11 mei 2025, 10:24:50

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

Mara

Dierenfreackske

Hoi , Sterkte met het overlijden van Scooby , en alvast toch een gezellige kerst , grtjs Ann

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jolandaW

Hallo lieve allemaal,

Hier even een kort en snel berichtje.
ik wil jullie allen bedanken voor het mede leven van het overlijden van scooby en tevens wil ik jullie bedanken voor de mooie kerstwensen.
Helaas heb ik zelf geen tijd gehad om een kaart in elkaar te knutselen dit jaar en ook geen tijd om jullie een kerstwens te sturen.
Maar bij deze wil ik jullie allemaal toch nog een fijne jaarwisseling wensen volgende week.
Ik hoop van de week weer eens te kunnen schrijven hier want na het overlijden van scooby zijn er nog 2 hele lieve aanhankelijke grasjes van me overleden.
Daarom ook had ik even geen zin meer om te schrijven of te lezen.
Maar het komt goed hoor ik schrijf van de week weer hier is mijn bedoeling dus tot dan
groetjes jolandaw

Dierenfreackske

Hoi hoi , heel veel sterkte met je twee overleden grasjes
na Scooby , ik begrijp het dat je even wat minder actief bent hoor , ! Neem maar rustig de tijd om alles te verwerken he ! Grtjs Ann

,

Mara

Hoi Jolanda

Ach meid, het zit je echt niet mee zeg. Heel veel sterkte met het verlies van de andere 2 grasjes.

Ondanks alles wens ik je een goede jaarwisseling en het allerbeste voor 2009.

Liefs

Mara

jolandaW

Hallo allemaal,

Allereerst voor iedereen een gelukig nieuwjaar en dat iedereen een goed kweek seisoen mag krijgen.

Vorig jaar heb ik 3 valken en 3 grasjes moeten begraven en dat heeft tot resultaat gehad dat ik helemaal geen jonge vogels heb gehad.
Ik hoop dit jaar toch echt dat ik weer wat jonkies in de voliere krijg want ik heb het best wel gemist.
Nu had ik wel een jong konijntje wat met de hand opgevoed moest worden waar ik ook heel veel plezier aan heb gehad hoor.
Het konijn woond nu bij mijn dochter en is behoorlijk groot geworden.
voor wie het leuk vind kan het bekijken op www.bunbun.nl

Ik heb nu nog 6 valken (Coco, Kuifje, Cobus en Brinte Lady en de lutino)
Van de grasjes heb ik er nog 13 in de voliere en 2 binnen.
Dus dit nieuwe jaar ga ik daar over schrijven als er wat te beleven valt.

tot zo ver weer even, (zo weten jullie dat ik er nog ben :P )

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Ik hoop voor je dat je dit jaar al je valkjes en grasjes bij je mag houden.  :-*
En ben heel benieuwd of er nog kleintjes komen.

Hoe gaat het verder met jou?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Hoi Jolanda, hoe is het daar met de valkjes en grasjes in de voiliere? Ga je een blok voor ze hangen dit seizoen? Grtjs Ann

Mara

Hoi Jolanda

Ik hoop dat 2009 voor jou meer geluk brengt op het vogelsfront.

Hoe is het verder met je?

Liefs

mara

jolandaW

Hoi manja, Ann en Mara.

Sorry dat ik zo laat reageer hoor maar ik krijg het niet meer binnen via mail dat jullie gereageerd hadden en dus dacht ik dat er geen berichten waren. En de laatste keer dat ik ff keek hier las ik jullie berichten wel maar moest ik te werk en had ik verder geen tijd.

Ik zal weer eens vertellen hoe het gaat hier.
gelukkig geen dooie meer gevallen ondanks het koude weer en de vogels zijn buiten erg vrolijk en beginnen al in broedstemming te komen merk ik.
Ik heb nog geen blokken opgehangen hoor dat is nog ff te vroeg maar ik merk aan het gedrag dat ze toch paartjes aan het vormen zijn. Moet zeggen dat Cobus en Brinte altijd al een paartje is en dat nog steeds volhouden.
Kuifje is op en top homo samen met Coco al moet ik zeggen dat Coco ook wel een beetje interesse krijgt in Lady.
Lucy blijft altijd een beetje op de achtergrond en ik denk dat ze haar tweeling zus mist.
Sinds Lady in de voliere zit wil ze absoluut niet meer bij me zitten en houd ze afstand.
Cobus en Brinte komen heel soms even bij me zitten maar alleen als ik iets lekkers heb en voor ze dan bij me zijn zitten ze al een hele tijd te kijken hoe ze bij me kunnen gaan zitten.
Lucy eet wel uit mijn hand maar meer ook niet en ja Kuifje en Coco die willen niets liever dan bij me zitten en zouden als ik buiten sta het liefst door de tralies heen komen kruipen.

met de grasjes gaat het ook goed al heb ik er deze winter wel weer 1 binnen gehaald omdat ze niet meer kon vliegen.
Micky heet ze en ze zit nu samen met vadertje en Snowy in de kooi.
Ze is heel tam en dat is natuurlijk wel weer gezellig binnen en daardoor blijft Snowy ook lang bij me zitten.
Nu net had ik de muziek op tv aan staan en heb ik denk ik wel een half uur met 2 vogels op mijn handen staan dansen (dit bij gebrek aan mannen die willen dansen de heren, zitten liever op de bank)
Ondanks het heen en weer dansen vlogen ze niet eens weg en Snowy bleef maar mee zingen(kledsen) tegen mij.
Nu schreef ik natuurlijk net dat Micky niet kon vliegen maar dat gaat al weer wat beter alleen omhoog lukt niet zo erg.
1 meter van de grond komt ze wel en van boven naar beneden gaat wel goed alleen land ze dan natuurlijk op een plek waar ze niet heen wil.

