6 mei 2025, 21:11:32

Nieuwe valkjes

Gestart door sweetfuzzy, 29 november 2005, 19:35:40

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

Ik heb deze week de beslissing genomen om toch de valkjes te kopen die ik in de dierenzaak zag aan te schaffen. Toen ik ze een maand geleden zag was ik op slag verliefd!!! Vandaag zijn ze dan eindelijk bij ons gekomen. Mijn zoontjes hebben voor 1 een naam uitgekozen en dat is Tweety. De andere hebben we Rocky genoemd.

Groetjes Tamara
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Riny

Hoy Tamara
Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik kan goed begrijpen dat je daar op slag verliefd op geworden bent.
Ik hoop dat je er fijne vriendjes aan krijgt.
Zijn ze nog erg bang voor je.
Groetjes Riny

sweetfuzzy

Ja en dat zal ook nog wel een tijdje gaan duren. Ze zijn al ouder (broedrijp) ik gok erop dat ze al een jaar oud zijn. Ik laat ze even wennen in hun kooi en dan zet ik de kooi langzaam open. Ik ga erg regelmatig even met ze kletsen zodat ze minder bang van me worden en ook aan mij wennen.

Riny

Hallo Tamara
Toch geloof ik dat ik ze er pas uit zou laten als ze niet meer zo bang zijn van je handen.
Anders krijgen ze zo een grote terugslag als je ze niet weer in de kooi krijgt.
Maar als je regelmatig met hun gaat staan kletsen zal het wel lukken dat ze je snel gaan vertrouwen.
Veel succes Riny :D

sweetfuzzy

Hoe kan ik ze dan het beste aan mijn handen laten wennen?

Tara

Ik zou ze eerder iets meer dan een half jaar schatten hoor,
een jaar denk ik nog niet, zijn ze geringd? Zijn wss wel jongen van dit jaar.

In elk geval,
hoe je ze makkelijk kan laten wennen aan je handen is door veel bezig te zijn in hun kooi, maar ze laten merken dat je niks verkeerds doet, bijvoorbeeld speeltjes ophangen en verhangen, voedsel, .... dat doen jouw handen allemaal :).

Je kan na een tijdje even proberen wat trosgierst vanuit jouw hand te geven.

Natuurlijk als ze allen samen zitten gaat het ietwat moeilijker gaan omdat er geen een tam is en ze mekaar bang maken dan...

Groetjes, Tara