25 juli 2025, 04:50:24

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

jolandaW

Hallo Mara,

Heb je laatste foto's ook bekeken  van je vogels en heb dus ook wilgentakken in mijn volière gelegd en er ook foto's van genomen die ik hieronder ga plaatsen. Ze waren er wild van maar dat zijn ze van bijna alles wat ik kom brengen wat eetbaar is.

Toen de wilgentakken zo goed als verorberd waren heb ik ze trosgierst gegeven en alsof ze uitgehongerd waren was het weer vechten wie er bij me kon zitten om te eten.
Mijn armen zijn nu eenmaal niet groot genoeg voor 16 vogels.
Heb de trosgierst toen maar neer gelegd zodat ze er allemaal bij konden.

Ook heb ik een foto gemaakt van de valk op het ei en ik kan je zeggen dat ze dat niet leuk vond dat ze op de foto ging.
Ze viel de camera aan want ik kwam te dicht bij haar eitje natuurlijk.

De jonge grasjes doen het ook nog steeds en zijn er nog steeds 2.
Dan ga ik nu de foto's uploden.

En dan nu nog de broedende Lutino in het kwartelhok

Tot zo ver weer voor vandaag.

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Leuke foto's hoor. Hier deden ze ook zo gek toen ik de takken erin zette.

Leuk hoor!!!  ;D

Mara

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat een leuke foto's zeg! :D Zo te zien zijn ze erg dol op de wilgentakjes en zijn ze voorlopig wel even bezig met het knagen er aan! Erg leuk om te zien.

Lief ook om de lutino te zien broeden op de eitjes. Ik geniet er elke keer weer van, om zulke foto's te zien.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Hallo Mara en Manja

De takken waren heel snel leeg gehaald en lag de voliere op de bodem bezaaid met bladeren.
Een van de grasjes is er altijd zo gek van en blijft er aan eten met als gevolg dat hij weer aan de diaree is.Beesie heeft altijd al diaree waar helaas niet veel aan te doen is maar door groenvoer te geven verergerd het wel weer maar ik kan hem moeilijk appart zetten als de rest groenvoer krijgt. Hij is ook altijd zo bijdehand dat hij als eerste bij het groenvoer is.

Verder is er vanavond weer een jong grasje geboren en is de stand 3 jonkies.

tot zo ver weer
groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Sommige grasjes c.q. vogels zijn er nu eenmaal gevoeliger voor. Dat is met mensen soms ook zo. Maar je kunt het ze inderdaad moeilijk verbieden....

mara

ManjaV

Hoi Jolanda,

Dat de wilgentakjes snel op waren, verbaast mij niets. Het is echt een lekkernij voor ze.
Gefeliciteerd met je derde grasje. Zo te horen gaat het goed met alledrie?

Groetjes,
Manja

jolandaW

Hallo allemaal,

Het gaat goed met de vogels,
Heb net nog een foto gemaakt van coco die ik zo hieronder zal plaatsen.
Verder keek ik gistermiddag in het blok bij de grasjes en waren er nog maar 3 jongen en savonds keek ik weer en toen waren het er 5.
De stand is dus nu 5 jonge grasjes en nog een aantal eieren waar nog wat uit kan komen al moet ik zeggen dat ik er 5 wel genoeg vind hoor.
Het wordt anders een volle boel daar binnen.
ook hiervan zal ik zo foto's plaatsen.
Verder heb ik natuurlijk 2 grasjes in een kooi in de voliere zitten omdat deze nog al agressief zijn voor de nesten en toen ik gisteren in de voliere was bleken ze alletwee los te vliegen.
Als ik ze voer geef moet ik de kooi optillen en dat ging goed hoor maar ik had de kier die tussen de stenen zit en de kooi waarschijnlijk net groot genoeg gelaten zodat ze er tussen door konden.
Er zit nl een klein nivo verschil in de stenen waar de kooi op staat en de rest van de stenen in de voliere en de kooi past er precies op maar dan moet je dat ook wel precies doen en niet zoals ik even snel neer zetten en niet op letten.
Dit is al de 2e keer dat dit gebeurde en is ook niet echt een ramp hoor maar er is gelijk een boel onrust in de voliere omdat deze 2 de blokken van anderen in willen.
Gelukkig geen schade nog want ik was er op tijd bij.

Hier dan dus eerst een foto van Coco

en hier dan de 5 jonkies

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Wat lieve foto's. Maar zie ik het goed, heeft er eentje rode ogen? Of lijkt dat maar zo?

Mara

ManjaV

Hoi Jolanda,

Vijf kleintjes alweer. :D Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd hoeveel eitjes er nog uit gaan komen.

Wat een lieve foto van Coco zeg. Hij zit helemaal op zijn gemakje voor jouw camera te poseren. :D

En wat leuk om de kleine grasjes te zien. :D

Groetjes,
Manja

jolandaW

goede morgen allemaal,

hoi Mara,
ik denk dat dat van de rode ogen zo lijkt want ik zelf kan niets zien op de foto,
Maar vandaag haal ik ze allemaal (inmiddels sinds donderdag avond 6 stuks) uit het blok om de uitwerpselen er uit te halen en zal dan eens goed kijken. en foto's maken denk ik als ik ze ff binnen in de keuken heb ;D

Hoi manja

Inmiddels 6 kleintjes weer ;D en wie weet als ik straks ga kijken nog meer  ::) maar dat horen jullie dan wel weer.
En Coco zit altijd op zijn gemak bij me hoor, en gaat zich ook vaak poetsen als hij bij me zit. Maar idd een camera vinden ze vaak toch nog wel wat eng.

Verder gaat het prima met de vogels en zelfs Lady heeft nu in de gaten dat sla toch wel lekker is en durft het nu uit mijn hand te eten.
Ze heeft echt het zelfde karakter als haar voorgangster Birdy die in januari was overleden.Ze reageert het zelfde en heeft het zelfde willetje.
Raar is dat eigenlijk dat vogels zo op elkaar kunnen lijken terwijl de rest van de vogels toch echt een eigen karakter hebben dat echt van elkaar verschild.
Het blijven interesante beesten vind ik.

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Van harte met het 6de donsje! Al rode oogjes gezien? Want andres lijkt het zo maar is het niet.  ;D

Fijn dat alles zijn gangetje gaat.

mara

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat leuk dat Lady zo op Birdy lijkt, heel apart inderdaad. Dat lijkt me wel erg leuk voor je.
En gefeliciteerd met het zesde kleintje alweer. Is de zevende al op komst? Het zijn er veel zeg! Worden ze allemaal goed gevoerd?
Lief dat Coco altijd zo op zijn gemakje bij je zit. Dat straalt hij ook echt uit op de foto. :D
Hoe gaat het met Cobus en Brinte?

Groetjes,
Manja

jolandaW

Hoi Mara en Manja,

Het zijn er nog steeds 6 al is ei nr. 7  wel open gegaan maar ik denk dat de moeder dat zelf gedaan heeft omdat er niets in zat.
Ik zag nl dat de schaal een stukje miste maar het vlies nog intakt was en even later was het eitje helemaal stuk maar er was geen nieuw jonkie bij.
Ze groeien goed worden goed gevoed en ik heb gisteren het blok schoon gemaakt omdat het vol met uitwerpselen lag en heb natuurlijk foto's gemaakt van de kleintjes en een filmpje die ik snel zal plaatsen.
Het filmpje heb ik nog steeds geen idee van hoe dat moet dus worden het alleen de foto's
Met Cobus en Brinte gaat het ook goed en ze zijn echt een koppeltje en zitten bij elkaar en kroelen met elkaar maar helaas geen eieren meer van ze.
Volgend jaar probeer ik het gewoon nog een keer met ze en hang het blok dan ergens anders op misschien dat dat nog van invloed kan zijn waar of het hangt.
Ook de lutino's hebben weer een rustpauze en leggen nu ook geen eieren meer.
Het blok van de valken heb ik vanmiddag uit de voliere gehaald omdat ze er toch nooit in zaten dus ga ik dat schoon maken voor volgend jaar weer.
Verder lijkt het er op dat de grasjes allemaal wit gaan worden voor zover ze al veertjes krijgen maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
tot zo ver weer even en dan ga ik kijken of ik de foto's kan verkleinen en hier kan plaatsen.
groetjes Jolanda

jolandaW

Hier al vast een samengestelde foto van de 6 jonge grasjes.
Ze staan hier van klein naar groot.
Morgen of anders woensdag volgt de rest van de foto's
woensdag is mijn vrije dag dus heb ik wat meer tijd denk ik

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Wat een lieve foto zeg!  ;D Echt leuk om te zien.

mara