18 juli 2025, 14:12:44

hobbykwekerij Lupa:

Gestart door Saskia, 23 november 2005, 11:37:01

« vorige - volgende »

Caroline

Wordt de witte veren niet geel van de kamillethee, dat vraag ik me steeds af.

Ik heb zelf namelijk 2 albino's en 3 andere witmaskers met met veel wit.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Caroline op 26 maart 2006, 00:11:43
Wordt de witte veren niet geel van de kamillethee, dat vraag ik me steeds af.

Hoy Saskia
Om bovenstaande reden zou ik het ook nooit uit mijn eigen durven doen.
Je zou denken dat ze er erg goor van uit gaan zien.
Elmo bewijst het tegendeel.
Groetjes Riny :D

Caroline

Ja, dat wel, maar ik heb de vraag al verschillende keren in een andere topic gesteld maar niemand geeft er echt antwoord op.

Ik hou het dus maar bij gewoon water, ben veel te blij dat Noa eindelijk wit gaat worden nu ze in de rui is. Stel je voor dat ik weer tot aan de volgende rui met een verkleurd albinootje zit. Ik moet er niet aan denken.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Caroline op 27 maart 2006, 08:54:55
Ja, dat wel, maar ik heb de vraag al verschillende keren in een andere topic gesteld maar niemand geeft er echt antwoord op.

Hoy Caroline
Dan denk ik dat niemand er echt ervaring mee heeft.
Anders had je wel antwoord gekregen.

Saskia

Weer even een update.

Het gaat hier goed.
Kijk eens hoe mooi het maskertje van Plukie aan het worden is!?

Dan verder nog wat foto's van de valkies:

Queenie

Chiquita

Dommel

Elmo

Noa, de kroelkip

Taz en Jacky

Dat waren ze op een rijtje.
Er komen nog 2 popjes bij van Bianca.
Van het nest van Dexter en Deedee zijn er al eitjes en van Diablo en Diosa komen ze er aan als het goed is,spannend!

Riny

Hoy Saskia
Van jou Chiquita ben ik helemaal weg.
Daar kun je geen foto's gebnoeg van plaatsen.

MirandaReep

Hoi Saskia,

Hier weer eens een berichtje van Elvis. Het is al weer even geleden. Met Elvis gaat het heel goed, hij heeft het prima naar zijn zin. Hij begint nu zelfs te praten en dat is erg leuk. Hij zegt al diverse dingen zoals hoi kippiekip ( zo noemen we hem altijd ) doei, kiekeboe enz. en hij fluit onze deuntjes ook na. Hij is helemaal verliefd op m'n dochter die word er af en toe gek van. Je hebt trouwens mooie foto's geplaatst. Ze zien er allemaal erg mooi uit vooral Noa.

Groetjes Miranda en Elvis

Saskia

27 april 2006, 15:49:37 #112 Last Edit: 27 april 2006, 16:28:41 by Saskia
Nou,wat ik nu weer mee maak.
Omdat ik twijfelde of Taz wel een man was omdat hij erg veel popjesgedrag vertoonde toen we hem samen met jacky in een broedkooi hadden gezet,heb ik hem laten testen bij Gendica.
Daarnet lag de uitslag van Gendica op de deurmat.
En wat blijkt,het is toch ook een pop.
Alle drie de valken die ik overgenomen heb blijken dus poppen te zijn i.p.v. twee mannen en één pop zoals verteld was.
Dit gooid de planning wel erg door de war.
Ik heb nu dus:

Elmo - pop &
Dommel- man

Chiquita - pop &
Plukie - man

Jacky - pop
Queenie - pop
Taz - pop

Noa - man

Ik heb nu dus Noa over als enige man.
Eventueel zou ik die wel aan Queenie kunnen koppelen en dan Jacky en Taz samen houden als twee popjes (ze zijn zo ie zo al gek op elkaar).
Maar dan krijg ik niet zulke leuke jongen uit Noa,dus het liefst zou ik voor hem een popje hebben die split voor witmasker is.
Ik weet alleen niet hoe groot de kans is dat die geboren gaat worden bij Bianca,maar dat zou wel het leukste zijn.
in plaats van het witmasker bont geparelde popje reserveer ik een man of ik annuleer deze omdat ik anders wel erg veel poppen heb.
Ik moet hier even goed over na denken.

Wat leuk dat Elvis praat :D
De jonkies van Elmo en Kuifje hebben er wel talent voor,want ik hoor het heel vaak van de mannetjes die uit deze nesten komen zo goed kunnen praten  ;D
Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

leoni

hoii,

ow dat is niet zo leuk dat je nu meer poppen heb als gedacht.
ik had vorrige keer ook dat probleen alleen had ik te veel mannen en ze gingen dus een beetje vechten op de popen maar heb er nu weer 2 poppen bij en 2 eitjes :D dus ben benieuwd wat er uitkomt en of het wle uitkomt.
met punkiegaat alles nog goed :D en elkeer als je naar de kooi toe loop gaat ze gelijk met haar kopje naar benede om geaaid te worden ;D

groetjes leoni

Saskia

Ik heb besloten om er een bonte man bij te zoeken.
Ik heb altijd al een bonte gewild en dit is de kans om dat waar te maken.
Het mag alle soorten bond zijn, als hij maar tam is.

Ook zoek ik onder voorbehoud een split witmasker popje voor Noa.
Deedee en Dexter hebben maar één jong, dus de kans is niet groot dat het een split witmasker popje is.

Kan je me helpen of weet je iemand, dan hoor ik het graag.

leoni

hoi :D

leuk een bonte zijn erg mooi vind ik heb er nu ook 4 bonte in de voliere.
ik heb nu wel een bonte koppel op eitjes ze hebben er nu 3 maar die komen pas over 21 dagen uit ALS ze bevrucht zijn en dan zou je nog es moeten wachten als ze 6 weken zijn.

en hopen dat het popje split witsmaker is :D

groetjes leoni

Saskia

Ik heb een jonkie gereserveerd bij Marlies.
Er liggen nu twee witmasker bonte in het nest.
Het geslacht is natuurlijk nog niet te zien,dus als hij oud genoeg is sturen we veertjes op naar Gendika.
Ik duim heeeel hard dat er een bonte man voor ons bij zit.
Ook duim ik dat het jong van Dexter en DeeDee een cinnamon geparelde split witmasker word,dan krijgt Noa eindelijk z'n vriendinnetje.

*Sylvia*

Dommel en Elmo hebben al een tijdje een blok en ze hebben ook al gepaard.
Het zal dus niet lang meer duren voor we weer eitjes hebben.
Het zullen allemaal wildkleurtjes worden split witmasker,tenzij Elmo split witmasker blijkt te zijn of Dommel split gepareld o.i.d. is,er is dus nog kans op verrassingen want ze hebben nog niet eerder samen een nestje gehad.

*Sylvia*

Omdat Jacky en Taz popjes blijken te zijn moesten ze natuurlijk ook andere namen hebben.Daarom zijn ze gisteren omgedoopt tot Piña en Perla.
Verder gaat alles goed met de valken.Elmo gaat steeds vaker het blok in dus deze week verwacht ik wel eitjes in het blok te vinden :)

Saskia

De valkjes hebben we in een ferplast voliere gezet en lekker naar buiten gedaan.
Van de week toen ze buiten stonden heb ik wat nieuwe foto's gemaakt:

Ze vinden het echt heerlijk zo in het zonnetje en als het wat frisser word later op de dag, dan rijden we de voliere gewoon naar binnen en mogen ze terug in hun kamer voliere.