13 mei 2025, 00:30:09

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Jolanda

He getsie, het zit je echt niet mee he. Heel veel sterkte met het verlies van Birdy. En natuurlijk het verdwijnen van de konijntjes.

Mooie foto's heb je gemaakt zeg. Heb er van genoten.

Hoe is het met jou?

Groetjes

mara

jolandaW

Het is al weer een maand geleden dat ik schreef maar ja er viel niet zo veel te schrijven.
Afgelopen weekend heb ik in de voliere waar de kooien stonden 2 vaste hokken gemaakt en daar de nestkastjes in gehangen.
1 hok voor de valken en 1 hok voor de grasjes.
de rest kon dan in de voliere rond blijven vliegen.
Voor ik de blokken verhuizde naar hun nieuwe plek heb ik ze schoon gemaakt want de eieren die er in zaten waren al de nodige dagen over tijd.
Bij de valken waren ze dit keer wel bevrucht maar evengoed is het niet gelukt.
Ik hoop dat ze nu ze appart zitten meer rust krijgen en dat het wel gaat lukken.
Bij de grasjes is het ook weer niet gelukt dus weet ik bijna zeker dat vorigjaar moedertje de moeder van alle jonkies was maar helaas is ze dit jaar overleden dus ben ik bang dat er helemaal geen jonge grasjes komen deze zomer.
Maar ik gok het nog een keer en daarom heb ik de blokken op gehangen in een apparte ruimte.
bij de grasjes 2 blokken en 2 vrouwtjes en 2 mannetjes en bij de Valken 1 blok en dan 2 vrouwtjes en 1 man.
Tot nu toe zitten ze steeds met zijn drieen in een blok dus dat moet kunnen en ze broeden ook heel trouw om de beurt of soms met zijn 2en.
Maar we zullen zien hoe het nu gaat.
De rede dat ik ze ook appart heb gezet is dat Coco erg agressief was de laatste tijd en dan vooral naar Cobus toe.
Verder had hij het af en toe ook op de Lutino voorzien en ook op mij.
Hij viel dan echt aan en gelijk bijten naar me en dat was dan een paar uur later of soms de volgende dag weer over en dan was het weer de lieve oude vertrouwde Coco die praat en kusjes geeft.
Kuifje doet het ook nog steeds goed en is nog steeds gek met Coco.
Ook Kuifje geeft tegenwoordig kusjes net als Coco doet.
En dan te bedenken dat hij in het begin alleen maar hard beet als je bij hem wilde komen maar nu doet hij heel voorzichtig.

Verder moet ik nu de meeste vogels weer in de voliere zitten uit kijken als ik de voliere uit ga want Micky heeft weer de ondeugende streken van eerst door als ik weg ga ergens aan mij te gaan hangen zodat ze mee naar buiten kan of al vast in de sluis te gaan zitten ergens boven in waar je het niet in de gaten hebt.
Het is van de week dus al een paar keer gebeurd dat ik voor de voliere stond en zag dat ze aan de verkeerde kant van de deur zat.
Gelukkig is ze niet weg gevlogen toen ik dus weer binnen kwam
Nu de vogels weer rond vliegen zijn ze weer heel aanhankelijk bij me en willen steeds bij me zitten als ik binnen sta wat ik natuurlijk wel erg leuk vind.
Binnen gaan de vogels ook nog steeds goed dus tot zo ver maar weer vandaag.

groetjes Jolanda

jolandaW

27 juni 2008, 09:06:15 #497 Last Edit: 27 juni 2008, 09:08:30 by jolandaW
Ik stond vanmorgen voor de voliere en toen was er een grasje dat steeds verkeerdom aan de tralies hing.
Hij kroop tussen zijn poten door en zat dan met zijn rug tegen de tralies.
Ik snel mijn camera gepakt en hopend dat ze het nog een keer zou doen en ja hoor.
Het filmpje is te zien onder de volgende link
http://nl.youtube.com/watch?v=Xvd8WSctcC4
groetjes Jolanda

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Jolanda

Wat een gaaf filmpje zeg. Super. Leuk om die grasjes bezig te zien.

Groetjes

Mara

jolandaW

Hallo allemaal,

Het is inmiddels weer bijna een maand verder maar ja er gebeurd niet zo veel byzonders.
de valken hebben eieren maar ze maken ze ook weer stuk en bij de grasjes liggen bij de een 4 en bij de ander 5 eieren en die moeten volgende week uit gaan komen als het lukt.

Verder had Kuifje laatst last van zijn rechter pootje en om hem in de gaten te houden heb ik hem binnen gehaald wat hij wel gezellig vond natuurlijk.
Maar na 3 dagen ging het weer goed en wilde ik hem terug zetten in de voliere,,,,,,,,,,,, maar toen werd ik aangevallen door Coco en niet zo'n beetje ook. Die probeerde me echt aan alle kanten te bijten en vloog zo hard hij kon steeds weer op mij af.
Kuifje werd toen ik die los liet ook aangevallen dus die heb ik weer mee naar binnen genomen.
De volgende dag weer geprobeerd maar weer vloog hij me aan en pas de derde keer dat ik Kuifje terug probeerde te zetten vloog hij Kuifje niet meer aan maar mij wel.
De volgende dag was hij weer heel lief voor mij dus ik denk dat hij kwaad was dat ik kuifje weg gehaald had en daar ik dat met zijn vriendinnetjes ook gedaan had daarvoor dacht hij natuurlijk dat Kuifje ook niet meer terug zou komen.
Coco en Kuifje zijn weer hele dikke vrienden en weer onafscheidelijk van elkaar.
Als ze nu bij me zitten willen ze me allebij kusjes geven wat natuurlijk heel leuk is en gezellig.

Verder heb ik nog een heel ander huisdier wat nu verzorging nodig heeft en dat is een jong Konijntje.
Ik heb haar of hem gered van de dood en voed het al 10 dagen met kattenmelk. deze week zijn de oogjes open gegaan en kwamen de oren omhoog te staan, Het is inmiddels ongeveer 3 weken oud.

groetjes Jolandaw

Hermien

Tjonge, wat een verhalen zeg. En wat een vreemd gedrad van Coco. Hopelijk blijft het nu voorlopig goed gaan.

Caroline

Even een paar tipjes .... ik heb ons inmiddels helaas overleden (5 jaar geworden) konijntje gevonden met 2 weekjes oud, ik gaf haar toen op advies van dierenarts koffiemelk omdat dit heel erg vet is en de moedermelk van het konijn ook.

Verder gaf ik vanaf 2 weken al hooi waarvan het at en .... de groene brokjes konijnenvoer, deze maakte ik nat, dan vallen ze uit elkaar, en deze at ze ook.

Succes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jolandaW

Hoi Caroline,

Dank je voor de tips maar ik had al hooi bij hem/haar liggen en ze snuffeld er wel aan maar echt eten nog niet.
Wel gaf ik gisteren een klein stukje sla en dat is op gegaan.
Verder staat er sinds een paar dagen wel droogvoer in het hok maar daar snuffeld ze ook alleen maar aan.
Wat de koffie melk betreft geef ik dus kattenmelk en dat heeft de zelfde kleur maar ik ga het denk ik ook maar eens met koffiemelk proberen want ze mag wel wat extra gewicht krijgen.
Verder is ze wel heel levendig en wil ze graag drinken dus tot nu toe gaat het nog steeds goed.

Hoi Hermien,

Verder gaat het met Coco weer helemaal als vanouds en komt hij weer gezellig bij me zitten en praten en kusjes geven.
Ik denk dat hij zijn vriendje gewoon erg miste en omdat zijn vriendinnetjes in het afgelopen jaar allebij dood zijn gegaan en ik ze voor ze stierfen binnen had gehaald dacht hij denk ik dat Kuifje ook niet meer bij hem terug kwam.
Maar ze zijn echt weer onafscheidelijk en zijn echt lief vooe elkaar nu weer.
Het is voor het eerst dat Coco echt koppiekrouwd met een vogel en dan ook nog over en weer. Echt een leuk gezicht.

groetjes JolandaW

jolandaW

Hallo allemaal,

Ik heb al weer een tijdje niet meer geschreven omdat er eigenlijk niet veel byzonders gebeurd en ik dan het gevoel heb in herlaling te vallen
Toch wil ik hier (al is het een maand later) nog wel even vermelden dat mijn eerste valkje (Scooby) wat ik had een maand geleden tijdens mijn vakantie is overleden.
Ik wist dat het er aan zat te komen want ze wilde de kooi al niet meer uit en eten en drinken wilde ze ook al niet meer.
Ik heb dan ook voor ik op vakantie ging tegen haar gezegd dat ze rustig in mocht slapen en hoopte er stilletjes op dat het nog voor mijn vakantie zou gebeuren.
2 oktober ging ik weg en 3 oktober kreeg ik een smsje van mijn zoon dat ze het niet gered had.
Hij heeft haar netjes begraven naast de andere valkjes (Birdy en Birdy buiten en de Lutino)
Ze stond het afgelopen jaar nog op mijn kerst kaart te pronken maar helaas redde ze de volgende kerst niet.
Net als vorigjaar Birdy op de kerstkaart stond en daarna overleed dus ik weet niet of ik dit jaar nog een kerstkaart ga maken met valkjes er op want dat brengt in iedergeval bij mij niet veel goeds.

Lady haar maatje heb ik nu ook buiten in de voliere geplaatst waar ze het inmiddels prima naar haar zin heeft met Coco, Luci,
Kuifje, Cobus en Brinte.
Ja het aantal is aardig uit gedund het laatste jaar maar voorlopig laat ik het maar ff zo.
Het gaat in iedergeval goed buiten in de voliere en we zijn klaar voor de winter en hopelijk dat ik volgend jaar toch een keer een nestje valkjes krijg.
Lady is er nu bij dus wie weet gaat het nu lukken of dat Cobus en Brinte nu eindelijk door hebben wat ze moeten doen ??? ???
wie weet?
Volgend jaar begin ik gewoon weer te schrijven en misschien open ik dan wel weer een nieuw dag boek maar voorlopig laat ik het hier bij.

groetjes JolandaW

Dierenfreackske

Hoi , leuk filmpje hoor , ik heb er ook heel erg van genoten ! Grtjs Ann

Kimm

sterkte hoor met het verlies van scooby :'(

rust zacht lieve scooby  :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Jolanda

Ik weet dat ik laat ben, maar wil je evengoed nog veel sterkte wensen met het verlies van Scooby.

Fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2009.

Mara

ManjaV

Hoi Jolanda,

Ik heb je nieuws over Scooby helemaal gemist.  :-\ Ik wil je bij deze nog heel veel sterkte toewensen met het verlies van je lieve Scooby. Ze was een prachtig valkje om te zien.

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki