Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Lin,

Ondanks de schrik, toch koelbloedig opgelost. Jeetje mond op mond beademing voor een albino!!!

Dat soort dingen lijkt me best schrikken inderdaad!!!
Heeft hij nu helemaal nergens last meer van?

Ja hopelijk is nu de rust een beetje weergekeerd!!!

Liefs, Gerda

Mara

Nou nou Lin,

JIj maakt ook van alles mee zeg! Poeh poeh, wat ben ik blij dat je zo koelbloedig reageerde!!

Succes ermee meid

Groetjes

Mara

Roosje

Ik vind het echt heel knap dat het je is gelukt om zo goed op de situatie te reageren en daardoor je kleintje te redden. Super Lin!

Riny

Hoy Lin
Heeft de postbode de medicijnen al afgeleverd?
En alle lof voor je snelle reactie bij de Albino!
Groetjes Riny :D

bobbie

Jeetje Lin,

Het zit je niet mee zeg. Knap zoals je het kleintje hebt weten te herstellen.

Je bent dubbel en dwars een super-valkjes-oma.

Groetjes, Nel :)

Mariska

Hoi Lin,

Wat een gedoe allemaal met je albinootjes :-\
Maar toch weet je alles altijd goed op te lossen.
Dat vind ik echt knap.
Ik was allang in blinde paniek geraakt.

Je doet het echt super!!

De valkjes zien er ook allemaal mooi uit en groeien goed zo te zien :D

Ik hoop dat ze je vanaf nu een beetje rust gunnen ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Vanavond weer gevoerd maar heb heel lang gewacht met loslaten en heb ze ook zo in de doos geplaatst dat ze niet achterover kunnen vallen. Maar ik was wel weer even bang toen ik ging voeren. ik hoop dat jullie het niet meemaken dit en anders hoop ik jullie wat geleerd te hebben.

Ik heb de medicijnen naar mijn ouders gestuurd omdat die overdag de post kunnen aannemen en anders moet ik naar het postkantoor. Maar ik kan ze niet bereiken ik rijd morgenochtend even langs. Het kropje was dit keer wel leger dan normaal gelukkig.

Ik heb vandaag wel fotos gemaakt maar die plaats ik morgen. ik ga lekker even rusten op de bank met mijn 8 kleintjes.

Oh ja de oudste drie zitten telkens op de stok en steken hun kop uit het broedblok. Vanochtend was de lutino eruit en vandaag zat Yani op de stok bij de ouders heb ze weer terug gezet bij de rest. Want anders is het nest zo geplitst en is het blok leger en ik ben bang dat ayla en Tiamo dan weer een nieuw nest willen beginnen.

morgen dus weer fotos! Ik wil even zeggen dat ik het erg leuk vind en het mij een goed gevoel geeft dat jullie hier reageren ondanks dat ik niet meer bij jullie kom.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hey,

er is natuurlijk ook kans dat de oudsten minder gevoerd worden, en dat ze dan de kleinsten gaan voeren, of denk je dat niet? :)
Ben benieuwd naar de foto's, die Yani wordt toch mooi! :)
(en de rest ook natuurlijk!)

Lin

Fotos van gisteren.

Yani dag 34

wildkleur 2 dag 33

lutino dag 33

wildkleur 3 dg 32

witmasker dag  31

Albino dag 31

wildkleur 4 dag 30

albino dag 28

Fotos van vandaag

Yani dag 35

Yani met broer/zus

wildkleur 2 dag 34

lutino dag 34

wildkleur 3 dag 33

witmasker dag 32

Albino dag 32

wildkleur 4 dag 31

Albino dag 29

Het gaat met alle valkjes. De oudste 4 steken regelematig hun kop uit het broedblok. Yani en de lutino komen er wel eens uit. De geslachtstesten zijn verstuurd. dus nog even en dan weet ik wie naar wie gaan.

De kleinste drie gaan ook goed. Vandaag Nystatine/prepulsid opgehaald bij mijn ouders. ik moet bij elke voeding 0,5 ML geven. tot nu toe nog geen resultaat. straks een klein beetje voeding geven en dan kijken hoe het gaat. Ik heb wel een nieuw handig spuitje erbij gekregen die gaat per 0,1 ML. Heel handig dus om te hebben.

ik heb wat filmpjes gemaakt! Ze stonden op een gladde tafel dus lopen ging niet.

Yani
http://www.youtube.com/watch?v=25IklWyOvgA

wildkleur 2
http://www.youtube.com/watch?v=JT6xv8dAw7A

Lutino
http://www.youtube.com/watch?v=JT6xv8dAw7A

wildkleur 3
http://www.youtube.com/watch?v=02L1HMz5Kto

witmasker
http://www.youtube.com/watch?v=HQkc_nJlclA

Albino
http://www.youtube.com/watch?v=2V3vPOw5-VU

Wildkleur 4
http://www.youtube.com/watch?v=m7ufnT5T2a8

Jongste albino
http://www.youtube.com/watch?v=2V3vPOw5-VU

en de drie die schreeuwen om voer:
http://www.youtube.com/watch?v=dLZEU80z_VI

http://www.youtube.com/watch?v=PlY4HKYmfr4

Groeten, Lin

Mara

Hey Lin,

Leuke filmpjes en de foto's zijn super!! Wat een schatjes zeg. Ik hoop dat alles nu alleen nog maar goed gaat.

Liefs

Mara

Gerda

Wat schattig,

Yani houdt van op je vinger klimmen!!! Qua bouw precies Nezumi!!!

De tweede lijkt net een schommelstoel  ;D

Ik ga snel de rest bekijken!!!

Groetjes, Gerda

Caroline

Leuke foto's!!

Ik mis alleen bij de serie van vandaag de tweede albino.  ::)

En misschien een stomme vraag, maar kan de eerste albino zijn bekkie goed sluiten, zoals hij hem op beide foto's houd lijkt hij erg veel op mijn Noa.  ???

Albino dag 31

Albino dag 32

Lijkt misschien maar zo hoor, is hopelijk niet zo.  :)

De jongste albino ziet er goed uit en lijkt me geen last van het niet legen van de krop te hebben.

Succes met alles.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Citaat van: Mara op 21 april 2006, 17:27:06
Hey Lin,

Leuke filmpjes en de foto's zijn super!! Wat een schatjes zeg. Ik hoop dat alles nu alleen nog maar goed gaat.

Liefs

Mara

Dank je wel! Het duurde toch lang gisteren met uploaden heb wel 3 uur gewaht voordat ze er allemaal op stonden. ik hoop ook dat het goed blijft gaan. alleen de kleinste albino gaat nog niet goed.

Groeten, Lin

Citaat van: Gerda op 21 april 2006, 18:16:57
Wat schattig,

Yani houdt van op je vinger klimmen!!! Qua bouw precies Nezumi!!!

De tweede lijkt net een schommelstoel  ;D

Ik ga snel de rest bekijken!!!

Groetjes, Gerda

Yani wil atijd op mijn schouder zitten. vooral als we op de bank zitten. Vanochtend vond ik hem op de voerbak. dus over twee weken kan hij naar roxanne toe. en qua bouw ken ik de ouders niet maar wel leuk dta je een vergelijking ziet.

Citaat van: Caroline op 21 april 2006, 20:30:46
Leuke foto's!!

En misschien een stomme vraag, maar kan de eerste albino zijn bekkie goed sluiten, zoals hij hem op beide foto's houd lijkt hij erg veel op mijn Noa.  ???

De jongste albino ziet er goed uit en lijkt me geen last van het niet legen van de krop te hebben.

ik heb de albino ertussen gezet!

Ik snap dat je dat denkt dat het bekje niet goed is. Maar dan was het je wel eerder opgevallen. Maar opde filmpjes zie je het ook niet. Het lijkt zo doordat de kleinste drie alleen maar schreeuwen als ze mij zien. en dan gaan ze met hun kop op en neer een schreeuwen. en als je dan een foto neemt en die lukt dan staat hij met zijn bekkie zo. Maar er is niks an de hand het bekkie sluit gewoon. Verder zie de albino er wel erg uit. Maar dat komt  doordat als er wat pap blijft hangen (ik pobeer hem altijd zo schoon als mogelijk te maken) en dat wordt hard dan pulken ze eraan en dan gaan ook de veren mee. Vandaar dat er nu een lege plek op de keel is. Dat rode is normaal hoor.

Groeten, Lin

Caroline

Citaat van: Lin op 22 april 2006, 09:34:08
Citaat van: Caroline op 21 april 2006, 20:30:46
Leuke foto's!!

ik heb de albino ertussen gezet!

Ik snap dat je dat denkt dat het bekje niet goed is. Maar dan was het je wel eerder opgevallen. Maar opde filmpjes zie je het ook niet. Het lijkt zo doordat de kleinste drie alleen maar schreeuwen als ze mij zien. en dan gaan ze met hun kop op en neer een schreeuwen. en als je dan een foto neemt en die lukt dan staat hij met zijn bekkie zo. Maar er is niks an de hand het bekkie sluit gewoon. Verder zie de albino er wel erg uit. Maar dat komt  doordat als er wat pap blijft hangen (ik pobeer hem altijd zo schoon als mogelijk te maken) en dat wordt hard dan pulken ze eraan en dan gaan ook de veren mee. Vandaar dat er nu een lege plek op de keel is. Dat rode is normaal hoor.

Groeten, Lin

Gelukkig maar!! Ik kon me al niet herinneren dat ik het op andere foto's had gezien maar Noa ging ook pas met 2 weken haar bekkie zo houden. Bij Noa is dit niet zo gegroeid maar aangeleerd gedrag volgens de dierenarts, vandaar mijn vraag.

Maar gelukkig is alles goed.  :D

En och, kijk hoe vies Noa was, en ze wordt nu een prachtig mooi wit valkje.

Knuffeltje van Eros, ik mag hem af en toe eventjes een snelle knuffel geven.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Lin op 22 april 2006, 09:39:31
maar even een serieuze vraag red je het wel allemaal? want het blijft maar binnenstromen met valkjes.  ook al vliegen ze los dan kan je ze toch niet allemaal aandacht geven

Citaat van: Lin op 22 april 2006, 10:51:50
Citaat van: Riny op 22 april 2006, 09:51:50
Hoy Lin
Je kunt toch ook meerdere valkjes tegelijkertijd aandacht geven.
Als ik ze tam aan het maken ben, en ik zou dat een voor een moeten doen,kwam ik niet meer van mijn stoel af.

ik vind het vrij moeilijk!

Hoy Lin
Ik heb het even samen gevat ,en geef jou het antwoord maar hier, in je eigen dagboek.
Anders kletsen wij twee het dagboek van Caroline vol.
Je hebt gelijk dat het heel erg arbeidsintensief is.
Ook heb ik het voordeel dat ik de hele dag thuis ben.
Daarbij komt ook nog ,dat ik het op een andere manier doe ,als jij.
Maar dan komt ook weer om de hoek kijken, dat ik geen baan buitenshuis heb.
Als ik die had zou ik het ook niet kunnen.