6 mei 2025, 10:15:50

wat kunnen ze hard bijten

Gestart door Gerdy, 12 maart 2006, 15:49:38

« vorige - volgende »

Gerdy

hoi allemaal.
Cocy was vandaag voor de tweede keer los maar omdat ze niet uit zichzelf de kooi ingaat probeer ik haar op mijn vinger te laten zitten...nou dus niet he...in de kooi springt ze meteen op mijn vinger maar buiten de kooi niet...nu probeer ik haar dus met trosgierst te vangen wat niet lukte en ze moest toch in haar kooi...dus één hand achter haar ..omdat ze steeds achteruit wegloopt..en één hand voor haar en toen kreeg ze me te pakken...woww ze heeft een kracht in haar snavel...meteen een vrij diep gaatje in mijn vinger pfff maar ze zit nu wel in de kooi maar eigenlijk durf ik haar er niet meer uit te halen omdat ze dan steeds dat drame habben van terug in de kooi te zetten...heeft iemand misschien een oplossing voor mij en Cocy..dan zou ik heel blij zijn...ze vind het heerlijk om te vliegen..

groetjes Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
Probeer het eens met een stokje,of ze daar op wil stappen.
Je moet wel zorgen dat je dan een stok hebt die niet glad is,anders valt ze eraf.
In het bos liggen er genoeg,wel eerst goed afwassen.
Groetjes Riny :D

Gerdy

Hoi Riny.
Dat ga ik zeker proberen..bedankt voor de tip....maar moet ik dat dan niet eerst uitproberen in de kooi?

groetjes Gerdy

Riny

Hoy Gerdy.
Dat moet je zelf weten,je zou hem er ook zo uit kunnen halen.
Maar hij moet ook aan je handen wennen.
Deze tip gaf ik eigenlijk dat jij daardoor niet zo hard gebeten werd,als hij terug de kooi in moest.

Jacco

Hoi Gerdy; ;)

Weet niet of je jode-koeken in huis hebt? Anders doe je in deze bus wat snoepjes van je valkje en laat Cocy dan van hieruit eten.Je valkje zit dan als het ware met ruggetje achterwaarts en je kunt Cocy zó in de kooi zetten.
Gewoon proberen,en let op je vingers!  ;)

Jacco van mij is er al aan gewend en weet wanneer ze in het hok moet.Niet altyd lukt je dit,maar vaak wel. ;D

Hoor het wel!   Gr.Anita. ;)

Riny

Hoy Anita
Kun je morgen niet hier naar toe komen met je bus Jode koeken?
Ik moet morgen 36 valkjes ontwormen.
Groetjes Riny ;D

Gerdy

Hoi Riny en Jacco

Aan mijn hand in de kooi is ze  helemaal gewend, komt op mijn vingers zitten zonder probleem..tenminste wel met iets te eten in mijn hand..door de hond kon ze van de week niet los maar morgen ga ik het weer proberen en dan neem ik en een stokje en een pak jodenkoeken met snoepjes voor Cocy...ik laat me niet verslaan door Cocy enne Riny ik zal aan je denken morgen pfffffff dat zijn er wel heel veel..hoe hou je in de gaten wie je wel en niet heb gehad?
Als ik een stokje gebruik maakt het dan nog uit van welke boom dat is?

groetjes Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
De valkjes die hun beurt gehad hebben gaan even in een andere kooi.
Anders zien we door de bomen het bos niet meer.
Het beste zijn stokjes van wilgentakken,fruitbomen of berkebomen.
Wel eerst goed afwassen.