7 mei 2025, 10:29:20

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

mieke_06

zo ik heb even je boekje doorgelezen. wat een verhalen zeg en wat een ellende steeds met de eitjes.

maar wat heb jij nu een pracht valkje zeg het jong van brinte en cobus. zo een heb ik nog nooit gezien.

nu hopen dat het beter gaat met nestjes van valkjes dan.

ik heb zelf nu ook 3 eitjes dus dat is ook spannend.

groetjes, Mieke

jolandaW

mieke manja en caloline
bedankt voor jullie reacties.

Gisteren lagen er 6 eitjes bij cobus en brinte en het jong zit nog steeds in het blok. Als ik hem er uit haal kan hij al redelijk goed vliegen maar sinds ik hem elke dag een paar keer uit het blok haal blijft hij nu wel op mijn vinger zitten.
Ik wil nl dat hij voor hij echt uit vliegt vertrouwen in mijn handen krijgt omdat ik hem straks binnen wil hebben.
Of dat bij Rikkie is weet ik nog niet want die gaat waarschijnlijk echt naar buiten straks.
Het lijkt hier in huis wel of de hele dag de telefoon gaat want ook dat riedeltje doet hij tegenwoordig na. ???
Ik ben dus ook al diverse keren voor niets naar te telefoon gerend om te ontdekken dat er niet gebeld was :-[
Verder wil rikkie liever op de kooi zitten dan dat hij bij mij zit alleen savonds blijft hij nog wel eens ff zitten maar dat dan alleen als het schemerig is.
Verder is hij wel lief hoor alleen het geluid wat hij voortbrengt overtreft echt alle andere valken die ik binnen heb gehad.

Verder heb ik 1 blok van de grasjes weg gehaald want dat vrouwtje zag er zo slecht uit en de 2 eieren die ze had daar zat ze niet veel meer op.
Ze zat meer als een zielig hoopje in de voliere en haar veren zagen er ook niet uit.
Nu ze 2 dagen binnen zit (en nog een misvormd ei in de voerbak had gelegd) is ze al weer bijna de oude en begint ze weer op te leven.
Ook wil ze iedere keer bij me zitten en is ze aanhankelijker dan ooit ook al zit ze in een kooitje naast 3 andere grasjes
Nu net heb ik haar bij de andere gezet en kijk ik hoe dat gaat.

groetjes Jolanda

jolandaW

Ik heb weer een nieuwtje te melden.
Er is vandaag een nieuw valkje geboren bij Lady.
Ik kwam thuis van mijn werk en ging de voliere in en vond het vreemd dat Coco niet bij me kwam.
Dus ik kijken in het blok van Lady en ja hoor daar hoorde ik gepiep en zag ik een heel klein donsje.
Heb het blok snel weer dicht gedaan en terug gezet en hoop dat deze het haalt van hun.
De andere eieren in het blok zijn volgens mij ook bevrucht dus wie weet of er nog meer uit komen.
Zo heb je jaren achter elkaar geen jongen en zo lukt het ineens.
Het jong van Cobus en Brinte doet het in iedergeval heel goed en eet uit mijn hand. Hij wordt ook nog gevoed door Cobus  en eet ook zelf uit de voerbak.
Hij is nu zes en halve week oud en ik denk dat hij volgende week naar binnen mag.
Hij moet wel eerst goed eten vind ik en tam is hij al omdat hij het ook leuk vind om uit mijn hand te eten en ook blijft hij zonder eten al wat langer zitten.
Wat ik ook wel grappig vind dat is dat als hij bij me zit Cobus altijd het nest verlaat om te kijken wat ik met hem doe. Hij is dus erg zorgzaam voor zijn jong.
Ik heb hem ook al een naam gegeven en volgens mij had ik dat hier nog niet vermeld.
De naam is Lucky geworden.

tot zo ver weer
groetjes JolandaW

jolandaW

even een correctie op het bericht van net
Het zijn inmiddels 2 donsjes bij Lady

groetjes JolandaW

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hey Jolanda

Gefeliciteerd met de twee donsjes bij Lady.

Groetjes

Mara

jolandaW

Allereerst Mara en Carolien bedankt voor de felicitaties

En ja ik heb weer nieuws.
De dag na dat er 2 donsjes lagen bij Lady lag er ook een derde donsje bij maar toen ik goed keek zag ik dat 2 van de 3 donsjes die er lagen er erg slecht aan toe waren.
De volgende dag (zondag) keek ik weer en dacht dat er 1 dood lag maar deze bleek toch nog heel zwak te ademen.
een uurtje later keek ik weer en was hij toch dood gegaan.

Toen ik bij Cobus en Brinte keek zag ik zondag dat er ook weer een donsje was geboren, en zo was het aantal toch nog 3.
Maar toen ik gisteravond even snel keek hadden ze er al weer 2. en bij Lady lag er ook weer een meer dus 3. Dus de totaal stand was toen 5 levende donsjes.

