13 augustus 2025, 20:01:46

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Ellen

Hahahaha.............echt heel leuk die Dizzy en jazzy zo
bij elkaar.
Ik mag dat altijd graag zien als twee elkaar vinden.

Stelletje deugnieten zo in die grote voerbak.....:)
Het zou jammer zijn als je een derde kooi neer moet
zetten om ook Dizzy een eigen plek te geven.

Heel leuk om te lezen hoe het ze vergaat.
Gr. Ellen

Karin

15 juni 2003, 05:33:39 #76 Last Edit: 15 juni 2003, 05:38:01 by kazoo
Ik hoop ook dat dat niet hoeft, maar het zou maar tijdelijk zijn hoor. Tot Dizzy goed gewend is en Jazzy weer manieren heeft   ;D Daarna zouden ze weer bij elkaar mogen. Maar ik hoop dat de liefde hun goed doet en Jazzy minder agressief wordt  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

15 juni 2003, 05:35:17 #77 Last Edit: 15 juni 2003, 05:37:07 by kazoo
Ik kon nog niet slapen, dus nog even wat foto's bewerkt  ;D Deze foto is van Dazzle die op het rekje voor de monitor zit. Dan kan ze het pijltje van de muis goed volgen  ;D Je kunt zo goed zien dat haar pareltjes wat zachter zijn geworden. Ik ga nu echt mijn bed opzoeken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Jeetje Karin wat is Dazzle een mooie valkparkiet.
Ik sta er soms versteld van hoe mooi valkparkieten
kunnen zijn. En eigenlijk vind ik dat altijd van de
meest drukke geparelde  en de bonte. Sommige zijn
zo mooi getekend, daar raak je niet op uitgekeken.
Zouden zij dat nou zelf ook weten, dat ze zo mooi
zijn?
Misschien merken ze dat wel aan de lyrische uitroepen
van de mens :D

Ze/Hij ziet er prachtig uit. Wat een mooie tekening.
Groetjes Ellen.

Valerkiet

hij heeft echt heel mooie parels en die gaan ook helemaal op haar koppie doe je er wedstrijden mee?

Mandy

15 juni 2003, 17:54:53 #80 Last Edit: 15 juni 2003, 17:56:00 by Mandy
Slik, wat is "mijn" meissie mooi geworden zeg, poewéé! ;D
Ze heeft echt prachtige parels gekregen, heel anders als Kokkie hé.

Nu heb ik ook 2 geparelden als Kokkie, zoals Plukkie die ik denk te houden. En ik heb er nog 3 in het blok, bak eigenlijk, die denk als Dazzle gaan worden. Dus daarom twijfel ik nog of ik Plukkie hou, anders hou ik zo'n andere geparelde. En ik wil ook voor de 1e keer aan een tentoonstelling mee doen en ik denk dat ik dan beter zo'n geparelde als Dazzle kan houden. Ik weet het nog niet. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

wauw, mooi valkje is dazzle zeg!! en zijn parels zijn echt zo mooi, echt zo fel gekleurd!!
mag ik dazzle niet even lenen kan hij mijn huiswerk op de computer komen typen ;D ;D ;D

SDc

Karin

Hoi Ellen,

Ze weet zeker dat ze mooi is  ;D want ze zit er mee te pronken hoor, met die pareltjes. Ik vind haar ook schitterend !! Ik ga ook een hele mooie vent voor haar zoeken.... Wie weet wat er van komt  ;D Haar eigelijke vent is verliefd op een anders  :( Ze zijn allebei split voor bont en dan had ik bonte én geparelde gekregen. Maar ja, liefde kunt je niet dwingen hè ?  ;D  

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Valerkiet,

Nee hoor, ik doe geen shows.  Maar ze zou zeker winnen hè ?  ;D We kunnen misschien hier eens een miss valk verkiezing houden  ;D Maar de titel "miss deugniet" is meer op haar plaats bij haar  :D :D :D Hoe vaak ik haar al uit mijn kop thee heb moeten halen en hoe vaak ze wel niet door op de backspace knop te gaan staan hele lappen tekst heeft weggehaald....   ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mandy,

Ze is inderdaad prachtig geworden !!! Maar ook al zouden haar pareltjes minder zijn, ze was me niet minder lief geweest  :) Het is zo'n lekkere ondeugt. Echt een pittig ding. Ik moet een hele lieve zachtaardige man voor haar vinden.... Jazzy was gewoon te pittig. Water en vuur bij elkaar  ::) Haar geel lijkt af en toe zelfs te fluoriseren  ;D, maar dat komt waarschijnlijk door het licht van het beeldscherm. Succes bij je beslissing !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Stijn,

Je mag haar wel ff lenen, maar ze kan alleen valkensteno hoor  ;D Niet te lezen :

hnn;0000000000000000000000000000000000000000000000000
**

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

veel verschil met mijn huiwerk zie ik toch niet hoor!! ;D ;D :D :D

SDC

Karin

17 juni 2003, 03:27:50 #87 Last Edit: 17 juni 2003, 03:29:10 by kazoo
De dames Dazzle en Dizzy hebben vandaag "gezustelijk" uit een bak met sla gegeten. Als de ene een reepje pakte probeerde de andere ervan mee te eten  ;D Zo'n lief gezicht ! Ik zet er wel een fotootje bij.

Breezer ziet er uit ! :o Ze is flink in de rui en nu is ze binnen 2 dagen een heel stuk van haar mooie kuif kwijt !! Er staan nog wat kromme plukken op haar kop. Ook de veren bij haar mondhoeken zijn er gedeeltelijk uit en nu lijkt het net alsof ze de hele tijd een glimlach op haar mond heeft. Ze is voor de rest goed tierig en ze eet goed, dus ik neem aan dat ze wel goed door de rui heen gaat komen. Kazoo is ook in de rui, maar bij hem merk je het amper. Je ziet alleen ineens veel witte lange veren onder in de kooi  ;D

Dizzy speelt de hele tijd kippetje kippetje met Jazzy  ;D Ze maakt tokkelende geluidjes, doet haar vleugeltjes omhoog en gooit haar kont in de lucht  ::) Jazzy maakt wel machogeluiden en zet zijn vleugeltjes omhoog, maar voor de rest nog geen toenaderingspogingen  ;D Ik ben benieuwd.... Voorlopig nog geen broedblok, want we gaan eind september op vakantie en dan wil ik niet in de kuikens zitten  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik lijk vandaag wel een landingsbaan....  ;D De dames Dazzle en Dizzy hebben besloten dat ze allebei op mijn hoofd wilden zitten  :o Ze vlogen rakelings over en er zijn  diverse "bijna-botsingen" gebeurd  :D Jazzy vond het maar niks, die fladderende vrouwen... en hij is stilletjes in zijn kooi gaan zitten. Ik heb hem eruit gehaald en toen heeft hij een hele tijd bovenop mijn hoofd gezeten en met mijn haren gespeeld.

De dames waren uitgevlogen en erg dorstig. Dazzle schoot zoals gewoonlijk op mijn theekopje af en begon gretig te drinken. Ze is zo dol op thee ( zonder suiker ), dat heeft ze vast van haar vrouwtje  ;D Als ik de thee net ingeschonken heeft moet ik het echt even wegzetten anders springt ze er zo in ! En dat is heet  :o Dizzy vond het erg interessant, maar ze durfde er nog niet naar toe te komen. Ik heb het kopje dus voor haar neus gehouden en ook zij drinkt het !!
Hier een foto van Dazzle.....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En hier een foto van Dizzy......
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves