16 juni 2025, 23:48:37

Onze katten, updatje

Gestart door Bello, 2 maart 2006, 22:20:15

« vorige - volgende »

Bello

Zo nog ff tv kijken mogen de katten bij ons op de slaapkamer.
Dat is echt dan een komisch gezicht hoor.

Mickey naast mij, Binky ligt dan op het baasje en voorJamie hoeft zo iets niet dus die gaat meestal op de grond liggen.

Ze kijken dan ook samen met ons tv.

Groetjes
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Even een groepsfoto zonder hulp en was zo leuk om te zien een groep katten

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Niet te geloven!!!

Mickey de rode ex kater heeft al jaren epilepsie.

Hij heeft daar homeopatische korreltjes voor, en nu heeft hij al een heeeelllle tijd dezelfde.

vanmiddag heb ik daar de DA over opgebeld want hij is al bijna een jaar aanval vrij.

De DA zei dat( ik geef er nu 2 korrels om de dag) ik het mocht afbouwen naar 2x 2 korrels per week.

En als dit goed gaat dan naar 1x in de week en daarna stoppen.
Is ok heel raar met homeopatische korrels, het lichaam kan genoeg opgeslagen hebben.

Dus deze week gaan we het proberen, maar we letten wel op want je ziet het zo als hij een aanval heeft of een aanval heeft gehad.

Dorothé

Bello

Hier nog wat fotootjes van onze katten, ze mochten voor het eerst alle 3 los in de achtertuin.

Binky

Mickey

Jamie

Jamie in doosje, niet te geloven zo'n raskat en tevreden met een doosje ;D

Dorothé

Anja

Hoi Dorothé,

Erg leuke foto's. Een zeer bekend doosje naast Jaimy  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Bello

Ik heb nog 2 foto's van Binky, toen ik hem en zijn zus gevonden had.

Dorothé

Bello

Hier heb ik wat fotó's van onze Mickey

In de winter heeft Binky last van verlatingsangst en ze slapen beide op een stoel.

Nu bijt Binky de snor van Mickey eraf.
Dat doet hij zodat Mickey dicht bij hem in de buurt blijft.

Wat kan ik hieraan doen?
Mickey heeft van nature een keigrote witte snor

Groetjes Dorothé

Bello

ZO hier zijn we weer.

We hebben een probleempje met de vacht van onze Ragdoll Jamie.

als hij in de rui komt gaat het haar op zijn buik klitten, dus navraag gedaan bij de dierenarts bij de trimster en weet je wat ze zei:

Mevrouw u verwaarloosd de kat. Toen zei ik nou dat kun je dan goed zien door de telefoon.

Toen heb ik de fokster een mail gestuurd en die kwam met een heel ander verhaal. De vader van Jamie had dat ook op 5 jarige leeftijd gekregen en op een hele makkelijk manier zijn de klitten eruit tehalen. Dus helemaal geen verwaarlozing!!!

Dit is nl. alleen als hij in de rui komt, de rest van het jaar niet.
En het is niet blijvend dus.....

Ach die scheet bleef lekker op de badmat liggen op zijn rug alle 4 zijn poten wijd en zo kon ik zijn buik verzorgen, en dan heeft hij echt een engelen geduld, en ligt hij luidruchtig te knorren.

Dorothé

Mico

Hoi hoi Dorothe,

Wat een verschrikkelijk mens die zomaar zegt dat je je kat verwaarloost. Ik moet zulke mensen helemaal niet...bahbah !!!
Als ze het beestje zien en het is echt zo ..oke dan mag er wat van gezegt worden..maar niet op die manier.
Is dat iemand waar je vaker komt?

Je hebt trouwens schitterende katten  :D
Ik heb er ook 2 gehad...en 1 daarvan lijkt wel wat op jullie Binky  ;D

Groetjes,
Miranda en Corine

Anja

Hoi Dorothé,

Nou die durft. Om door de telefoon al zo'n mening klaar te hebben. Verschrikkelijk gewoon. Laat haar eerst eens naar haar zelf kijken. >:( >:( >:(

Hoe haal je nu de klitten eruit?

Groetjes Anja

Bello

12 maart 2007, 20:16:02 #25 Last Edit: 12 maart 2007, 22:19:10 by Bello
Het was de trimster bij de dierenarts....

Heel makkelijk, je moet de klitten scheuren en dan dan kun je ze er zo uittrekken (dat heb ik van de fokster) maar ik heb met een klein nagelschaartje zitten emmeren, en een geduld dat Jamie dan heeft (dat hoort echt bij het ras).

Nu als ik weer een klit kan voelen haal ik ze eruit zoals de fokster gezegd heeft.

Groetjes Dorothé

Mara

Hoi Dorothé

Oscar (onze hond) heeft ook last van klitten, en die zijn er ook zo moeilijk om er uit te halen. En hij heeft dus GEEN geduld.

Mara

Bello

Vandaag de dierenarts gebeld voor Mickey, maar hij was vandaag niet aanwezig.

Mickey heeft medicijnen voor epilepsie, maar sinds 2 weken had hij vandaag de 4e aanval, hij moet altijd van te voren overgeven en dan is hij ongeveer een kwartier tot half uur afwezig.

Dan laten we hem rustig zitten en dan vraag ik als zijn ogen weer goed gaan van : hee jong ben je er weer bij?

Dan zegt hij altijd miauw, maar duurt de aanval langer dan  geeft hij geen kik.

Mickey is echt een miauwkat en soms is het net of dat hij tegen je praat, heel komisch om te horen.Soms hele verhalen ;D

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt, want om stress te voorkomen heb ik eerst telefonisch contact en als het echt niet anders kan moeten we naar de praktijk.

Dorothé

Anja

Hoi Dorothé,

Heb je de DA al kunnen bereiken?
Wat zielig voor Mickey.

Groetjes Anja

Mara

HOi Dorothé

Dat is niet zo fijn....Hoe is het nu met Mickey? En heb je al de da kunnen bereiken?

Mara