Geluiden via dit forum en gedrag hiervan...

Gestart door Jacco, 12 maart 2006, 20:22:41

« vorige - volgende »

Jacco

Hoi valkfans;  ;)
Via dit forum heb ik Jacco,mijn valkje,wat geluiden laten horen.nu is mijn vraag kan het zijn dat ze hierdoor pluizige,doffe veertjes kan krijgen? Omdat ze denkt dat ik een ander valkje heb,maar Jacco deze niet kan zien?
Als ik achter de pc zit dan is Jacco vaak hierbij en gaat voor één van de speakers zitten met een zacht geluidje.Wat doe ik . :-\..ik zoek Pierewietje en Coco op en ze begint gelijk hard mee te fluiten.Wel kruipt ze op mijn schouder en dan maar turen naar dat scherm. ???
Ik ben daarom van plan om nog een valkje erbij te kopen want dit vind ik zó zielig voor Jacco.Ik weet/denk dat dat de juiste oplossing zal zijn. ;)
Wat denken jullie hiervan?
Bedankt alvast!    groetjes Anita.

Tara

Hoi Anita,

volgens mij zal Jacco heel blij zijn met een 'partner'.
Ik weet niet of dit de reden is dat ze pluizige veertjes krijgt, dat lijkt mij eerlijk gezegd niet.

Groetjes, Tara

~Natas~

Hoi Anita,

Ik denk niet dat Jacco hiervan pluizerige veertjesvan krijgt hoor.
Het kan zijn dat hij begint te ruien, en hierdoor veertjes gaat verliezen.
Als Jacco reageert op geluiden van andere vogels kan het zijn dat hij een "soort" vriendje mist.
Als jij wilt kan je er altijd een 2e bij nemen.
Hoe oud is Jacco nu dan?

groetjes,

Natas

Inger m

Hoi,
Een verband tussen valkparkietengeluiden en veren is wel heel ver gezocht. Hoe vaak sproei je de vogel of neemt de vogel zelf een bad? Met name voor vogels binnenshuis is dit heel belangrijk en te weinig sproeien/ baden kan een oorzaak zijn van droge, slechte veren. Het beste is om dit iedere dag te doen.

Een valkparkiet is een groepsvogel en hoort dus niet alleen gehouden te worden. Een tweede vogel is een heel goede en logische optie.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Jacco

Hoikes allemaal;
Wat betreft het douchen van Jacco dit is opgehouden sinds vorig jaar Mei.Eerst deed hij dit erg graag in badje gaan maar nu niets meer. :-\
Wel vind hij het lekker om onder de douche effe met z'n snaveltje te gaan en zich zó nat te maken.Wat ik ook probeer hij wilt niet meer badderen.
Mischien dat dit de optie is voor zijn droge veertjes? ??? En dat 2e de valkje komt eraan,ik reserveer er eentje bij Riny. ;D
Thanks zo ver!  Oh ja.Jacco is nu 1.5 jaar oud en in de rui kan hij zijn maar toch niet al een dik half jaar? ???
Daarom deze vraag hier!   :) :-[ Groetjes Anita.

Riny

Hoy Anita
Kun je Jacco ,ook tegen zijn wil in,niet regelmatig sproeien met een plantenspuit.
Wel een spuit waar geen andere middelen als water in gezeten hebben.
En het liefst 's morgens,dan heeft hij tijd genoeg om lekker te drogen,zodat hij niet nat aan de nacht begint.
Groetjes Riny :D

Jacco

Hoi Riny; ;)
Dat doe of probeer ik nu al weer sinds maandag.Ik heb een speciale sproeier gekocht die bestemd is voor valkjes.Als Jacco me al ziet komen vliegt hij gelijk weg.Nu doe ik het als hij in de kooi zit.
Is en blijft proberen hé? Maar ik vind hety toch maar vreemd vinden dat Jacco het ineens niet meer leuk vind om zich te douchen,wat hij normaal wel deed. ???
Gr.Anita.

Riny

Hoy Anita
Het kan ook zijn dat Jacco ergens van geschrokken is toen hij zich aan het douchen was.En er daarom misschien geen zin meer in heeft.
Jammer dat hij het je niet kan vertellen.

Ineke

Citaat van: Riny op 14 maart 2006, 09:01:17
Hoy Anita
Kun je Jacco ,ook tegen zijn wil in,niet regelmatig sproeien met een plantenspuit.
Wel een spuit waar geen andere middelen als water in gezeten hebben.
En het liefst 's morgens,dan heeft hij tijd genoeg om lekker te drogen,zodat hij niet nat aan de nacht begint.

Dit doe ik ook 4x p/wk met onze vogel. In t begin vond ie t heerlijk, nu niet meer. Misschien later wel weer. Ik doe t als ie in de kooi zit. Hij weet inmiddels dat t niet lang duurt en gaat al klaar aan de tralies hangen. Ik zie wel dat zijn veren er beter door worden, zeker nu er ook waterbakjes aan de verwarming hangen.

Gerdy

Hoi Anita

domme vraag misschien, maar wat is een speciale valkensproeier?

groetjes Gerdy

Jacco

Hoi Gerdy;  :D

Niets is dom om te vragen.. ???..kijk maar naar mij.. :D

Ik zal de naam hier noteren van dat spul,misschien is het wat voor jullie valkjes?  ???

Happy-Shower... ;D .van Vitakraft!

merk er alleen niet veel van dat Jacco hiervan  ;D ;D ;D wordt! :-[
Ach ja,we gaan gewoon vorzichtig verder hiermee.Trouwens vanmorgen ging hij al op de rand van zijn doche bakje zitten.Heeft alleen maar iets gedronken,maar het begin is er!

Doeiiii....Anita. :D

Inger m

Hoi,
Mijn ervaring is dat valkparkiet liever badderen in de regen -binnenshuis plantenspuit- . Ik zie ze zelden badderen in een bak water, tenzij het heel warm is of ze eieren hebben.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Inger
Ik heb in de zomer altijd een grote schaal in de voliere staan met bladeren erin.
Zo probeer ik het dauwbad een beetje na te bootsen wat ze in het wild nemen.
daar hebben ze wel plezier aan,werkt goed.