11 mei 2025, 12:47:30

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

Paint shop pro 7 voor de snufjes ( randjes enz. ) maar de foto's zelf komen al zo mooi uit mijn kameraatje ( minolta dimage 7i, echt een aanrader )  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ze is er !!!! Gisterenavond hebben we haar op gehaald. Het was wat verder dan we dachten dus we kwamen een kwartiertje later aan dan gepland  ;D Ze zat lekker buiten in haar kooitje op ons te wachten : een cinnamon gepareld popje van een jaar. Ze is vrij fors in mijn ogen, een beetje het type van Kazoo. Ze is een beetje in de rui en heeft wat hulsjes op haar kuif zitten, maar die komt weer goed. Ook haar staart ziet er niet zo mooi uit, maar dat komt door het kleine kooitje. Haar staartveren gaan steeds door de tralies heen. Haar eerste eigenaar heeft haar als heel klein vogeltje gekocht op de vogeltjesmarkt in België. Hij bleek  erg allergisch te zijn en kreeg er dikke ogen van. In november vorig jaar is ze verhuisd naar zijn zoon, maar ze hadden er te weinig tijd voor i.v.m. werk en ze was al eens een keer weggevlogen omdat de kinderen steeds de deuren open lieten staan. Er werd dus besloten er een ander adres voor te zoeken, want ze voorspelden dat dat wegvliegen in de zomer zeker weer zou gebeuren.  We mochten ook haar kooitje meenemen. Die is wel vrij klein maar een mooie reservekooi voor de vakanties  ;D

Tijdens de reis heeft ze zich keurig gedragen en wilde steeds even gekriebeld worden. Ze keek ook haar ogen uit naar alles wat voorbij kwam. Helemaal niet bang of zo. Thuis meteen in haar nieuwe kooi gezet, die wel 5 keer zo groot is als haar oude  ;D, dus dat was spannend. Ze wilde niet op onze vinger zitten, dus we hebben haar even laten zitten. Ze viel meteen aan op het mineraalblok wat we in haar kooi hadden hangen. Dat vind ze erg lekker  :)  Vanmiddag heb ik eerst Dazzle en Jazzy los gelaten. Na een paar uur hun erin en de nieuwe eruit. Ze wilde nog steeds niet op mijn vinger, dus heb ik de kooi open gezet. Al vrij snel zat ze in de opening en heeft daar een hele tijd gezeten. Lekker oppoetsen enzo. Na een tijdje is ze eruit geklommen en heeft ze op haar kooi gezeten. Daarna klom ze naar de kooi van Dazzle en Jazzy ( die stond ernaast ) om eens kennis te maken. Toch best knap voor een valk die nog nooit een andere valk heeft gezien. Jazzy was wel erg in haar geïntereseerd  ;D Als die twee verliefd worden zal ik een nieuw vriendje voor Dazzle erbij kopen i.p.v. voor de nieuwe. Ze schok zich wel een hoedje van de chinchilla's. Zo'n vreemd dier heeft ze nog nooit gezien. Mijn chinchilla's zijn zo nieuwsgierig dat ze overal op af gaan, zelfs op mijn katten en fretten  :o Die hou ik dus strikt gescheiden.

Na een half uurtje vloog ze op de volière en na een paar minuutjes op de rand van mijn stoel. Even een sprongetje op mijn schouder en haar kopje aanbieden. Maar toen ik haar wilde kriebelen vond ze dat toch wel eng. Ze heeft nog een rondje gevlogen en zit nu weer op de rand van mijn stoel. Dit is de eerste foto. Ik heb er nog een heleboel gemaakt, maar die zitten nog op mijn digicam, dus die komen nog.

En nu haar naam nog  ;D Nou, ze heet dus Ricky, maar dat vind ik niet zo bij de namen van de rest passen en wat moeilijk te roepen ( ik vind de R altijd nogal lastig roepen  ;D ), maar het moet er dus op lijken. Ik dacht aan Ziggy, Lizzy en Dizzy. Ik heb ze alle drie veelvuldig naar haar geroepen en ze reageerd steeds op Dizzy  ;D Voorlopig hou ik het daarbij, maar het kan nog veranderen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Gefeliciteerd met je mooie meid Dizzy, Ziggy en Lizzy waren ook leuke namen. ;)

