last Edit: 16 juni 2003, 21:45:43 by yentl
Hoi iedereen,
ik heb het geprobeerd, en inderdaad
Plukkie is cinnamon gepareld bont. Nu ben ik dus wel erg benieuwd wat voor jonkies we gaan krijgen ;).

Hier de mutaties: ( er kunnen 2 vaders zijn dus 2 verschillende berekeningen)

Sparkel/mannetje/gep. bont x Plukkie/pop/cinn.gep.bont

oftewel

Breezer/man/bont x Plukkie/pop/cinn gep.bont

weet iemand van jullie welke mutaties hieruit kunnen komen?

Tara

Hoi Yent'l,

er zullen in ieder geval bonte bij zitten en enkele geparelde bonte.

Groetjes, Tara

Karin

16 juni 2003, 22:13:45 #18 Last Edit: 16 juni 2003, 23:10:04 by kazoo
Hoi Yent´l,

Ik weet natuurlijk niet waar je valkjes split voor zijn ( dan moet je de kleuren van hun ouders weten ) ,maar als ze 100 % " kleurecht"  zijn krijg je met Sparkel en Plukkie bont geparelde jongen en met Breezer en Plukkie bonte jongen. Hebben ze al eitjes ??

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

16 juni 2003, 22:51:54 #19 Last Edit: 16 juni 2003, 23:00:54 by Barbara
Hoi Yent'l,

als je hierheen gaat: http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html kun je aankruisen wat voor mutaties de ouders zijn en dan krijg je na 1 druk op de knop te zien wat voor jonkies ze samen krijgen!

Hier wat regeltjes:

Mannetjes die r bont uit zien, zullen altijd aan elk jong 1 gen voor bont meegeven. Dit geldt ook voor mannetje die parels hebben of hebben gehad en ook voor cinnamon mannen.
Als de pop bont is, geeft ze aan elk jong een gen met bont door en als de vader dus ook bont is, worden alle jongen bont.
Een vrouwelijk jong met 1 gen voor parels zal altijd zichtbare parels krijgen. De mannen krijgen alleen zichtbare parels als ze van pa en ma een gen met parels krijgen.


yentl

Hey allemaal,
supermercikes voor de links en de info die jullie gegeven hebben. Het worden dus mooie jonkies ;D(dat zullen ze altijd wel zijn). En wat die foto's betreft, binnen juist 4 weken vertrekken we op reis, dan gaan we de camera optrekken ;). Eigenlijk wou ik met de familie een uitstapje naar het dolf. van Harderwijk gaan doen als ik geslaagd was(hopen dat ik slaag :P!!!), maar ik kan natuurlijk evengoed een camera vragen dan, want 2 dure dingen zal moeilijk gaan ;). Ik heb in ieder geval al een foto van mijn Plukkie mogen nemen.

groetjes Yent'l

yentl

Hey iedereen,
'k heb hier de foto van Plukkie,
ik heb die wel heel klein moeten maken want anders kreeg ik hem niet geupload.

Hier een foto van onze trotse mama:


groetjes,
Yent'l

daan

Hoi Yent'l.

Wat een mooi valkje die Plukkie, echt een schatje hoor.

Gr Daan

Stijn dc

hello

als je valkje een gele staart en buik heeft is dat nog bont ook nog!
dan heb ik ook een cinnamon bont gepareld!!
jaja, hier leer je elke dag nog bij!:D

SDC:D

Stijn dc

hello


aha, toch niet, ik heb net de site bekeken van alle mutaties en ik heb mer vergist!
jammer

SDC:D

Barbara

En, heb je nog geprobeerd om op de site die ik noemde de ouders in te vullen en dan te kijken welke jongen je kunt krijgen?

yentl

ja, maar 'k ben al vergeten wa't was  :D
's ook al ff geleden hé, toen zaten ze nog in de eitjes  :D.
'k versta wel engels maar 'k ben geen professional hoor.
ik weet het niet, ik denk dat breezer de vader is, maar ik denk niet dat het een bonte valk aan het worden is, bij de eerste (Stormy) is  de staart grijs aan het worden, de vleugels ook donkergrijs met geel (ik denk gepareld) en de kop zowat geel, zo'n koddig diertje!!!

daar heb ik nog geen foto's van
sorry dat de foto van Plukkie zo onduidelijk is

groetjes Yent'l

Barbara

Ik heb slechtere foto's gezien hoor! en voor mij is het overduidelijk een bonte cinnamon geparelde, zo eentje zou ik er ook wel willen!