6 mei 2025, 10:58:06

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

jolandaW

Hoi Manja

Ja en het worden er steeds mee ik heb er nu al 8
Het laatste ei van Brinte is gisteren ook uitgekomen.
En ik denk idd dat Lucky straks samen met Rikky in een kooi gaat maar nu nog ff niet.
Al vliegt ze nu wel als ze los is gelijk bij Rikky op de kooi en hij vind dat erg leuk.
Hij blijft zich echt mannelijk gedragen maar ik wil dat ze eerst goed aan mij gewend is.
Rikky wil nu ook steeds meer bij me zitten en gaat me nu steeds meer vertrouwen.
Ik mag hem zelfs af en toe zelf uit de kooi halen wat normaal niet lukte.
Soms vliegen ze samen door de kamer maar Lucky kan beter vliegen dan Rikky dus die beland soms op de vloer terwijl Lucky ergens boven op een kast zit.
Het donsje van lady dat bij Brinte zit doet het goed daar en ze zitten nu dus met 7 donsjes bij elkaar.
Ik heb van de week nog foto's gemaakt toen ik de blokken schoon gemaakt had en die zal ik hier plaatsen.

Dit is het jong van lady

En de volgende zijn van Brinte
1 ervan is van Lady die ik bij Brinte had gelegd en het ei is gisteren uitgekomen dus die staat hier nog niet op.

Dan nu nog wat foto's appart

Zo dat was het weer ff

Groetjes Jolanda

PS PC laat nog steeds slecht op dus moet nieuwe addaptor halen maar soms lukt het me met veel moeite om hem op te laden dus vandaar dat ik niet zo veel online ben de komende tijd.

jolandaW

Hallo allemaal,

Ik zal hier even vertellen hoe het gaat met de kleintjes.
1 van de jonkies heeft spreidpootjes en dat heb ik geprobeerd te spalken met 2 ringetjes en een elastiekje er tussen.
Maar iedere keer dat ik ging kijken was er 1 ringetje weer van het pootje af.
Toch zijn de pootjes niet meer zo gespreid als gisteren alleen heeft hij nu een hele bult op zijn heup.
Het is en blijft een heel zielig donsje wat wel heel hard vecht voor zijn leven.
Ook al ligt hij er zielig bij toch wil hij eten en krijgt hij ook goed te eten.
Het is het donsje dat ik bij Lady had weggehaald en bij Brinte in het nest gelegd had.
Maar ook door zijn eigen ouders wordt hij inmiddels goed gevoed, zelfs zo erg dat toen ik vanmorgen met de ringetjes bezig was Coco op mijn hand ging zitten en hem ging voeren.
Dit werd opgevold door Cobus en Kuifje.
Dus 3 mannen die aan het voeden waren terwijl ik het kleintje in mijn hand had.
Je zag het krobje gevuld raken.
Toch denk ik niet dat dit vogeltje het gaat redden helaas.

De andere donsjes groeien als kool en poepen als de beste in het blok waardoor ik het echt iedere dag moet schoon maken.
Maar ja wat wil je 6 jonge valken in een blok geeft een hoop mest en mest gaat broeden dus extra warm in het blok.
Brinte en Cobus zitten dan ook echt niet meer in het blok overdag alleen nog om te voeden.

Lucky is inmiddels goed gewend in huis en  vind het heerlijk om te spelen of samen met Rikky rond te vliegen.
En rikky blijft aan het paaien als Lucky uit kooi is.

groetjes Jolanda

jolandaW

Hier dan nog wat foto's van de donsjes,
Eerst de oudste van Brinte en Cobus en dan volgend steeds jonger

Dan nog een foto van het donsje van Lady en Coco en Kuifje

Dit waren er 7 en nr 8 ziet er niet goed uit op dit moment dus daar plaats ik geen foto van.
Mocht die wel weer opknappen binnenkort dan krijgen jullie die foto tezijnertijd wel te zien.

Groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat een lieve donsjes en wat zijn het er veel :D
Ik hoop dat het met het andere kleintje ook goed komt.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hey Jolande

Wat lieve foto's zeg!!

Groetjes

Mara

jolandaW

Helaas is het met het ene jonkie niet goed  gegaan en hebben we het moeten laten inslapen.
Zijn pootje was uit de kom en aan de zelfde kant groeide zijn vleugel niet en zijn oogje deed het ook niet aan die kant.
verder groeiden er geen veren en was hij helemaal kaal.
Het is beter zo voor hem anders had hij een zwaar leven gehad.

Nu hebben Lady Kuifje en Coco nog 1 jong in het blok maar met deze gaat het op dit moment ook niet zo lekker.
Hij wordt niet meer gevoed en Kuifje zit zijn veren er uit te trekken.
Ik ben nu overgegaan op handopvok als bijvoeding en hoop dat het straks beter gaat.
Als het plukken te erg wordt dan haal ik hem naar binnen maar ik kijk dat nog even aan omdat ik het toch beter vind als hij toch door de ouders wordt opgevoed.
En de optie om hem bij Brinte in het blok te leggen is ook niet zo'n succes omdat daar al 6 jongen in zitten en nu ze groter worden wordt het wel erg krap in dat blok.
Maar met de jonkies van Brinte gaat het gelukkig wel goed.

groetjes Jolanda

Kimm

sterkte jolanda, je hebt een dappere beslissing genomen hoor ;)

rust zacht kleintje :-*  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Yolanda...goede en dappere beslissing hoor! Veel succes alvast met de papperds. En mooie foto's waren het van de donsjes! Hoe is het er nu mee??Grtjs Ann

jolandaW

Ann en Kimm jullie bedankt voor het mede leven
Maar het leven gaat door en gelukkig gaat het met de rest nu wel goed.
Het jong van Lady heeft 2 dagen aan de pap gezeten en toen ik net van mijn werk thuis kwam vanmiddag zag ik dat ze nu wel gevoerd was.
Weliswaar niet veel maar toch wel wat.
Vanavond geef ik gewoon weer wat bijvoeding zodat hij goed gevoed de nacht in gaat en morgen kijk ik het weer aan hoe het gaat. (ik ben dan vrij)

Hier onder een foto van het jonkie van Lady dat gevoerd werd door mij.

En dan hieronder de 6 jonkies van Brinte

en dan nog een van de zes

zijn ze niet lief :D maar ja dat zeggen alle moeders van hun kids ook dus ja??? ik vind ze in iedergeval lief.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Ze zijn inderdaad heel heel erg lief! :D :D :D  :-* Wat een schatjes zeg en wat lief om ze zo naast elkaar te zien zitten.
Ik ben erg blij dat het met die kleintjes allemaal goed gaat.
Hoe gaat het nu met het kleintje dat je een beetje aan het bijvoeren bent?
En jammer dat het andere kleintje het niet gered heeft.

Groetjes,
Manja

Dierenfreackske

Hoi ...wat een mooie foto's met de 6 minivalkjes op een rijtje naast elkaar zo. Liefies zijn het hoor! Grtjs Ann

mieke_06

aaahhhh wat een leuke foto's  ;D ;D

wat jammer voor het donsje dat hij het niet heeft mogen redden maar respect voor je beslissing.

groetjes, Mieke

jolandaW

mieke,ann en manja bedankt voor jullie reactie.

Het kleintje dat ik aan de pap heb doet het goed op dit moment.
Maandag middag heb ik hem uit het blok gehaald en naar binnen gedaan omdat hij erg geplukt werd en toch al heel weinig voer kreeg van de ouders.
Eerst had ik nog zo iets alles wat hij van de ouders krijgt is mee genomen maar omdat hij steeds meer geplukt werd en bijna geen veren over hield besloot ik hem toch maar binnen te laten en hem volledig zelf te voeden.
Het is alleen jammer dat ik er geen regelmaat ik kan houden daar ik zelf onregelmatig werk.
Ik geef hem 3 voedingen per dag en er staat zaad-trosgierst-brood en eivoer in het kooitje en natuurlijk water.
Gisteren heeft hij ook voor het eerst gevlogen door de kamer omdat hij achter Lucky en Rikky aan wilde.
Verder zit hij erg veel bij mij en het liefst dicht tegen mij aan.
Zijn veren beginnen nu ook weer door te komen.

Bij het andere blok zijn er maandag 2 uitgevlogen.
gisteren vlogen er nog 2 uit maar die waren nog te klein en zaten in een hoekje verscholen op de grond.
Ik keek in het nest en zag er nog maar 2 zitten en kon ze eerst dan ook niet vinden. Vliegen konden ze nog niet dus die heb ik maar weer terug gezet.
Toen de eerste uitgevlogen was wilde ik het blok schoon maken en normaal kijk ik altijd eerst of de moeder er in zit maar dit keer niet en ik neem het blok dus mee naar de keuken en maak het open en vliegt er 1 uit.
Het besef dat het de moeder was had ik nog niet dus ik vang haar en zet haar zolang bij Ricky in de kooi.
Gelijk de oudste ook in de kooi gezet want ik dacht als deze kan vliegen kan de oudste het ook.
Pas toen ik het blok schoon had kwam ik er achter dat ik er 1 teveel had en bleek dat moeders te zijn. Ik vond haar al zo groot geworden maar dat klopte dus ;D
Eigenlijk best wel stom van me wand normaal kijk ik eerst wie er in het blok zit,
Maar het gaat dus goed met alle vogels hier.
Zal zo nog even de foto's opzoeken en plaatsen.

groetjes Jolanda

jolandaW

Hier dan de foto's
De eerste is de oudste maar als 2e uitgevlogen. een bonte

Dit is nr.2 een witmasker

en dit zijn de gene die nog ik het blok zitten

Ze zijn te koop voor wie interesse heeft.

groertjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Geweldige foto's zeg :D Wat kijkt het bontje lief  :-* De anderen zijn ook zo schattig om te zien.

Fijn dat het met het kleintje dat je met de hand grootbrengt, goed gaat.

En wat een grappig verhaal over het moedervalkje ;D ;D ja, dat verschil valt dan toch wel op he?

Je hebt echt een superleuke update geplaatst.

Groetjes,
Manja