17 juni 2024, 02:17:58

geplukt

Gestart door TessaTwello, 28 november 2005, 14:20:50

« vorige - volgende »

TessaTwello

Hallo,

Over 3 wkn kan ik mijn eerste valkje ophalen. Nou had ik dus op het welkom forum een foto geplaats en kreeg reactie dat deze vrij kaal is geplukt.Ik heb er geen verstand van maar vind het wel erg zielig. Is het zo dat deze al veel meer veren had moeten hebben.

En is er iemand die zo aan de foto kan zien hoe oud deze ongeveer is? Vandaag is hij 4 wkn oud maar ik weet niet wanneer de foto is genomen.

En waarom plukken ze mekaar. Is dat soort van jaloezie ofzo???

Verder vind ik hem er erg schattig uitzien. Met van die lieve nieuwschierige oogjes en ik kan echt niet wachten tot ik hem/haar mag halen.. :D




Dit zijn 2 andere uit hetzelfde nestje (als je dat zo noemt)





Riny

28 november 2005, 14:27:06 #1 Last Edit: 28 november 2005, 14:31:02 by Riny
Hallo Tessa
Als je helemaal naar boven scrolled dan zie je bovenaan de pagina ''zoeken'' staan.
Als je daar plukken intikt dan worden automatisch berichtjes opgezocht over plukken.
Groetjes Riny :D

TessaTwello

dank je.. ik moet allemaal nog ff uitvinden hoe het hier allemaal werkt sorrie...

Riny

Hoy Tessa
Als je iets niet weet gewoon vragen.
We zijn hier om elkaar te helpen.
gretjes Riny :D

Paul

Hoi Tessa,

Op de foto schat ik dat jong ongeveer 3 weken want de veren in de vleugel zijn al gedeeltelijk uitgekomen maar nog niet helemaal volgroeid.
Dat plukken dat doen de ouders of 1 van de ouders.
Waar het precies aan ligt weet eigenlijk niemand sommige zeggen een voedingstekort of een stof in de veren die lekker smaakt.
Ik heb in sommige nestjes ook heel erg last van plukken helaas.
Maar de veertjes komen met een paar weken gewoon weer terug dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Groetjes, Paul

TessaTwello

Paul,bedankt. Maakt me ook niks uit. Ben al verliefd haha...