27 juli 2025, 01:41:53

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Jolanda

Wat mooi foto's van je grasje. Echt mooi joh! Die albino van mij heeft een groene fluoriserende schijn over zijn veertjes. En wat lief hoe hij/ zij gevoerd wordt door Vadertje. Hartverwarmend gewoon. Wat leuk dat je lutino gewoon broedt op de kwarteleitjes. Ik kan me voorstellen dat je niet zo nodig op kleine kwarteltjes zit te wachten.

mara

jolandaW

Hoi manja en Mara,

De lutino in het kwartelhok heeft 2 eitjes en ik denk dat Cobus de vader moet wezen als er jongen uit komen.
Al gaat Coco ook af en toe het kwartelhok binnen.
De kwartels komen overigens nooit in het kwartel hok en hun eieren vind ik dan door de hele voliere heen en bij de lutino die op de grond zit achter de kooi.

Bij de andere Lutino heb ik vandaag de eitjes weg gehaald want daar zou niets uit komen al broeden Cobus en moeders er wel heel trouw op.
Ze liggen er nu al zo lang dus nu kunnen ze weer zonder zorgen door de voliere vliegen. (tot ze weer nieuwe eitjes gaat leggen natuurlijk)

Cobus is met 3 van de 4 vrouwtjes bezig in de voliere en tot nog toe is er niets uit de eieren gekomen dus ik weet niet waar dat aan ligt.
Coco intereseert zich alleen voor Birdy maar ik zie ze nooit wipwappen dus ik denk dat dat alleen een goede vriendschap is tussen hun en van hun kan ik ook beter geen eieren krijgen want ik heb ze uit de zelfde voliere vandaan gehaald 3 jaar geleden waardoor je nooit weet of ze uit het zelfde nest komen.

Bij de grasjes zijn het nog steeds 12 eieren en in het andere blok liggen er inmiddels 4.
Bij de 12 kan eind volgende week het eerste jong verwacht worden.
Maar als je het eerlijk wil weten hoop ik niet dat alle eieren uit komen hoor want dan wordt het wel een heel drukke bedoening daar in het blok.
En dan het volgende waar moet ik ze allemaal laten kan ze moeilijk allemaal zelf houden toch?
maar we zullen zien volgende week wat er komt.

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat. 12 jongen in een nest is wel heel erg veel..... ::)

MAra

Mara

Hoi Jolanda

Ik moest je nog antwoord geven op de vraag of mijn albino rode ogen heeft. Ja, ze heeft rode ogen. Ik snap alleen nog steeds niet hoe deze mutatie uit dat koppeltje kon komen. Ik ben wel heel blij met haar.

Hoe is het verder bij jou?

Mara

jolandaW

Hallo Mara,

ja ik vind 12 ook veel te veel maar het wil niet zeggen dat alle eieren uit komen natuurlijk.

Nu weer ff een update.
Het eerste eitje van de 12 is vanmorgen uit gekomen wat ik eigenlijk pas woensdag verwachte.
Ik ging kijken vanmorgen in de veronderstelling dat er nog niets zou liggen en ja hoor er ligt wat.
Eerst dacht ik dat het dood was maar toen ik het op pakte bewoog het wel.
Het is echt verschrikkelijk klein, zo klein als de helft van je vingertop.
Ik ben benieuwd of hij het red.

Verder willen de valken niet meer bij me zitten en de reden is dat ik van het weekend mijn nagels gelakt had.
Ga het er dus maar weer snel afhalen.
Ze zijn er allemaal bang voor.

tot zo ver weer.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Haha ;D ;D ja, valkjes schrikken van de dingen waar wij helemaal niet bij stilstaan. Als ik binnenkom in een felgekleurd shirt bijvoorbeeld, schrikken ze ook heel erg. Dus draag ik niets fels. ;D

Ik ben benieuwd hoe het met het kleine grasje gaat en wanneer de andere eitjes uitkomen. Dat klinkt idd heel klein zoals je het beschrijft...bijzonder zeg!

En Cobus is een versierder zo te horen, aangezien hij met zoveel popjes sjanst. ;D
Broedt de lutino nog steeds trouw door in het kwartelhok? :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

Hoi jolanda
Mijn ervaring is dat te kleine grasjes vaak overlijden :-\
Ik hoop dat die kleine van jouw het wel red :)
Groetjes Saar :-*

Mara

Hoi Jolanda

Ik hoop dat die kleine het redt, maar ik ben er bang voor, vooral omdat hij toch echt wel klein is. Maar wonderen gebeuren nu eenmaal.

En inderdaad, ze kunnen heel raar reageren op voor ons de meest normale dingen. Hier kijken ze me altijd heel vreemd aan als ik een gestreept shirt aanheb, of iets roods. Als ik iets roods draag, dan komt zelf Pino nog niet bij me. Draag ik iets gestreepts, dan kijken ze me aan zo van....wat moet ik nu daar weer mee.....Echt komisch om te zien.

mara

jolandaW

14 augustus 2007, 18:32:41 #398 Last Edit: 14 augustus 2007, 18:34:54 by jolandaW
Hallo Manja

Ja hier hebben ze dat ook dat als je iets fels aan hebt  dat ze dan de hele volière door vliegen en niet bij me komen.
Verder leeft het jonge grasje nog steeds en heb ik 2 foto's gemaakt die ik hier straks ga plaatsen.
De Lutino zit nog steeds in het kwartelhok al was ze er net wel even uit waardoor ik kon zien hoeveel eieren er nog lagen.
Ze broed op 1 ei en het 2e ei dat ze had heeft ze er uit gewerkt.

Hallo Saar,

Ja ik weet dat hele kleintjes vaak overlijden dus het is afwachten al groeit het goed want toen ik hem vandaag op mijn hand had was hij 2x zo groot als gisteren maar evengoed nog klein hoor zoals je straks kunt zien op de foto hoop ik.

Hallo Mara,

Hij leeft nog steeds en groeit goed tot nog toe. 
Ook hier bij mij moet ik er om denken dat ik geen gesteept shirt aan doe want dat is nog erger dan een fel gekleurde. Daarom heb ik altijd een volière jas, zo noem ik die en die is zwart, en mag vies worden.
Al hebben ze wel aan mijn zomerjas moeten wennen want de winterjas was helemaal zwart en deze heeft wit aan de mouwen en de kraag maar inmiddels zijn ze daar wel aan gewend.

Dan ga ik nu de foto's proberen te plaatsen.

13 augustus geboren jong hier 1 dag oud

Groetjes Jolanda

jolandaW

Hallo allemaal,

Ik heb vanavond nog weer even gekeken in het blok met het jonkie en kan jullie vertellen dat het er nu 2 zijn.
Nu kan je dus goed zien hoe hard ze groeien in 1 dag tijd.
Het was niet licht genoeg om een foto te maken maar ik hoop er morgen tijd voor te hebben.

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Wel fijn dat het grasje nog leeft en ook groeit. Ik ga meestal met mijn normale kleren de voliere in. Is het vies, dan trek ik wat anders aan.

mara

jolandaW

Hoi Mara,

Ik ga meestal ook wel met mijn gewone kleren de voliere in hoor maar als ik een jas aan moet dan toch die ene jas.
en als ik de voliere schoon maak dan zeker want dan weet ik zeker dat ik onder zit.

Verder heb ik foto's gemaakt van de jonge grasjes en omdat het hier natuurlijk over valkparkieten gaat heb ik ook een foto genomen van het ene ei dat in het kwartelhok ligt ;D
Ik had ook een filmpje gemaakt van de jonkies maar ik heb geen idee hoe ik dat hier moet plaatsen dus moeten jullie het met de foto's doen.

en dan nu het ei ;D

tot zo ver weer
groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Leuke foto's, wat zijn ze toch vertederend. En leuk hoor, dat ene eitje.

mara

jolandaW

Hoi Mara,

Dank je,
Ik was net ff naar de foto's aan het kijiken bij jou van je oude voliere ;D en zou net de pc uit zetten toen ik zag dat je hier al weer was geweest.
Morgen lees ik weer ff verder bij je
groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Wat een verschil in aantal he, vroeger en nu....Hihi...Is goed, ik zie je morgen wel weer. Dan staan er ook weer nieuwe foto's.

Mara