6 mei 2025, 05:19:15

is dit normaal??

Gestart door yvesvdn, 14 maart 2006, 08:13:46

« vorige - volgende »

yvesvdn

hallo,

Gisteren zat ik met ons valkje aan tafel, ik was op de laptop aan het werken, hij zat rustig zichzelf te verzorgen.
Ineens strekt hij zijn vleugels helemaal uit, alle pluimen op zijn lijfje gingen rechtop staan, en zijn hoofd verstopte hij onder zijn vleugels, zowel links als rechts. Hij bleef echt zo zitten. toen ik zijn naam riep deed hij terug 'gewoon', maar iets later deed hij dat weer, vleugels helemaal strekken, en pluimen recht, ik kon ook zonder problemen aan zijn lichaam komen ondertussen.
Heb hem dan terug in de kooi gezet, hij heeft het dan nog 1x gedaan. Daarna was hij terug gewoon, zat hij bij ons rustig.
Deze morgen zat hij ook rustig op zijn touw zoals iedere andere morgen.
Zou dit nu gewoon speelgedrag geweest zijn of is hier meer aan de hand??

Groetjes

Ineke

Zoals je t omschrijft denk ik aan imponeer gedrag, ook omdat t een ''hij'' is. Maar om zeker te zijn kun je misschien volgende x n foto maken?

yvesvdn

ja dat is wat ik wou doen, ik zat daar mooi met toestel in de aanslag.. en dan doet hij het niet meer.. haha
denk ook dat het imponeergedrag was, of gewoon om te spelen..
ik wist dat hij af en toe eens raar doet, maar zo raar... :P

Ineke

Hoi Yves,
Helemaal vergeten, maar gisteren heb ik n fimpje geplaatst en ergens in t  midden doet mijn vogel dat imponeergedrag. Weliswaar op n stokje ipv op de tafel, maar misschien zie je overeenkomsten:
http://www.zippyvideos.com/1189226774249586/teuntje2_0002/

Gompie

Krijg filmpje helaas niet te zien, maar wrijft hij ook met zijn kpppie tegen vleugels aan?? Hier doet Gompie dat ook wel eens en dat is zijn manier om aan te geven dat hij heel veel zin heeft in een badje/douche :)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

yvesvdn

ja hij bewoog zijn hoofd van links naar rechts onder zijn vleugels,
ik betwijfel of hij een badje wou..
we hebben hem da al 2x gegeven, met lauw water met wat kamillethee in of eucalyptus, hij laat het wel even doen, maar dan vliegt hij weg, hij is niet echt dol op een badje, maar als hij het nog eens doet zal ik het eens proberen, bedankt toch voor de tip.

ps ineke ik ga straks naar je filmpje kijken als ik thuisben, ik ben nu op het werk en kan dit hier niet openen.

groetjes

Bianca

mijn popjes doen dat ook dus ik zou er niet zo zeker van zijn ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Roosje

Dit is 'baddergedrag', zeker weten ;D Doen ze hier allemaal als ze gesproeid worden, de plantenspuit, of de stofzuiger (?) horen :)

Ineke

Heeft iemand daar een filmpje van, zou ik graag ns willen zien :D