Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Riny op 15 april 2006, 09:33:52
Hoy Lin
Natuurlijk is het niet leuk dat ze naar een ander is gegaan voor een valkje.
Probeer om je er niets van aan te trekken.
Als ze deze tam aan het maken zijn, komen ze er nog wel achter.
Voor €15 meer hadden ze zich veel uurtjes werk kunnen besparen.
Groetjes Riny :D

Het is niet leuk nee. Vooral niet als ze zeggen dat ik te duur ben. Ik was gewoon echt een beetje kwaad. ik denk wat weet jij er nou vanaf? Tja als ze nu al besparen doen ze dat misschien ook wel op voer. dus dan is het beter dat het niet doorgegaan is. Ik had nu ook een afmelding maar die vond ergens anders er een. Kijk dat si prima die zeurde niet over het geld. dan heb ik er vrede mee.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Dat zijn de minder mooie kanten aan het kweken.
Zo was ik vorig jaar een valkje tam aan het maken ,en dan te bedenken dat die mensen iedere 2 weken kwamen kijken.
Het jong was bijna zelfstandig,toen ze in eens tot de conclusie kwamen, dat die meer geel in zijn nekje moest hebben.
Sommige mensen denken zeker dat wij de kleurtjes er in kunnen borduren.
Dat zou wel gemakkelijk zijn.
Gelukkig ben ik het valkje even goed snel kwijt geworden.
Ik maak ze alleen tam als mensen mij daarom vragen.

Caroline

Hoi mam,

Eventjes een foto van mezelf.

Kijk eens hoe mooi ik ben geworden??

En ik kan ook al een beetje fluiten.

Mijn vrouwtje zegt als een grasje.  ::)

Maar dat is niet waar hoor.  ;)

Liefs van Eros  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Citaat van: Riny op 15 april 2006, 10:16:15
Hoy Lin
Dat zijn de minder mooie kanten aan het kweken.
Zo was ik vorig jaar een valkje tam aan het maken ,en dan te bedenken dat die mensen iedere 2 weken kwamen kijken.
Het jong was bijna zelfstandig,toen ze in eens tot de conclusie kwamen, dat die meer geel in zijn nekje moest hebben.
Dat zou wel gemakkelijk zijn.
Gelukkig ben ik het valkje even goed snel kwijt geworden.
Ik maak ze alleen tam als mensen mij daarom vragen.

jeetje wat een reden! Gelukkig was je hem snel kwijt.

Citaat van: Caroline op 15 april 2006, 10:42:15

Hoi mam,

Eventjes een foto van mezelf.

Kijk eens hoe mooi ik ben geworden??

En ik kan ook al een beetje fluiten.

Mijn vrouwtje zegt als een grasje.  ::)

Maar dat is niet waar hoor.  ;)

Liefs van Eros  :-*

Hey Eros wat ben je mooi! Je lijkt echt veel op je broer tinco. ik zal eens vragen of je andere broer Awan ook eens langs komt met een foto. Wat grappig dat je wat kan fluiten. Ik zou het garag nog eens in het echt willen horen. Fijn dat het zo goed met je gaat kom binnenkortw eer evn in je dagboek Caroline.

Mara

Hoi Lin,

Wat een mooie foto's en wat een paar mooie valkjes heb je zeg. Laat je niet gek maken wat betreft het bedrag dat je vraagt voor je valkjes. Ze zijn het meer dan waard. Was daarstraks in een dierenspeciaalzaak iets lekkers halen voor de hond, wat zag ik tot mijn verbazing. Jonge valkjes die er echt niet goed uitzagen. Eentje had beiden oogjes stijfdicht en ze zaten onderin de bak. Gewoonweg zielig. Ik zou graag 35 Euro voor een valkje betalen, want ik weet hoeveel tijd jij besteed aan het voeden en grootbrengen van die schatjes.

En de foto's zijn werkelijk waar SUPER!!

Groetjes

Mara

Lin

De fotos van donderdag

Yani

wildkleur 2

lutino

wildkleur 3

witmasker

albino

wildkleur 4

en de kleinste

Vrijdag

Yani

wildkleur 2 ook wel het vliegtuigvalkje genoemd

lutino

wildkleur 3

witmasker

albino

wildkleur 4

albino

zaterdag

Yani dag 29

wildkleur 2 "vliegvalkje" dag 28

De lutino dag 28

De wildkleur dag 27

witmasker dag 26

albino dag 26

wildkleur dag 25

albino dag 23

Hoe gaat het met ze?

Yani die groeit super. Vooral die parels vind ik echt prachtig ik kan er uren naar kijken. het is een lief valkje en probeert overal naar toe te kruipen. Ik verwacht elk moment dat hij uit het blok komt.

Het vliegtuig valkje dit valkje wat, als het een man is, naar Marvin toe gaat is ook erg lief. Het vliegtuig valkje valkje heeft hij/zij als bijnaam gekregen omdat hij een aantal keer met de vleugels wijd op de foto staat.

De lutino wordt steeds mooier. Waar het kuifje blijft weet ik niet. Wel is de lutino mooi bedekt met veren achter op de kop. Het lichaam heeft gele vlekken, maar niet echt kleine parels. Ik weet niet echt wat het is.

Als de lutino volgende week nog leeft (je weet maar nooit wat er nog mis kan gaan) dan is de lutino weer te reserveren. De lutino is op dit moment niet superlief maar daar wordt aan gewerkt!

3e wildkleur eigenljik geen nieuws over dit valkje. Deze heeft nog geen thuis. Mocht de tweede nou geen man zijn en deze wel dan weer wel.

De witmasker is gereserveerd als het een man is. (iedereen lijkt wel een man te willen) dus dat is nog even afwachten. het si een lief valkje met een grote eetlust netals de lutino trouwens.

De albino is ook gereserveerd als het aan man is. Het is nu even wachten totdat deze borstveren heeft en dan ga ik bij de gereserveerde een test uitvoeren. Daarna is zeker wie naar wie gaat. De albino is een ehte schreeuwer en groeit gelukkig goed. Je ziet wel dat hij een slechte start heeft gehad. maar het gewicht is nu heel mooi. Daar ben ik erg blij om. Alleen nog even kijken wanneer hij uitiendelijk zelftsandig is.

de 4e wildkleur heeft nog geen huisje. Erg leuk valkje. Is erg naar de spuit toe getrokken helaas.

http://www.youtube.com/watch?v=NNHGS85dv60

Op het filmpje zie je de dire wachten op mij totdat ik ze voer. Helaas is het filmpje erg donker. Opeens rent die wildkleur vooruit. Ik ging met mijn hand achter hem naar de albinos toe en hij blijft mijn hand volgen. Gevolg is dat hij op zijn rug viel. Dat was eigenlijk wel erg lachen.

de kleinste albino is net een vierkantje. Het hoofdje is nog vrij klein. Het is een rustig valkje. Pas als je gaat voeren gaat hij recht omhoog staan. Is nog even afwachten of deze echt helemaal volwassen wordt. maar ik heb er wel vertrouwen in. elke dag voer ik de kleinste 3 want gisteren deed ik dat niet, kijken of ze al eens gevoerd werden, en alles was natuurlijk leeg. dus ik blijf het overnemen. Gelukkig zijn  het goede eters en moest ik niet dwangvoeren zoals bij tinco destijds.

Pfoe ik ben weer bij met alles!

bobbie

Prachtig Lin,

hele mooie foto's van hele mooie valkjes.  :D :D :D
Eigenlijk moet ik 8 lachebekjes plaatsen, maar dan wordt het zo vol  ;).

Yani heeft schitterende parels. Echt een lekker ding.

groetjes, nel :)

Gerda

Hoi Lin,

Ze zien er prachtig uit!!
Leuk dat je zo van je klein- en achterkleinkinderen geniet!!
Yani is echt mooi!! Prachtig die pareltjes!!

De jongste drie komen steeds meer bij!!
Je hebt ze er echt doorgesleept!! Dat vind ik erg fijn, vooral omdat de oudste twee van G&N eigenlijk het eten kregen en daardoor de jongsten niet. Maar daar hoef ik nu geen schuldgevoel over te hebben!!

Liefs, Gerda

Gerda

Nog even de serie van het vliegtuigvalkje!!!

:D :D :D :D :D

Liefs, Gerda

Mara

Het vliegtuigvalkje!  :o Die is komisch, echt wel. Leuk joh!!

Sanna

Wat?! NIET???!! Ik ben verbijsterd :o :o :o
;D ;D ;D

Groetjes, Sanna

marvin

hi lin,

We zijn vandaag in Zwolle geweest, ff op de koffie bij Angelique en Peter. ff een nieuwe kooi opgehaald + wat nieuwe speeltjes.Je krijgt trouwens de groeten van ze, we hoorden dat je ons al voor geweest bent.

We hebben onze oogjes wel ff uitgekeken daar, wat een vogels!!!!!
Je hebt trouwens weer superfoto's gemaakt van die kleine vliegenier, zeg maar dat zijn nieuwe paleis al klaar staat, nou ja,,,, op een paar boutjes en moertjes na dan.........

Gr Marvin

Gerda

Citaat van: Mara op 15 april 2006, 18:00:02

Wat wil je, het is een kleintje van Nezumi en Grisha en die wonen een flink eind verderop. Dus ik denk dat hij aan het oefenen is om bij zijn ouders langs te gaan!!!  :D :D

Groetjes, Gerda

Lin

Citaat van: bobbie op 15 april 2006, 16:06:04
Prachtig Lin,

hele mooie foto's van hele mooie valkjes.  :D :D :D
Eigenlijk moet ik 8 lachebekjes plaatsen, maar dan wordt het zo vol  ;).

Yani heeft schitterende parels. Echt een lekker ding.

groetjes, nel :)

Dank je wel! en 8 smileys mag wel hoor. Het dagboek zit toch al hartstikke vol dan kan dat er ook nog wel bij.

Citaat van: Gerda op 15 april 2006, 17:21:15

Hoi Lin,

Ze zien er prachtig uit!!
Leuk dat je zo van je klein- en achterkleinkinderen geniet!!
Yani is echt mooi!! Prachtig die pareltjes!!

De jongste drie komen steeds meer bij!!
Je hebt ze er echt doorgesleept!! Dat vind ik erg fijn, vooral omdat de oudste twee van G&N eigenlijk het eten kregen en daardoor de jongsten niet. Maar daar hoef ik nu geen schuldgevoel over te hebben!!

Liefs, Gerda

Ja de dire gaan wel goed Alleen de kleinste leeg niet. dus ik moet even yakult gaan halen want dit is een ramp. En de grootste eters zijn eigenlijk Yani de witmasker en de lutino.

Ja ik weet niet waarom maar blijkbaar is zijn evenwicht niet zo god dat hij telkens zo op de foto staat.

Citaat van: Sanna op 15 april 2006, 23:59:32

Wat?! NIET???!! Ik ben verbijsterd :o :o :o
;D ;D ;D

Groetjes, Sanna

Oh dan mag ik het wel aan de rest vertellen  ;)

Citaat van: marvin op 16 april 2006, 00:20:35
hi lin,

We zijn vandaag in Zwolle geweest, ff op de koffie bij Angelique en Peter. ff een nieuwe kooi opgehaald + wat nieuwe speeltjes.Je krijgt trouwens de groeten van ze, we hoorden dat je ons al voor geweest bent.

We hebben onze oogjes wel ff uitgekeken daar, wat een vogels!!!!!
Je hebt trouwens weer superfoto's gemaakt van die kleine vliegenier, zeg maar dat zijn nieuwe paleis al klaar staat, nou ja,,,, op een paar boutjes en moertjes na dan.........

Gr Marvin

Hey Marvin goede voorbereiding dus! en mooi he die vogels? Ja ik heb toen ook nog wat gefilmd daar En ja ik heb er een prachtig valkje vandaan. Dat is Naira. Fotos kan je in mijn andere dagboek op op onze site zien: www.hobbykwekerijsephora.nl mog heel eventjes end an weten we of het een man is. Ik hoop het wel voor je!

Citaat van: Gerda op 16 april 2006, 00:22:18

Wat wil je, het is een kleintje van Nezumi en Grisha en die wonen een flink eind verderop. Dus ik denk dat hij aan het oefenen is om bij zijn ouders langs te gaan!!!  :D :D

Groetjes, Gerda

Nou dan mag hij nog wel harder gaan oefenen! Maar wanneer kan jij even langskomen voordat ze straks de deur uit zijn?

Groeten, Lin

Lin

fotos van gisteren

Yani

wildkleur 2 "het vliegtuigvalkje"

lutino

wildkleur 3

witmasker

albino

wildkleur 4

albino2

fotos van vandaag

Yani dag 31

Vliegtuigvalkje dag 30

Lutino nog steeds zonder een mooie kuif. Dag 30

wildkleur 3 dag 29

witmasker dag 28

albino dag 28

wildkleur 4 dag 27

albino 2 dag 25

Vandaag niet lang met de vogels gezeten. Moest ook nog poster maken en ga straks weer weg en ben laat thuis. Mijn handen doen ook zeer dus die moet ik ook maar even laten rusten tot morgen dus maar!