10 mei 2025, 01:07:26

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

Saar

Gefeliciteerd met je donsje! :D
Mag ik je wel 1 advies geven? Doe wat zaagsel in t blok. Dan heeft de kleine meer grip en het blok is makkelijker schoon te maken :)
Groetjes Saar :-*

Caroline

Gefeliciteerd!!!!

En inderdaad, ik miste ook de bodembedekking in het blok.  ::)

Ik duim dat de kleine het gaat overleven.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jolandaW

dank je voor de felicitaties,
Is houtsnippers ook goed?
Ik heb nl geen zaagsel in voorraad.

Mara

Hoi Jolanda

Ik had er houtkrullen inliggen die mijn broer ook had voor het konijn. Weet niet wat beter is....

Jammer dat de kwartels allemaal dood zijn. Dat is echt balen. Ow, wat een akelig mannetje had jij zeg. Hier worden ze wel kaal geplukt bij het wippen, maar ik heb nog niet het vel aangepikt gezien. Ik heb blootkontkwartels zoals volgens mij Romy ze noemde, haha, best wel grappig hoor.

Gefeliciteerd met je donsje, ik hoop dat het allemaal goed gaat met het donsje!!!

Succes.

mara

Caroline

Beukensnippers kunnen wel maar zaagsel/houtkrullen voor knaagdieren is veel zachter voor de tere huidjes van de donsjes. Beukensnippers zitten toch splinters aan waar de donsjes zich aan kunnen beschadigen.

Helemaal niks is ook niet goed, dan kan het kleintje spreidpootjes krijgen door het uit/wegglijden.

Voor nog geen euro heb je bij bijna elke supermarkt een pakje zaagsel.  ;)

Succes!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Jolanda,

Gefeliciteerd met je donsje! :D Wat leuk zeg dat je nu toch een kleintje hebt. En wat een lieve foto zeg, zo vertederend! :D

Gelukkig dat Rikky 's avonds rustig is :D En misschien gaat hij toch in de voliere? Ben benieuwd! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Groot nieuws.
Er is net een jong valkje geboren bij Lady en Coco en Kuifje.
Ja ik weet niet wie de vader is want ze zitten met zijn drieen in 1 nestkast maar Lady is wel de moeder.
Coco en Kuifje zitten of afwisselend of samen op de eieren samen met Lady die er de meeste tijd op zit.
Het is wel een mooi gezicht hoor 2 vaders en 1 moeder in een nestblok maar ja wie nou de vader zal zijn weet ik niet.

Het jong bij Cobus en Brinte gaat ook nog steeds goed en heb ik vandaag voor het eerst op mijn hand gehad.
Als Brinte op het nest zit dan gaat het me niet lukken wand die is heel erg vel maar als zij er uit is en Cobus zit er in dan gaat Cobus er wel uit als ik het blok open doe.
Heb er ook foto's van maar die komen later (moet ze eerst nog wat verkleinen en tijd hebben)

Maar ik vind het echt te gek dat ik in het andere blok nu ook een jong heb en daar liggen nog 4 eieren dus wie weet....

groetjes JolandaW

jolandaW

Hier dan de beloofde foto's

Het jonkie van Lady

Het jonkie van Brinte

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Gefeliciteerd met je tweede donsje! :D Wat een verrassing!
En wat leuk dat er twee vaders tegelijk met de moeder op de eitjes zitten. ;D
De kleintjes zijn erg lief om te zien.  :-* Er komen vast nog meer eitjes uit! :D

Groetjes,
Manja

Mara

Hey Jolanda

Gefeliciteerd met beide donsjes. De oudste groeit al goed zeg!!!

Mara

jolandaW

Hoi Manja en Mara,

Bedankt voor de felicitaties maar helaas is het kleintje vanavond overleden.
Hij werd niet gevoed ook al zaten er 2 vaders en 1 moeder in het blok.
Vanmiddag heb ik hem maar uit nood bij Cobus en Brinte gelegd in het blok in de hoop dat zij hem zouden voeden maar een paar uur later was het leven er uit.
Hij was ook wel heel erg klein hoor en ik denk dat hij toch al niet levensvatbaar was.
Dat gevoel heb ik in iedergeval al gehad sinds ik zag dat hij geboren was.
Helaas is het niet gelukt om hem te laten voeden  maar ik denk dat hij toen al te zwak was.

Ben ook bang dat de andere eieren ook niet uit komen, bij 1 ei zit al een paar dagen een deukje in en de andere 2 die er nu nog liggen wacht ik nog maar een paar dagen af en dan mogen ze weer aan een nieuwe ronde beginnen.

Gelukkig gaat het met het andere jong goed en wordt die wel goed gevoed wat je ook kan zien zo groot als hij al is geworden.

Ik ga zondag met vakantie en als ik dan terug kom na 2 weken zal hij wel helemaal groot zijn geworden.
Mijn zoon zorgt voor de dieren zoals elke vakantie dus dat is allemaal geregeld.

tot zo ver weer
groetjes Jolanda

Mara

Hey Jolanda

Ach wat naar nu dat het donsje is overleden. Maar zoals je zelf al zegt, het was wel een klein donsje.

Ik wens je alvast een hele fijne vakantie voor het geval dat ik het vergeet  :-[.

Liefs

Mara

jolandaW

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij en mijn eerste baby valkje
Ik kom nu net terug van vakantie na 2 weken heerlijk in de zon te hebben genoten op Kos en het eerste wat je dan doet is natuurlijk kijken hoe je baby valkje het doet.
Het babytje is inmiddels een hele vogel geworden en daar moest ik natuurlijk gelijk wat foto's van maken.
Hij/zij is nu 1 maand oud maar echt al een hele vogel zoals je op de volgende foto's kunt zien.

[img]http://www.valkparkiet.org/upload2007/21-6-09jongvalkparkietjen12n.JPG[/img

Veel foto's dit keer dus van een hele trotse "valken moeder"
Ik vind hem zo verschrikkelijk mooi maar ja dat had ik ook met alle grasjes die jonkies hadden in het verleden.
Er lagen ook al weer 3 eieren in het nest en bij het andere blok zag ik ook eieren liggen.
Ik heb nu natuurlijk geen idee wanneer er iets uit kan komen maar dat blijft dus een verrassing als er tenminste weer wat uit komt maar nu ben ik al heel blij met dit ene jong dat het zo goed doet.
Nu nog weer een naam verzinnen want ik noem hem nu wel kleintje maar dat kan natuurlijk niet zo blijven.
Tot zo ver weer

Groetjes JolandaW

PS. De rest van de vogels gaat het ook goed mee hoor.

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat een schitterend kleintje heb je daar zeg :D :D :D
Echt een lieverdje om te zien.  :-*
Kan me voorstellen dat het na de vakantie een hele verandering is, zo is het nog mini, zo is het al een echt valkje. ;D
Fijn dat het met de rest ook goed gaat...hoe gaat het met Rikki?

Groetjes,
Manja