Dus zo weten jullie weer hoe het hier gaat met de vogels.
Bij mij zelf ging het de afgelopen maand wat minder door een soort griep met heel erg veel hoesten en beginnende longontsteking  maar dat is nu over en ik was al weer aan het werk toen ik er nog weer een buikgriep overheen kreeg afgelopen woensdag maar ook dat is weer opgelost en maandag ga ik weer aan het werk.
Ik hoop dat ik nu voor dit jaar alle ziektes maar weer gehad heb.

Maar nu gaat het in iedergeval goed en we blijven positief en ik ben al druk aan het bedenken hoe ik dit jaar de agressieve grasjes appart moet gaan zetten tijdens de broedperiode, hopende dat het dit jaar zowel met de valken als weer met de grasjes gaat lukken.

groetjes jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Leuk om weer eens te lezen hoe het jou, de valkjes en de grasjes vergaat. Zo te horen wel goed en ik hoop voor jou ook dat je dit jaar niet meer ziek wordt, want dat was wel erg veel in 1x.  ::)

Ik ben heel benieuwd welke valkjes uiteindelijk de koppeltjes zullen worden, spannend hoor.

Wat een leuk verhaal trouwens over Micky en Snowy dat ze ook zo lang bij je bleven zitten. :D

Groetjes,
Manja

Dierenfreackske

Hoi hoi, ik hoop dat het gaat lukken voor jou met de grasjes en valkjes hoor! Gelukkig zitten ze appart! Dat moet wel lukken hoor! Veel succes ; grtjs Ann

jolandaW

Hallo allemaal,

Ann en Manja
Jullie allereerst bedankt voor jullie reactie, en ik hoop echt weer vaker wat van me te laten horen en dat gaat wel lukken denk ik want ik heb een nieuw valkje erbij.

Zaterdag was ik natuurlijk zo met die grasjes aan het spelen dat ik Scooby toch wel erg miste en besloot ik Diana (Moonwich) maar eens een mail te sturen of ze nog jonge valkjes had en zo niet dat ik er graag weer een wilde hebben.
De volgende dag mailde ze me terug dat ze nog 2 jonkies had van november Dus ik weer een mail sturen dat ik even wilde komen kijken maar ik kon het antwoord niet afwachten en ben maar gelijk naar haar toe gereden.
Ze had er 2 en ik vond ze allebij erg mooi maar heb er toch maar 1 mee genomen want ik wil hem weer heel tam maken en met 2 in een kooi gaat dat toch moeilijker is mijn ervaring.
Hieronder zal ik wat foto's zetten van mijn nieuwe aanwinst.

Ik heb hem nu vanaf zondag avond en nu begint hij eindelijk te eten.
De eerste dagen wilde hij niet eten en drinken.
Van alles heb ik geprobeerd maar het bleef maar bij 1 zaadje pakken en dan niets meer.
Water heb ik hem ook voor gehoudenmaar ook dat wilde hij niet.
Heb hem toen naast de kraan gehouden en het water over mijn vinger laten stromen in een klein straaltje en toen begon hij daar van te drinken. Inmiddels drinkt hij af en toe 1 slokje als ik het waterbakje voor hem houd maar ik denk dat hij toch ook wel van het water in de kooi drinkt al heb ik dat nog niet gezien en tot ik dat gezien heb krijgt hij af en toe een bakje water voor zijn neus van mij.
Eten ging hij pas doen toen ik een grasparkiet op tafel zette die natuurlijk wel de zaadjes van tafel pakt en na het zien van dit tafereel begon hij ook een paar zaadjes te pikken.
Maar vanavond begon hij aan de trosgierst en zag ik dat hij wat uit zijn bakje gegeten had dus dat is al weer een hele geruststelling.

Nu moet ik alleen nog een naam verzinnen en dat vind ik dus heel moeilijk.
De eerste dag noemde ik hem Lucky maar daar moest ik te veel bij na denken en vandaag noemde ik hem Keesy maar of dat nou zo'n succes is????
Ik moet er nog maar eens goed over na denken maar als iemand een idee heeft voor een naam hou ik me aanbevolen.

tot zo ver vandaag weer ff
groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat een prachtig nieuw valkje heb je zeg! En eigenlijk vind ik Keesy wel een leuke naam :D
Wat een mooi valkje om te zien en zo lief!
En een geluk dat je nu hebt gezien dat hij van het trosgierst heeft gegeten he? Ik zou ook helemaal in spanning zitten hoor.
Zo te zien zit hij rustig op je vinger en is hij al aardig tam. :D
Is hij nu de enige die binnenzit of had je Lady ook nog binnen?

Groetjes,
Manja