6 mei 2025, 21:11:37

vreemd gedrag

Gestart door erika, 14 maart 2006, 20:01:28

« vorige - volgende »

erika

hoi allemaal na een hele tijd niet meer gescheven te hebben op dit forrum kom ik toch weer met een probeem,ik heb twee valkparkieten handtam en nu sinds 1 week is mijn lutinovalk schuw aan het worden.ze kwam voorheen altijd bij me zitten kon er alles mee doen maar als ik haar nu wilt beet pakken vliegt ze gelijk weg.als ze los is wil ze ook de kooi niet meer in.die andere valk is een mannetje dit weten we zeker want het is een witkopvalk.die lutino is denken wij een vrouwtje vanwege het gillen en krijzen wat ze altijd doet en mannetjes schijnen rustiger te zijn.maar ik baal dat het tamme er af gaat ben veel met ze bezig en zijn vaak los dus dat is niet het probleem wie kan mij een tip geven.groetjes erika

patty_dordtse valkjes

die lutino is denken wij een vrouwtje vanwege het gillen en krijzen wat ze altijd doet en mannetjes schijnen rustiger te zijn.
Citaat

Hier doen popjes alleen roepen en soms paniek als ze een reiger zien of zo.
maar ik zelf vind dat mannetjes drukker zijn kwa vrouwtjes hoor!!!

mss is de lutino broedsig dat die daarom zo doet.
heb je nog geen andere geluidjes gehoord  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Ivy

Hoi!
Ik denk dat meeste mensen juist ervaren, dat popjes rustiger zijn dan mannetjes. Maar het kan natuurlijk, dat je een uitzonderingetje hebt...
Hou oud zijn de valkjes? Misschien is je lutino broeds zoals Patricia al zei, of in puberteit?
Liefde gaat door de maag... Je kan ze bijvoorbeeld af en toe wat uit je hand laten eten (trosgierst of een stukje brood). De mijne houden er absoluut niet van om vastgepakt te worden en ik probeer dit ook te vermijden. Ze komen zonder problemen op mijn hand, maar vastpakken hou maar! :D Vroeger kon ik het ook echt zien aan Joepie - als ik haar even vast moest pakken, moest ik weer een paar dagen haar vertrouwen terug winnen, maar zij was aan het begin niet tam...
Dus misschien ligt het aan de leeftijd? Kan je wat meer over het gedrag vertellen?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

erika

hoi allemaal bedankt voor jullie reacties ik heb haar zelf groot gebracht met een spuitje dus was altijd zeer tam ,ze kan het niet goed vinden met het mannetje ze zitten byv nooit te kroelen en als hij in haar buurt komt dan is ze altijd vrij fel naar hem toe mannetje is een goedsul laat alles toe ze eet zelfs als ze uit haar eigen eetbakje gegeten heeft en dan naar zijn bakje gaat en eet ook alles van hem weg het is echt een pin ze is van juni dus nog geen jaar .mannetje iets jonger. maar ik heb haar altijd kunnen kroelen koppie krouwen en nu moet ze dus echt niets meer van me hebben en dat vind ik zeer jammer misschien tips groetjes erika