8 mei 2025, 02:39:45

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

Hoi Mandy,

Ze zouden wel bonte kunnen krijgen, maar dan moet Marry er split voor zijn en dan nog zouden de geparelde allemaal popjes zijn, omdat die pareling in dit geval geslachtsverbonden vereft. Ik zal het uitleggen aan de hand van printscreens. In de eerste zie je wat ik als vader ingevuld hebt. Hij moet gepareld als split hebben om geparelde jongen te kunnen krijgen. Pied betekend bont en je ziet dat gepareld rechts bij de splits staat. Ik heb ook andere variaties geprobeerd, maar er blijven dan geparelde popjes uitkomen, geen mannelijke parels.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Bij het vrouwtje zie je rechts staan dta je geen split voor gepareld in kan vullen, dus dat zal geslachtverbonden zijn. Ze kan dus alleen voor witmasker, bont enz split zijn.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En uiteindelijk krijg je dus deze jongen :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Als Marry nu split tot bont is kun je wel bonte jongen krijgen, maar blijven de geparelde popjes split tot bont. Je krijgt dan dit :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik vind het een heel makkelijk programmaatje voor "leken" zoals ik. Gewoon steeds mogelijkheden invullen en dan kom je er vanzelf uit. Als Kazoo en Breezer een nestje hebben kan ik aan de jongen via het programmaatje ook ongeveer zien waar ze split voor zijn. O ja Many, ik heb nog wat voor je  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Karin,

Weer zo'n mooi plaatje ;). Hoe doe je dat toch?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Inderdaad weer een erg mooie foto.

Er zitten werkelijk enkele kunstenaars onder de valkparkietenbaasje die alles kunnen met hun foto's.

Ga zo door!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

;D Het is een foto die mandy gemaakt heeft van de vader van Dazzle : Pino. Die heb ik eerst helemaal geselecteerd en er een tube van gemaakt in paint shop pro en toen er wat filters op los gelaten. Dat laatste is het makkelijkst, maar dat selecteren... daar wordt je helemaal scheel van  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Nou ik weet het effe niet meer.........................ik
vind het allemaal maar razendknap wat je hier
allemaal doet en laat zien.
Ik word er gek van hahahaha.......................

Gr. Ellen. ( twiet-twiet........)

Mandy

Poewéé, nu ben ik net wakker en snap het nog niet allemaal, maar ik zal het vanavond nog eens rustig overlezen hoor, bedankt voor de moeite meid! ;)

En helemaal voor die mooie foto van Pino, prachtig! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Ik begin het nou wel een beetje te snappen.

Marrie, de moeder en 2e vrouwtje van Pino is dus lutino, maar heeft in het 1e jaar al eens van haar 1e man Janus (grijs pastel) een cinnamon gepareld valkje gehad. En dat is een pop, want die heeft een collega van mij en die heeft al meerdere malen eieren gelegd! Dus Marrie is ook split voor gepareld en dan ook geslachtsgebonden voor poppen. Dat verklaart misschien ook dat Dazzle en Kokkie allebei anders gepareld zijn, omdat de parelstructuur bij hun anders is. Of niet  :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Nee  ;D , popjes kunnen niet split zijn voor gepareld, dus Janus moet dat zijn geweest. Dan krijg je ook mannelijke wildkleuren en 50 % wildkleur pop en 50 % geparelde pop. Popjes kunnen alleen split zijn voor fallow, bont, recessieve zilver, olijf, pastelmasker en witmasker. Oneerlijk he ??  :D Kijk nzelf maar eens op die website en knoei er even mee. Dan ga je het vanzelf ( een beetje ) begrijpen  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik zit hier heel stilletjes te tikken met een slapende Jazzy op mijn hoofd.... heel uniek, want dat heeft hij al tijden niet meer gedaan. We laten hem er nu ook vaker uit zonder Dazzle en dan lijkt hij wat meer bij ons te komen. Omdat er misschien binnenkort een nieuw valkje bij komt ( nog steeds niets gehoord  :( ) wil ik ze wel samen in een kooi gaan zetten. Ik hoop dat Jazzy dan niet nog meer kuren krijgt, anders moet er toch nog een extra kooi komen  ;D Wie heeft er nog een flinke binnevolière op wieltjes te koop  :D :D :D

De vogelkooien staan beide onder het kantelraam op zolder. Die zet ik alleen op een miezerig kiertje als ze in de kooi zitten. Van de week gaan we een horgordijn halen om ervoor te doen zodat ik hem met een gerust hart iets verder open kan doen ( en nog niet ver genoeg om erdoor te kunnen  ;D, ik ben er zo bang voor dat er ooit eentje ontsnapt dat ik dubbele veiligheidsmaatregelen neem ). Ik heb op de kooi een opgerolde deken gelegt zodat het niet tocht en daar proberen Jazzy en Dazzle op naar buiten te kijken. Zo'n lief gezicht. Ik denk dat ik er maar een tak ga maken, dan hebben ze beter uitzicht. Bij het andere raam zit het rolgordijn altijd half dicht, want Jazzy is een beetje dom... die blijft er tegenaan vliegen  ::) Vanmiddag zaten ze met zijn tweetjes naar buiten te kijken, komt er ineens buiten een vogel langs. Dat was schikken !! Als een speer gingen ze er beide vandoor  :o de helden  ;D Misschien ook een leuk idee om een schommeltje voor het raam te maken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

11 juni 2003, 06:19:02 #43 Last Edit: 11 juni 2003, 06:21:44 by kazoo
Gisteren een dagje overgeslagen. We zijn bij mijn ouders geweest en daar 's avonds ge-BBQ-ed. We waren pas 11 uur thuis en toen nog ff snel de valkjes los. Nou, morgen gaat het dus gebeuren... Dan komt valkje nr 5 !! Zoals ik ergens anders op het forum al gezet had komt er een cinnamon gepareld popje van een jaar oud. Spannend hoor ! Ik ben benieuwd hoe Jazzy en Dazzle er op gaan reageren. Ik heb ze nu vanavond voor het eerst definitief bij elkaar in de kooi gezet... Anders had ik een kooi tekort  ::) Eigelijk had ik ze beide in die van Dazzle willen zetten, omdat Jazzy nogal Jaloers is en het zijn territorium is, maar het deurtje van Jazzy's kooitje is groter. Omdat Jazzy af en toe lastig terug te zetten is, is dat makkelijker dan een klein deurtje waar ik hem tussen moet wurmen. Morgen ga ik wel weer verse takken snijden, want de takken die er nu inzitten zijn niet praktisch voor 2 valkjes.

Het is de bedoeling dat Ricky ( zo heet ze nog, maar ik denk dat ik iets anders ga verzinnen wat er wel op lijkt. Eerst het valkje zien  ;) ) over een tijdje ook een vriendje krijgt. Omdat ik niet weet waar ze split voor is ben ik gaan uitzoeken met wat voor man ze de mooiste kinders krijgt. Met de meeste soorten worden het 100 % wildkleur of 100 % cinnamon. Hoe mooi dat ook zal zijn, ik wil liever iets anders, omdat ik denk dat voor mutaties eerder nieuwe baasjes gevonden worden. Anders zit ik zo dadelijk met een heleboel valkjes  ;D Ik heb altijd nog graag een bonte gewild en als ik een cinnamon bonte geparelde neem krijg ik ( nou ja, zij  ;D ) jongen met de zelfde cinnamon pareling als Ricky. Ik krijg dit ook bij een cinnamon bonte geparelde witmasker. Dus het zal waarschijnlijk één van die 2 worden. Nu is het risico natuurlijk groot dat als ik een piepkuiken koop het na een half jaar een popje blijkt te zijn  ::) Dan maar geen nestje en mogen de dames lekker samen tuttelen. Maar als ik tegen een tamme volwassen man aan loop in deze kleuren is dat natuurlijk meegenomen. Dan krijgt ik 3 soorten nesten : witmaskers van Kazoo en Breezer, cinnamon geparelde van Ricky en ?? en van Jazzy en Dazzle gewone geparelde en bonte  ;D ;D ;D  Ik ben benieuwd of het allemaal lukt !! Tot nu toe heeft Kazoo nog steeds sexuele voorlichting nodig  ;D ;D ;D En Jazzy blijft Kazoo proberen te verleiden  :D :D :D Ja, wat een portretten heb ik hè ? Ik zal zo snel mogelijk foto's maken van Ricky. Deze foto is gemaakt door de huidige eigenaar.

Groetjes, Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

moonwitch (diana)

11 juni 2003, 15:46:13 #44 Last Edit: 11 juni 2003, 15:46:39 by moonwitch
hoi karin

wat een mooie foto's heb je er weer van gemaakt. Mag ik vragen welk bewerkingsprogramma jij hier voor gebruikt.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer