26 april 2024, 22:34:09

raar..

Gestart door yvesvdn, 17 februari 2006, 15:50:00

« vorige - volgende »

yvesvdn

hallo,

Ik ben bang dat ons valkje zich niet goed voelt,
deze morgen tot de middag was alles nog ok, hij was actief, speels, maar nu zit hij gewoon stil op zijn stok, beetje dik in elkaar getrokken, bibbert beetje (maar dat doet hij bijna altijd)
en hij zit nu steeds met ogen gesloten.
zou het kunnen dat hij gewoon heel moe is of is hier iets anders aan de hand?

groetjes

Rianne

Hoi,

heeft je valkje iets anders als normaal gegeten?  Hoe is de ontlasting? Slaapt hij wel normaal of is de houding ook anders?

yvesvdn

nee hij heeft zijn zaden gegeten, deze week een heel klein stukje gekookte aardappel, ontlasting is normaal, soms iets meer liquide dan andere keer.
zal dagje afwachten en zien,
heb nu alvast wat krachtvoer tussen zijn zaden gemengd.

groetjes

Rianne

Hoi,

let je er op dat je valkje wel blijft drinken? Als hij wel aan de diarree is, moet hij vanzelf niet uitdrogen.

yvesvdn

hallo,

we zijn bij de dierenarts gegaan (hij staat hier op de site)
hij valkje heeft bacteriële infectie. hij moet nu antibiotica nemen en onder de lamp zodat hij snel terug kan beter worden.

groetjes

Rianne

Hoi,

let je er op dat je de antibiotica kuur af maakt, ook al ziet je valkje er weer gezond uit? Als je de kuur niet afmaakt, zijn niet alle bacterien dood.
Veel succes ermee! :)

yvesvdn

ik moet er straks nog achtergaan bij de apotheek maar de dierenarts zei 21 dagen 's morgens en 's avonds geven, maar ga alles nog is goed navragen bij de apotheek ivm de hoeveelheid, 1 druppeltje, of 2 of ??

groetjes

yvesvdn

Hallo,

Ons valkje is nu wel al aan de beterhand, stoelgang is nog niet ok, nog te lichtgroen, en te liquide, maar hij ziet er al wel veel gezonder uit. alleen is het valkje nu wel wat agressiever, hij vliegt sneller weg van ons, ik hoop dat dit na de antibiotica-kuur gaat beteren, ik vrees dat hij steeds wegvliegt omdat we hem nu 2x per dag moeten pakken en hem een druppeltje in zijn bek moeten geven..
we hebben ook een rode lamp geïnstalleerd.
Graag had ik wat reactie hierover, hoelang zetten jullie het valkje onder de lamp? iedere dag?
Ik heb hem ook eens op de weegschaal gezet, hij weegt 72 grammetjes, is dat normaal gewicht voor een valkje van om en bij de 5 maand?

Groetjes

Inger m

Hoi,
De rode lamp (of andere warmtebron) is bedoeld om de vogel warm te houden. Zieke vogels kunnen de warmte niet goed vast houden en verliezen hierdoor energie.

Voor meer info over de juiste warmtebronnen bij vogels en het gewicht, lees deze tekst: http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziekevogel.htm

en:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidbehandelenvogel.htm

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.