Nu kwam ik net van mijn werk en zag ik dat alles het goed deed dus ik al heel blij en verder viel er mij op dat 1 donsje helemaal wit was. de andere zijn allemaal geel.
Weet iemand of dat een betekenis heeft als het donsje wit is (bv of het een albino wordt of witmasker of weet ik wat?) of dat het normaal is?

groetjes JolandaW

Caroline

Inderdaad een geel donsje krijgt gele of oranje wangen en wit donsje wordt een albino als het rode oogjes heeft of een witmasker als het donkere oogjes heeft..  :D

Balen van de dode donsjes, sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Jolanda,

Gefeliciteerd met je donsjes :D
En wat zielig dat een paar het niet hebben gered.  :'(
Maar vind het wel erg leuk dat het met de andere donsjes goed gaat. En dat je het oudste kleintje al op je vinger kunt nemen. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Jolanda

Gefeliciteerd met de donsjes!!! En wat sneu van het dode donsje.

Groetjes

Mara

jolandaW

dank jullie voor de felicitaties

De stand is sinds gisteren nog steeds 5 donsjes in totaal
Bij Lady zijn het er 2 en bij Brinte 3 ook al is er inmiddels weer een overleden maar ook weer 1 geboren bij Lady.
Ik kon dat gisteren nog niet vertellen omdat we geen internet hadden.
De donsjes die er nu zijn zien er goed uit en Brinte heeft nog 3 eieren liggen dus wie weet.
Toen ik vanmiddag ging kijken bij Lady zat ze zelf niet op het nest alleen Kuifje zat er bij en omdat die tam is ging hij gewoon door met waar hij mee bezig was... de kleintjes voeden.
Dat was zo'n lief gezicht.

Of het witte donsje een albino wordt of een witmasker kan ik nog niet aan de oogjes zien want die zijn nog dicht maar omdat vaders een witmasker is denk ik dat dit kleintje het ook wordt.
Ik hoop dat alles goed gaat en dan zullen we het wel zien.

Zo nu weer eten koken en  weer vroeg te bed want om half vier gaat mijn wekker weer om te gaan werken.

groetjes Jolanda

jolandaW

Brinte heeft er weer een donsje bij en heeft er nu 4
De donsjes van Lady doen het ook goed.
Ik heb vandaag foto's gemaakt en die zal ik zo snel mogelijk plaatsen.

Verder heb ik Lucky naar binnen gehaald en heeft nu een mooi plekje in de kamer.
Ze moet nog wel wennen en wil liever uit de kooi dan in de kooi.
Ze heeft ook kennis gemaakt met Rikky
Rikky was helemaal door het dolle bij het zien van Lucky en begon echt mannen gedrag te vertonen.
Hij kreeg helemaal kapsones en wilde ook steeds bij mij zitten net als Lucky.
Toch hou ik ze nog even appart want hij heeft wel erg veel aandacht voor Lucky en die moet eerst maar ff wennen aan het binnen zitten.

Toen het wat donkerder werd net wilde ze niet op een stok zitten ook al zette ik haar er op. tot ik de stok aan de andere kant van de kooi zette, toen was het goed en ze zit nu heerlijk te dutten. Ik zeg wel ze en haar maar ik weet nog niet wat of ze is hoor.
Voor mijn gevoel is ze een vrouwtje maar we zien wel.

groetjes Jolanda

jolandaW

Gisteren ging het niet zo goed met het ene donsje van Lady, ze lag op haar zij en helemaal uitgeput.
Ik denk niet dat ze het haalt en vanmorgen  keek ik weer even bij haar en lag ze er nog zo zielig bij al had ze nu wel een paar zaatjes in haar kropje zitten.
Ik heb haar er uit gehaald en ze voelde erg koud aan dus heb ik haar bij Brinte neer gelegd die inmiddels 5 donsjes had.
Nu hoop ik dat ze daar goed gevoed wordt anders red ze het echt niet.
Bij Brinte is nr. 5 dus ook geboren en ligt er nog 1 ei
nr. 5 is ook een wit donsje geworden.
Verder valt het me op dat de donsjes bij Lady erg klein zijn vergeleken bij Brinte terwijl die toch iets eerder geboren waren.
Ik hoop maar dat ze het redden.

Lucky zit nu in huis en wil het liefste bij mij zitten als ze merkt dat ik in de buurt ben.
Ze wordt dan erg druk in de kooi en als ik mijn vinger door de tralies steek gaat ze daar op zitten en is ze rustig.
Rikky is ook erg gek op haar en blijft patserig gedrag vertonen.
Daarom is het maar goed denk ik dat ze appart zitten anders krijgt Lucky geen rust.

groetjes Jolanda

jolandaW

het donsje van Lady dat ik bij Brinte heb gelegd doet het tot op heden erg goed.
als je het blok open doet kijkt het net als de anderen omhoog en bedeld om eten.
De krob is steeds goed gevoed.
En Brinte had zelf inmiddels al 5 donsjes waardoor het kleintje ook warmgehouden wordt door de anderen als pa en ma niet in het blok zitten.
Het ene donsje wat nog bij Lady zit doet het wel goed.

Met Lucky gaat het ook prima binnen.

Kan verder niet lang meer op de pc want mijn adapter is stuk dus de laptop laat nu niet meer op.
Maar van het laatste restje batterij wilde ik toch nog ff schrijven hoe het met de donsjes gaat.
foto's komen zo snel mogelijk

groetjes jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat heb jij alweer veel donsjes zeg :D
Echt superleuk!

En nu heb je Lucky binnengehaald, gaat zij dadelijk samen met Rikki in een kooi?

Heel fijn om te horen trouwens dat het donsje van Lady het bij Brinte nu goed doet.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki