14 augustus 2025, 10:44:21

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

20 juni 2003, 02:42:15 #90 Last Edit: 20 juni 2003, 02:45:51 by kazoo
En deze foto heb ik van de week van Jazzy gemaakt. Ik heb de achtergrond vervaagd, omdat die niet mooi was.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

20 juni 2003, 04:35:32 #91 Last Edit: 20 juni 2003, 04:36:38 by Mandy
PRACHTIG KARIN!!!!!!!!!!!
Wat een plaatje zeg! Jazzy zelf maar ook die foto, wauw!
Het zou zo in een valkenboekje kunnen. Misschien straks als je een erfelijkheidsboekje over valkparkieten uit ga brengen! ;D

En wat een lekkere theetante is die Dazzle geworden zeg! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

hoi karin

zag vandaag een klein stukje van je dagboek, moet het toch nog goed lezen. Zo gauw ik dat gedaan heb kan ik je meer vertellen. Zag  zo wat foto's die erg goed waren maar wil toch het hele verhaal lezen.
In ieder geval prachtfoto's die je gemaakt hebt.
groetjes dian B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Karin

Haha Mandy, nou zover ben ik nog lang niet hoor  ;D Maar ik vind het allemaal wel erg interessant. Ja, Dazzle is echt een lekker ding geworden. Wel een felle tante hoor ! Als ze iets doet wat ze niet mag en ik haal haar weg dan krijg ik een paar knauwen  ::), maar ik ben niet onder de indruk van haar  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Moonwitch, en nog veel plezier met het lezen  :)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zóóóó leuk ! Ik ben vandaag achter de kweker van Kazoo gekomen ! Ik had hem een foto van Kazoo gestuurd en gevraagd of hij de kweker was, en jawel hoor !! Hij is er zelfs mee naar een tentoonstelling geweest. Geen idee wat het betekend, maar hij heeft als punten 90-91-92 gekregen. Blijkbaar goed. Ik had dus toen al kijk op valkjes, want ik heb hem uit een groepje uitgekozen  ;D Ik weet nu ook zijn volledige ringnr. en dat vind ik wel fijn... mocht hij ooit wegvliegen. Het leukste is dat ik ook foto's kreeg van hem. Kazoo's vader was bont, split albino en zijn moeder was wildkleur met wat witte veertjes in haar nek. Één van Kazoo's zusjes was een albino en als ik het goed zie op de foto zit er nog een wildkleur of een vrij donker geparelde witmasker bij. Het leuke vind ik dat ik hem meteen herkende !  ;D Het zijn geen wereld foto's en heb ze er moeten bewerken om er iets van te bakken ( de één was echt zeer overbelicht  ;D ), maar ik vind het toch leuk om ze aan jullie te laten zien. Dit is pa en ma Kazoo....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hier zit Kazoo links vooraan ( erg overbelicht dus  ;D  ).
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En hier zit hij rechts. Wat een lekker piepkuiken hè ?? Degene waar ik Breezer van gekocht heb probeert nu ook achter de ouders van Breezer te komen. Ik mail de kweker van kazoo morgen om te vragen of hij ook de preciese geboortedatum weet. Nu moet ik alleen nog het ringnr van Dizzy achterhalen. Maar zij komt uit België en heeft dus een Belgisch nummer. Weet iemand bij wie ik dat kan opvragen ??

Grotjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Oh wat leuk om de jeugdfoto's van Kazoo te zien.
En dan de vader en moeder van Kazoo. Zogezegd
de opa en oma van de kleine....................... :)

Leuk dat je zo'n beetje de tijd terug kan volgen.
Net als met een stamboom.
Wie weet waar je nog uitkomt.....!

Groetjes Ellen.

Karin

Hoi Ellen,

Ja leuk hè ?? Ik denk dat ik niet verder kom dan pa en ma Kazoo  ;D Ik vind het toch wel erg leuk dat een kweker zelfs na 4 jaar nog alles weet ! En zo kunnen ringen toch nuttig zijn  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

oh, schattige jeugdfotos van je valkje!
dat doet toch altijd wat, zo foto's zien van je valkjes toen zij of hij nog klein was!! geweldig vind ik dat!!

SDC

Lique

Hoi Karin,

Wat geweldig zeg, die foto's toen kazoo nog in het blok zat.
En een kweker, die na 4 jaar nog weet om welk valkje het gaat, vind ik heel goed.
Want een kweker krijgt heel veel kleintjes, en dat betekent toch dat, kazoo heel speciaal was, of de mensen die hem gingen halen... jij dus.

Groetjes Lique

Karin

Ja, gaaf hè ? Ik denk dat Kazoo het meest bijzonder was  ;D En dat ik gedeelte van zijn ringnummer had hielp natuurlijk wel  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

22 juni 2003, 03:16:42 #103 Last Edit: 22 juni 2003, 03:18:15 by kazoo
Vandaag hebben we een nieuwe spellboom gemaakt voor de valkjes. De oude was al weer meer als een half jaar oud en het werd tijd voor verse takken  ;D Het begon allemaal afgelopen nacht.... Om één uur op strooptocht. Een paar honderd meter bij ons huis vandaan staan een heleboel knotwilgen die minstends 5 jaar niet meer geknot zijn. Flink uit de kluiten gewassen dus  ;D Wij heel schijnheilig met de honden daar wandelen met een snoeischaar op zak. Twee flink takken geknipt.... Wij wilde weer snel naar huis lopen, maar je zult net zien... kwam er iemand anders aan met zijn hond. We zijn snel een parkje ingedoken en zo naar huis gelopen. Tja, wettelijk heet het "stropen" wat we doen  :o, maar ja, als ze die bomen bij houden maken ze het minder verleidelijk  ;D Vanmiddag ben ik de takken wat gaan afknippen en heb twee mooie lengtes van een meter of 2 overgehouden. Eerst aan de onderkant met ijzerdraad aan elkaar gebonden zodat ze als een smalle V staan, in de pot gezet, flink wat grint erin gestort en op 2 hoogtes nog een dwarstak aan beide takken vastgemaakt. Zo werd het een stevig geheel. Hun speeltjes eraan en klaar !!! Heel simpel en ze zijn er dol op. Op de foto's demonstreren ze hoe je een speelboom weer zo snel mogelijk sloopt  :D :D :D Hier zie je Jazzy :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hier zie je Dazzle's sloopkunsten....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves