23 juli 2025, 21:09:24

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Jolanda,

Nou, ik sluit mij bij Mara's woorden aan. Wat een schattige foto's.
Hou je de grasjes nog allemaal uit elkaar?
Hoe gaat het met het broedende lutinovalkje? :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

1 september 2007, 10:53:53 #421 Last Edit: 1 september 2007, 10:59:00 by jolandaW
Hallo Mara en Manja

Ja het zijn echt lieve foto's hoor en ik heb er vandaag weer een paar gemaakt toen ik het blok moest uitmesten.
Toen ik de jonkies er dus uit had heb ik ook een filmpje gemaakt en die heb ik op youtube gezet
Het was de eerste keer dat ik dat deed en het lukte dus dacht ik ik zet er ook een filmpje op van mijn valken maar die was te groot dus lukte niet en ik heb geen tijd om nu verder te zoeken naar een filmpje wat wel lukt omdat ik zo moet werken.
Maar ik zal de link van de grasjes film hier wel onder zetten.
Verder broeden er geen lutino's meer en alle eieren zijn inmiddels weg.
Alleen de jonge grasjes zitten nog in een blok
Verder had ik een collega die allergies bleek voor vogels waardoor ik weer 2 grasjes heb opgenomen in mijn voliere.
Ze moeten wel erg wennen en vliegen zijn ze niet gewend met als gevolg dat ze bijna altijd beneden in de voliere zitten.
Ze komen af en toe wel boven in maar dat is 1 meter vliegen en de rest klimmen.
Maar zodra er een ander langs vliegt zitten ze weer beneden.
Ze moeten dus goed oefenen met vliegen misschien dat het straks dan beter gaat en ze moeten natuurlijk ook wennen aan de andere vogels.

Hier komt dan de link van het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=gdb5U4MX5ew

nou ik hoop dat het lukt en dat jullie het kunnen zien.

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Een heel erg leuk filmpje heb je gemaakt. En wat is dat ene grasje actief zeg!!

mara

jolandaW

Hoi mara,

Ja die ene is idd heel actief
De oudste is het tegenovergestelde die kruipt liever in een hoekje ;D

Verder groeien ze heel hard en zitten ze inmiidels allemaal goed in de veren.

Ik heb inmiddels ook het filmpje van de voliere met de takken op youtube kunnen zetten en zet hieronder de link hiervan neer.
http://nl.youtube.com/watch?v=Eje59KAeP_c

nu maar hopen dat hij het doet.
Van het weekend hoop ik nog wat filmpjes hier te plaatsen maar nu moet ik eerst weer te werk

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Ik zal het filmpje straks even gaan bekijken. Werk ze en ik ben benieuwd naar de nieuwe filmpjes. Hoe is het met de valkjes?

Mara

jolandaW

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels weer een week verder en het gaat goed met de vogels.
de valken zijn erg rustig op dit moment en ik denk dat dat komt omdat de grasjes voor nog al wat drukte zorgen in de voliere.
Het eerste jong is uit gevlogen 2 dagen geleden en ik zet hem elke avond terug in het blok zodat hij kan wennen.
Hij wordt goed gevoed door zijn vader en vind het heerlijk om door mij gekroeld te worden.
helaas lukt het me niet dat te filmen want filmen en kroelen gaat niet samen.
De vogels vinden het zowiezo niet leuk als ik met de camera binnen sta zelfs Coco komt bij me zitten en gaat dan gelijk weer weg.
Verder is Micky weer een keer uit de voliere ontsnapt terwijl ik hem net terug had gezet uit het tussen hok toen ik weg ging.
ik kwam 2 uur later weer bij de voliere en zag dat hij aan de verkeerde kant van de tralies zat.
Gelukkig vloog hij niet door de deur toen ik weer binnen kwam.
Verder heb ik nog een probleem gehad met het nestblok.
Door de mest die er in lag en de warmte van de jongen begon het aardig te broeien. Ik had het de dag er voor al uit gemest maar het mocht niet baten het werd erg vochtig waar door de nieuwe uitwerpselen ook vochtig werden en de jongen er dus niet al te schoon uit zagen.
Ik heb de pootjes met lauw water schoon gemaakt en de staartjes ook zo veel mogelijk meer kon ik niet doen op dat moment.
de volgende dag heb ik het andere blok waar inmiddels ook weer eieren lagen weg gehaald en daar de jongen in gezet zodat het in iedergeval weer droog was.
De vrouwtjes die er in zaten waren toch niet aan het broeden en de eieren waren onbevrucht.
Het ene vrouwtje heb ik bij de andere 2 kanibalen gezet in de kooi en de ander kan geen last in de voliere.
Als de jongen allemaal zijn uit gevlogen mogen ze weer los.

De 2 opvang vogels doen het ook goed en kunnen steeds beter vliegen.

tot zo ver weer en ik zal kijken of ik straks nog wat filmpjes kan plaatsen.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Leuk om weer een update van je te lezen!
Fijn te horen dat alles goed gaat met de vogels.

Hoeveel grasjes zijn er nu uiteindelijk ut het ei gekropen? :D Wat lief dat je zo met de oudste al kunt kroelen!

Gelukkig heb je Micky weer terug in de voliere kunnen zetten. Wat een ondeugd zeg. ;D

En de camera vinden ze misschien een beetje te eng, sommige valkjes hier vinden het ook niet zo leuk en andere kruipen er weer helemaal in. ;)

Groetjes,
Manja

jolandaW

nu heb ik net dus 3 filmpjes op you tube gezet en hieronder komt dan de link.
Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.
de eerste zijn Coco en andere valken en natuurlijk grasjes

http://nl.youtube.com/watch?v=B0ZfskXgVjA

de volgende  is het jonge grasjes dat net uit het nest is

http://nl.youtube.com/watch?v=NxhrcgDZW2s

en de laatste is van de 5 jongen die nog in het nest zitten

http://nl.youtube.com/watch?v=8Z3Jdc1NESA

Ik hoop dat jullie de filmpjes kunnen zien.

groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Die van mij vinden het niet erg als ik met de camera in de voliere kom.  ;) Pino kruipt bijna in de voliere.

Leuke filmpjes!

Mara

ManjaV

Hoi Jolanda,

Ik zie nu net ook je filmpjes. :D Wat een leuke filmpjes zeg! Lief om de valkjes eens live te zien, en Coco is zo te zien erg tam! :D De camera vindt hij een beetje eng...;D

Het kleine witte grasje vind ik zo snoezig om te zien. Je ziet echt dat het nog heel klein is!
Leuk om ook de andere kleintjes in het blok te zien. Het ziet er echt lief uit.

Groetjes,
Manja

jolandaW

Hoi Mara,

Ja ze moeten er weer even aan wennen aan de camera en leuk vinden ze het niet hier.
Maar het kan ook komen omdat ik de verkeerde kleren aan had ??? ik weet het ook niet maar ik maak binnen kort wel weer een filmpje misschien dat ze dan rustiger zijn.

Hoi Manja,

Ja Coco is de tamste in de voliere van de valken en komt altijd gelijk bij me zitten als ik binnen stap en zelfs als ik voor de voliere sta komt hij bij de tralies zitten daar waar ik sta.

Hallo allemaal,

Het 2 jonge grasje is vandaag ook uit het blok geklommen maar kan nog niet vliegen.
Ik heb hem bij het andere jong binnen gezet in de hoop dat hij gevoerd zou worden door de vader maar ik had niet het iedee dat dat lukte.
Vanavond heb ik hem weer terug gezet in het blok in de hoop dat hij daar nog een paar dagen kan blijven.
Moeders is inmiddels weer eieren aan het leggen dus ik ben bang dat ze de jongen er nu weer eerder uit jaagd.
Ik heb net nog even gekeken en het jong zit nog in het blok.

De valken trekken zich door de drukte van de grasjes een beetje terug merk ik maar verder gaat het goed met ze.

Als er nog iemand een jong grasje zoekt kunnen ze bij mij terecht want ze gaan dit keer alle 6 de deur uit anders krijg ik er echt te veel.

tot zo ver weer
groetjes Jolanda

jolandaW

Hallo allemaal

Hier weer eens een update over mijzelf.
Het schrijven wil de laatste tijd niet zo erg lukken omdat ik gewoon zelf te moe ben voor de pc en mijn leven de laatste weken uit werken slapen eten slapen werken bestond.
Sinds gisteren ben ik thuis zodat ik nu tijd heb voor een stukje te schrijven hier. Ik kreeg vrijdag de uitstag van de dokter dat ik de ziekte van pfeifer heb dus dat verklaarde de vermoeitheid van de laatste weken.

Eerst nu maar even over de valken

Scooby vind het nog steeds heerlijk om bij mijn man te zitten op de bank en als ik hem pakken wil als hij daar zit dan krijg ik een hap van hem omdat hij daar dan niet weg wil.
Lady blijft soms aardig lang zitten bij mij als ik tegen haar praat of als ze op mijn schouder zit maar toch is ze heel allert om weer terug te vliegen naar de kooi wat dus ook vaak gebeurd.
Soms vliegt ze gelijk al terug de kooi in als ze er net uit is.
De kooi is voor haar echt een veilige vertrouwde plek waar ze liever niet weg gaat.
Van het weekend wilde ze de kooi ook niet uit toen ik die wilde schoon maken en ze zaten samen op de bodem dus ik haalde de bovenkant er vast af en nam die mee.
na een tijdje kom ik terug zitten ze nog steeds samen op de bodem van de kooi en willen er nog steeds niet weg.
Ik heb ze toen opgepakt en elders gezet want de bodem moest toch ook schoon gemaakt worden.

De valken buiten gaan hun gangetje alleen Coco en Birdy zijn elkaar weer erg aan het kroelen met als gevolg dat Birdy weer erg kaal is.
Cobus en Brinte zijn nog steeds samen en Cobus houd er voor de afwisseling een lutino bij als bijvrouwtje ;D
Maar slapen doet hij trouw naast Brinte.

Dan nog even over de grasjes.
op 1 na zijn alle jongen uit gevlogen al zet ik de 1 na laatste nog steeds snachts terug in het blok.
3 heb ik er nu binnen zitten bij de vader en dat gaat goed.
1 grasje is al weg naar een collega die hem nog met hand opfok wilde groot brengen. Het vogeltje was al zo ver dat hij binnen een week het blok uit zou vliegen en hij had al ervaring met handopfok dus daarom vond ik het goed. Anders moeten ze toch echt zelf eten voor ik ze weg doe.

tot zo ver weer
groetjes Jolanda

Mara

Hoi Jolanda

Dat is een wat mindere uitslag, maar nu weet je wel wat er met je aan de hand is.

Sterkte ermee.

Mara

Saar

Hoi Jolanda,
Beterschap!
Groetjes Saar :-*

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat vervelend zeg die ziekte van Pfeiffer. Ik kan er over meepraten omdat ik het ook heb gehad. Het verklaart meteen je moeheid. Nu is het dus veel rust nemen zeker. Ga je ook iets minder werken?
Het hoeft overigens niet lang te duren hoor, die ziekte v Pfeiffer. Bij mij duurde het ook niet zo heel lang. Alvast heel veel beterschap.

Wat leuk dat Scooby zo gehecht is aan je man, misschien ziet Scooby hem wel als een soort partner!
En Lady wordt toch zo te horen ook wel tammer.
Die Cobus, echt een vrouwenversierder. ;D Ik heb er ook een paar van zitten hier. ;D

Fijn dat het met de grasjes allemaal goed gaat. Dat is echt leuk om te horen.

Groetjes en sterkte,
Manja