7 mei 2025, 03:52:53

hobbykwekerij Lupa:

Gestart door Saskia, 23 november 2005, 11:37:01

« vorige - volgende »

Saskia

23 november 2005, 11:37:01 Last Edit: 18 juni 2006, 11:41:28 by Saskia
Hier begin ik een nieuw dagboek met gelijk een heel triest bericht :'( Zoë is namelijk net overleden.Nu ik dit schrijf rollen de tranen over mijn wangen,mijn allerliefste knuffeltje  is niet meer:'( Dommel blijft maar om z'n vrouwtje roepen en dat gaat me door merg en been.
rust zacht lieve Zoë :(

angel310

23 november 2005, 11:39:55 #1 Last Edit: 23 november 2005, 11:44:28 by angel310
hoi saskia

wat erg zeg
ik las het al bij "in Memoriam"
is zoe de pop van het nest of is dat die andere?

sterkte en groetjes angelique

Shirly

Lieve Saskia,

He meid ik vind het echt super erg voor je.  :'(
Waar is ze aan overleden? Hoe oud was ze?

Hee heeeeeeel veeel sterkte met het verwerken.

Liefs Shirly

bobbie

Hoi Saskia,

Wat dubbel zeg. Het trieste bericht van het overlijden van Zoe, Heel veel sterkte daarmee.
En nieuw leven wat weer een blijde gebeurtenis is. Wat ligt dat toch allemaal dicht bij elkaar he :-\

Sterkte en probeer van de kleintjes te genieten.

Groetjes, nel

Kirsten

Hoi Saskia,

Het is niet leuk om zo een dagboek te beginnen en vind het echt verschrikkelijk voor je,,. Ook kan ik me goed voorstellen als een andere valk gaat roepen dat dat door merg en been gaat.
Heel veel sterkte met dit verlies

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Saskia

23 november 2005, 12:00:28 #5 Last Edit: 23 november 2005, 14:40:14 by Saskia
Het is gelukkig niet de moeder van het nest dat is Elmo.

Van Zoë heb ik 2 jaar mogen genieten en ze was ongeveer 15 maanden.Dat is natuurlijk veel te jong om dood te gaan.
Ze heeft streptokokken infectie gehad,maar daar leek ze wel weer van genezen te zijn.Een tijdje geleden ging het weer helemaal mis,wat het precies is weten we niet maar telkens als we de broedblokken op hingen ging het fout bij Zoë.We laten sectie op haar verrichten door Feld en hopen dat daar wat uit komt.Ze kreeg heel erg last van haar pootjes,die werden ook helemaal blauw  en verkrampt en het ging gewoon helemaal niet goed met haar.

Paul

Hoi Saskia,

Ik reageer ook even hier ik las in ziek dat Zoë er niet meer is :(
Ze had ook een schimmelinfectie schreef je ?
Ik heb namelijk nu een jong met een heftige schimmelinfectie op zijn kopje en dat komt volgens Feld vaak als ze al zwakker zijn dan krijgt die schimmel de kans om te groeien.
Wat heb jij daar voor medicijnen voor gekregen was dat Trisporal om in de snavel te druppelen of een uitwendig middel ?
Hopenlijk komt er uit de sectie nog iets dat je zekerheid hebt en dat je andere valkjes het niet krijgen.
In elk geval nogmaals heel veel sterkte.

Groetjes, Paul

Gerda

Ach lieve Saskia,

Wat verschrikkelijk voor je. Ik kan me voorstellen dat je overstuur bent. Het is vreselijk een maatje te moeten verliezen. EN inderdaad was ze nog veel te jong.
Maar als troost kan ik je zeggen dat voor Zoë niet uit heeft gemaakt hoe lang ze leefde. Daar had ze geen weet van. Wel weet ze dat er goed voor haar gezorgd is en dat haar baasje van haar hield!!!

Veel sterkte en hoop dat je dagboek vol komt te staan met blije momenten.
Maar als er iets zo verdrietigs gebeurt zoals dit, is het ook prettig om het hier te vertellen, want iedereen hier begrijpt je heel goed. Dat is vaak helaas in de 'gewone wereld' niet het geval. Mensen kunnen soms niet begrijpen hoe erg het is een huisdier te verliezen.
Maar hier voelt iedereen met je mee. En dat helpt misschien ook wel een beetje met het verwerken.

Groetjes, Gerda

Saskia

Ik had een uitwendig middel gekregen tegen de schimmel.
Het is afwachten of er wat uit de sectie komt.
Bedankt voor jullie medeleven.Het is zo'n klap als er zoiets gebeurd.

Paul

Hoi Saskia,

Was dat Imaverol wat je gekregen had :
Dat moet je in water oplossen en ze er mee besproeien.
Ik heb dat 1 keer gebruikt maar nooit meer zeker Taco werd er diep ongelukkig van hier van al die vette veren :(
Ik heb nu Trisporal dat doe ik door de pap en een smeerseltje om de erge plekken tegen te gaan want het hele kopje was overwoekerd zelfs de neusdoppen begonnen korsten te krijgen hier.
Als het een uitwendige schimmel is alleen op de huid is er trouwens geen acuut levensgevaar het jeukt alleen maar als het in de luchtwegen komt kan het wel problemen geven.
Daarom vind ik zelf een inwendig middel fijner alleen werkt dat wat langzamer maar het werkt soms ook wel maanden door na de kuur en dat is weer een voordeel.
Als Zoë toch door een schimmelinfectie zo ziek was is het misschien verstandig om ze allemaal preventief te behandelen met Trisporal dat kan je gewoon in het drinkwater doen alleen is dat wel prijzig omdat je meer nodig hebt dan een paar druppels in de snavel maar dat maakt mij nooit zoveel uit als ze maar beter worden.
Ik hoop dat je snel de uitslag hebt dan geeft dat ook weer een geruststelling.

Groetjes, Paul

Saskia

Nou het valt niet mee om een ander popje voor Dommel te vinden,maar nu heb ik er dan toch één gevonden.
Ik heb een gepareld popje van Patricia gereserveerd (dagboek Gizmo_Spikey).Als het goed is is dit zeker een popje en dat vind ik belangrijker dan leeftijd.Ze moet nog hooguit twee weken in het nest blijven dus dat is wel te doen.
Dommel is nogsteeds Zoë aan het zoeken en probeerd steeds in het blok van Elmo en Kuifje te gaan,hij zoekt gewoon echt de warmte en wil iets hebben om voor te zorgen.Ik begrijp het wel,maar dit verstoord Elmo en Kuifje wel een beetje,dus zit dommel tijdelijk apart.
Gelukkig is dommel al wel iets rustiger dan gisteren,toen heeft hij aan één stuk door zitten gillen,maar nu is hij gelukkig weer redelijk rustig.

Gerda

Arme Dommeltje, ik heb nu echt met hem te doen. Hij voelt het natuurlijk heel goed dat hij zijn popje kwijt is, de arme jongen.
Hopelijk krijgt hij het popje van zijn dromen en is hij straks weer helemaal gelukkig!!!

Groetjes Gerda

Saskia

Ik hoop dat de tijd vlug voorbij gaat zodat er snel weer een popje voor hem is.
Tot die tijd probeer ik het hem zo aangenaam mogelijk te maken, zodat hij zich niet zo eenzaam voeld.

patty_dordtse valkjes

hi,

vind sow sneu voor hem maar hoop dat die toch strx aan de nieuwe vrouw in huissie gaat wennen en dat die daar ooit gelukkig mee kan worden.
Wens je alsnog veel sterkte het is gewoon moeilijk een schatje te moeten missen.
 :'(

dikke knuffel
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Saskia

Ik denk de hele dag aan niets anders dan aan Zoë.Ik mis haar heel erg.Ze was de knuffeligste van het stel, ze vond alles goed (waarschijnlijk was ze met de hand groot gebracht).Het was per toeval dat ze Lutino-gepareld was, maar ik was opslag verlieft op deze mutatie.Als die kans zich ooit voor doet, zou ik weer een lutino-geparelde in huis willen nemen.
Ik kan haast niet wachten tot het nieuwe popje er is.Het is nu zo leeg zonder Zoë, terwijl ik toch drie andere valkjes heb om voor te zorgen.Ik heb toch het gevoel dat er iets mist.Ik hoop dat ze dat plekje een beetje op kan vullen en er weer wat vreugde in huis komt.