Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Lin
Een beetje aandacht,
en een lieve groet.
Dat doet je vast en zeker,
een beetje goed.
Beterschap voor je kleintje.
Groetjes Riny :D
[/color][/b]

Theetje

Hoi Lin,

He wat vervelend voor je dat het nu allemaal tegenzit met de kleine.

Hopelijk is het middeltje van Feld er snel en reageert de kleine er ook als een speer op.

Ik duim voor je dat alles weer helemaal toppie in orde komt.

Groetjes

Theetje

Lin

Eerst maar even fotos en dan een verhaal.

Yani dag 33

wildkleur 2 dag 32

Lutino dag 32

wildkleur 3 dag 31

witmasker dag 30

albino dag 30

wildkleur 4 dag 29

Albino dag 27

Dag allemaal

Ik heb dus op advies van Karin en van Lique (in Im) het kleine valkje geleegd. Dit heb ik gedaan door de slang van het luchtpompje te gebruiken. Het is net iets te dik maar iets dunners heb ik niet. Ik heb heel voorzichtig de slang erin gedaan en uitgezogen. hij was daarvoor maar ook na het leegzuigen aan het schreeuwen om voer. Maar ik heb hem dus niet gevoerd. Ik heb hem leeggehaald en warm water met druivesuiker gegeven om door te spoelen. Vanavond voer ik warme dunne pap met een scheutje yakult.

Ik heb niet gevraagd hoe dat middeltje heette. ik heb niet eens gevraagd hoe duur het was.. Het is toch al duurder nest dan normaal vandaag weer een pot nutribird en zak zaad erdoorheen en dan ook nog extra druivesuiker yakult en voor de botjes nog die druppels en nu dit weer. Maar goed zolang dat kleintje het maar red en de andere ook groeien die aan de handopfok zijn.

Ik zie trouwens echt niks aan het kleintje waaruit ik kan leiden dat deze wat heeft. De ouders voeren echt niet dat weet ik 100% zeker want ik zie geen zaadjes en wat ik er net uit haalde was oude pap.

Nou ik heb mijn hoop weer terug. Ik heb het met tinco ook gered en die was er veel erger een toe met zijn zwarte ontlasting onderkoeling, niet legen krop en dwangvoeding geven. We komen er wel en anders heeft het valkje gewoon iets onder de leden en was het anders wel later doodgegaan.

Ik weet van mijzelf dat ik nooit ergens problemen in zie zoals kaal plukken niet voeren, afvallen enz. Maar dit was wel even waar ik me zelfs zorgen over maak. dus ik begrijp dat jullie dan ook bezorgd zijn omdat ik het vrijwel nooit ben.

Bedankt iedereen!

Ik ga weer offline heb weer zere armen en moet zo weer weg naar dwarsfluit les en ben dan om 22:30 terug en ga dan weer voeren. Dus ik ben er morgen weer.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

??? ??? ???

Dat is toch niet zo raar dat wij ons zorgen maken ???

Jij zette bij de titel van je dagboek "het gaat niet goed"
Vandaar dat wij met je meeleefden.

Gelukkig is de krop weer leeg.

Groetjes, Nel

Lin

19 april 2006, 19:46:11 #1039 Last Edit: 19 april 2006, 19:48:42 by Lin
Is het ook niet hoor.. ja ik verander het wel.. ik bedoelde. na ja ik weet het even niet meer.. jullie hoeven nu geen zorgen meer te maken..

bobbie

Rianne

Wow, wat knap zeg, dat je dat durft! :o je bent echt een supervalkjes oma, maar dat wist je vast al. :)

Caroline

Hoi Lin,

Heel veel succes met de kleine verder, hopelijk blijft het nu goed gaan.

Groetjes van Caroline en een knufje van Eros.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Ik weet nog niet zo heel veel over kleine valkjes grootbrengen maar ik weet wel dat jij je doodongerust maakt en ik vind het niet meer dan normaal om je te steunen en zo.

Ik hoop echt dat alles goed gaat komen Lin.

Een dikke knuffel

Mara

Lin

Het was gewoon zo dat ik het wel zag zitten weer en toen al die steunbetuigingen las. ik dacht jeetje jullie zijn ongeruster als ik op dat moment. maar daarvoor was ik inderdaad erg bang. Vanochtend was hij weer niet leeg. Dit keer heb ik normaal gevoerd.

Ik heb weer wat meegemaakt helaas.

Ik was pap aan het geven gewoon zoals ik altijd doe. Temperatuur was goed en de pap niet te dik en gaf rustig.

Valt nadat ik hem al eventjes los had de oudste albino om. Hij viel op zijn rug doordat hij hard aan het schreeuwen was en dus heel hoog stond en mijn hand volgde. en toen is waarschijnlijk de pap weer terug geschoten want hij deed helemaal spastisch. Hij deed allemaal rare bewegingen op zijn zij. Ik was eerst even in shock en pakte hem toen en deed zijn  kop omhoog en bekje open. toen bleef hij nog doorgaan en toen was ik best bang dus heb ik met mijn ogen dicht in zijn bekje geblazen en de nek langer gemaakt. Gelukkig kwam hij weer op adem. Ik heb hem een tijdje zo gehouden totdat hij weer schreeuwde

Pfoe.. mijn hart tikt nog...

• SH0RTY •

Aaargh! Jemig Lin!
Pfff.. Gelukkig tikt je hart nog! (als die niet tikt, heb je pas een probleem) :P ;)

Wat heb je het weer goed opgelost, Ik ken dat "even in shock" toestand wel, en dat is frustrerend. Dan gaan je hersens ineens allemaal oplossingen zoeken wat je nou zou kunnen doen.
Gelukkig heb je gedaan wat het beste was, blijkt maar!

Oef.. *dikke zucht* en dat op de vroege ochtend!

Heel veel succes met het albinootje :-*

Liefs,
Roxanne

Sanna

Crisis zeg! Sterk hart heb jij :o :o.
Ik hoop dat je albinootjes je nu een paar rustige dagen gunnen. Succes.

Groetjes, Sanna

Caroline

Jeetje Lin,

Wat heftig allemaal, het is wat met die albino's elke keer. Kan me voorstellen dat je wel eens een albino-loos-nest wilt.  ;)

Heel veel sterkte/succes, een  :-* -je voor allebei je witjes.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Agnes

Phoe Lin,

Wat goed dat je rustig bleef.

Je bent BOELKLOEDIG ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.