18 juli 2025, 21:48:09

hobbykwekerij Lupa:

Gestart door Saskia, 23 november 2005, 11:37:01

« vorige - volgende »

Saskia

Ze komt over een uurtje of twee :D.Spannend!
Als ze er zijn zal ik foto's maken en hier plaatsen.

Riny

Hoy saskia
wat fijn voor je ,dan kom ik straks gewoon terug om je nieuwe aanwinst te bekijken.
Groetjes Riny :D
[/color]

Saskia

19 februari 2006, 16:03:09 #92 Last Edit: 19 februari 2006, 16:05:00 by Saskia
Ze zijn er! van links naar rechts: Queenie,Taz en Jacky

Kan iemand mij met zekerheid zeggen of het geslacht wel klopt,omdat Jacky (blijkt een lutino geparelde te zijn!) en Taz  hun parels nog hebben en dat zouden mannetjes zijn en Queenie (popje) vrij veel geel in dr kopje heeft?

Ook mist Taz de grote pennen aan één kant,komt dit nog goed?

Ze zijn 14 maanden oud.
verder zijn ze erg lief en ik ben er super happy mee ;D

Riny

Hoy Saskia
Mooi zijn ze zeker.
Zouden ze de pennen bij Taz weg gehaald hebben?
Ik zou rustig de rui even afwachten en dan denk ik dat ze wel weer aangroeien.
Wel zijn bij Taz de parels al flink aan het vervagen,bij sommige valkjes duurt dat gewoon wat langer als bij een ander.
En Bij Jacky zou je onder de vleugels moeten kijken om te weten of het een man is.
Lutino mannen zijn onder de vleugels wit.
De poppen hebben een geel motief onder de vleugels.
Verder denk ik dat queenie een pop is.
Ik wens je veel plezier met je mooie valkjes.

Saskia

19 februari 2006, 17:28:54 #94 Last Edit: 20 februari 2006, 11:22:36 by Saskia
Ik zal wat veertjes opsturen van Jacky naar Gendika.
Dan weten we over een dag of twee drie of Jacky een man of een pop is.
Ik moet zeggen dat hij/zij erg klein is,ze/hij weegt 79-80 gram en Queenie weegt 125 gram :o en Taz weegt 97 gram.
Heeft iemand misschien ideeen om Jacky wat aan te laten komen?Ik wil ze niet teveel zonnepitten geven ook omdat Queenie aan de stevige kant is, maar misschien zijn er nog andere manieren.

leoni

hallo :D

ben lang niet langsgeweest in je dagboekje ;)
leuk dat je er  3 nieuwe bij hebt. en dat je er nog 2 gereseveert had, welke mutatie word dat?
met punkie gaat ook alles goed ;D

groetejs leoni

Saskia

We krijgen er als het goed is nog een Cinnamon geparelde en een witmasker bont geparelde bij.
Fijn dat het goed gaat met Punkie.

Groetjes Saskia

Saskia

Daarnet heb ik de veertjes van Jacky naar Gendika op de bus gedaan.Ben benieuwd ::)

Saskia

Ik heb de uitslag binnen van Jacky.
Jacky blijkt (zoals we al dachten) een popje te zijn ;D.

Kirsten

Hoi Saskia,

Wat een prachtige nieuwe aanwinsten zeg!,. gaat alles nog steeds goed? en is Jacky al wat aangekomen?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Sylvia*

Jacky was zelfs nog verder afgevallen tot 73 gram,dat zal wel door de stress gekomen zijn.Maar nu ze gewend is weegt ze alweer 77 gram en ziet ze er ook beter uit.
Gisteren wilde ik nieuwe foto's maken van de voliere en toen hoorde ik een bekend geluidje,bleek dat Plukie met Jacky aan het treden was ;D Hopen dat er geen eitjes van komen want dat is niet de bedoeling en bovendien is Plukie nog te jong.
Gisteravond raakte hij trouwens ook even in de war en besprong hij Chiquita i.p.v. Jacky,ja die twee lijken ook zo op elkaar ;D maar daar was Chiquita niet van gediend.
Verder gaat het met de andere valken ook goed.
Met de nodige kattenkwaad natuurlijk.
Een tijdje geleden vond Noa het nodig zich te wassen in een bord en zie hier het resultaat,is ie niet mooi zo ;D
Hij heeft nog een paar dagen met een vies verenkleedje gelopen,maar ach als je maar lol hebt,en dat hebben we zeker gehad :D

Gisteren ben ik ook bezig geweest om een mutatie-pagina op onze website te zetten.de url is http://www.geocities.com/kwekerij_lupa/Mutaties.html
Als iemand hier nog aanvullingen op heeft,dan hoor ik het graag ;)

Dit was het weer even.

Groeten van Saskia en Sylvia!

Saskia

Ik ben sinds een paar weken begonnen met het geven van een kamillethee douche.
Ik merk dat hun veertjes nog mooier en zachter ervan worden.Ook verzacht het bij Elmo de jeuk omdat haar veertjes terug aan het groeien zijn, zodat ze niet gauw de neiging heeft om zichzelf te plukken.
Ze ziet er al echt een stuk beter uit:

Eindelijk heeft ze na ruim twee jaar een lekker zacht dons pakje.Het is nog niet helemaal over, op haar rug en onder haar vleugels is ze nog redelijk kaal, maar het begin is er.

(Voor degene die denken, wat is dat voor groen in dat rode ding?Dat is een houten appeltje waar je schijfjes gedroogde ananas (die ze een kleurtje hebben gegeven, deze dus groen) in kunt doen.)

Rianne

Wauw, wat een mooie lutino! Vergeleken met de foto in je handtekening ziet Elmo er veel witter uit! :)

Riny

Hoy Saskia
Elmo is echt opgeknapt hoor.
waar koop je die kamillethee voor te douchen?

Saskia

Je kunt gewoon kamillethee-zakjes van de supermarkt/drogist of kamille bloesem (trekplijster) gebruiken.
Daar trek ik dan thee van en vul het bij met koud water tot het op temperatuur is (of ik laat het even staan om af te laten koelen).Dit doe je dan in een plantenspuit.