Nou wie weet wat dat nog gaat worden met Jazzy.  :P
Tja, je hebt het niet voor het zeggen hoor, ze bepalen zelf wel met wie ze wat doen.
Kijk maar bij mij, had ik Janus de lutino voor Marrie gekocht, verlijdt zij Pino die eigenlijk bij Truus hoort en dus vreemd ging, en toen werd het een triootje! :D

Veel plezier van je nieuwe aanwinst! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ooooh jee, ze zijn echt verliefd hoor  :P Ze zaten al te bekken door de tralies heen !! ::) Het is liefde op het eerste gezicht. Met Dazzle zit hij alleen te bekvechten  :( Dan maar een vriendje voor Dazzle kopen  ;D Ik zoek nog een cinnamon bont geparelde of een cinnamon bont geparelde witmasker man. Iemand eentje over  ;D ;D ;D Ik ga kijken of ik er een piepkuiken van kan kopen. Dan is het natuurlijk wel de gok  dat het een mannetje is. Ene..... ik denk dat ik nu over een paar maanden geparelde piepkuikens heb, iemand interesse  ;D Ik kon helaas  geen foto van het verliefde koppel in actie maken, maar zodra het lukt stuur ik hem.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

13 juni 2003, 04:24:48 #49 Last Edit: 13 juni 2003, 04:25:56 by Ellen
Oh karin wat leuk dat Dizzy al meteen zo lekker loopt
te bekken met Jazzy.
Dat wordt inderdaad hartstikke leuk, voor beiden.
Gezellig hoor zoals ze in haar nieuwe huis doet. Lekker
ongedwongen en vooral met plezier als ik het zo lees.

Daar kan je dan uren naar kijken he? Zoals zo'n valkje
dan op onderzoek gaat.
Hoop dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat met je
valkjes. En we horen het wel als er beschuit met muisjes
wordt rondgedeeld ...:D

Groetjes Ellen.

Karin

Dank je Ellen, en als er jongen geboren worden zal ik beschuit met muisjes ronddelen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Uploaden gaat weer eens niet, dus ff zo, dan kan ik hem in mijn handtekening zetten  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Meid wat leuk...............je handtekening ook al
helemaal aangepast.
Leuk hoor. En ze past er mooi bij.... :)

groetjes Ellen.

Karin

Zo, nieuw plaatje bij mijn handtekening gemaakt. Nu maar hopen dat ze Dizzy blijft heten  ;D Ik heb de valkjes vanavond weer soepgroente gegeven. Mandy, bedankt voor de tip ! Vooral Dazzle vindt het heerlijk. Heel de kamer rook naar de prei  ;D De andere valkjes moeten er nog een beetje aan wennen en Dizzy is alleen gekookte aardappelen met sperciebonen gewend  :D  Ik ben benieuwd of Jazzy en Dizzy morgen weer zo verliefd doen. Hier een foto van Dazzle aan de soepgroente  :)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Wederom mijn complimenten voor je nieuwe handtekening.
Ik vind hem in een woord: GEWELDIG.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Hoi Ellen,

Dank je. Ja hè, ze zorgt samen met Dazzle voor de kleur bij de 3 "minder gekleurde valkjes"  ;D Dat houdt elkaar in evenwicht  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je voor het compliment Marianne :)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Karin,

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Ik vind het echt heel mooi, wat je altijd doet, met je foto's.

Mandy

13 juni 2003, 22:01:55 #59 Last Edit: 13 juni 2003, 22:05:43 by Mandy
Ja, hier leren ze ook al jong en snel soepgroente e.d. te eten, valt meestal wel goed in de smaak! :P

Ik heb nog ff een vraagje, op die site waar je kan kijken wat voor nakomelingen je uit een ouderkoppel kan krijgen wil ik J&J invullen, maar hoe? Jut is een witmasker man, dat is niet zo moeilijk, maar split voor gepareld aanklikken? En de moeder is witmasker bont, die staat er niet bij, en hoe weet ik waar die split voor is, want daar staat ook geen gepareld bij, dus dat kan ws niet, net zoals bij mijn lutino Marrie? En geen enkele pop trouwens zie ik, alleen mannen kunnen split zijn voor gepareld, maar waar staat dat dat geslachtsgebonden is en er dan poppen uit komen, want wanneer krijg je dan geparelde mannen? En er staat ook achter split gepareld x1 en x2 wat moet je daar invullen dan? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl