18 juli 2025, 01:48:06

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Mariska

Oh Roosje, wat verschrikkelijk.
Ik ben er helemaal ziek van :'( :'( :'(
Wat een bloed en wat een barbaars  :censuur wijf.
Ik ben nu zo boos en verdrietig tegelijk dat ik wel zo naar haar toe had willen gaan.
Ik vind het schandalig en diep triest wat ze heeft aangericht.
Ik weet gewoon niet wat ik er verder over moet zeggen.
Ik vind het heeeeel erg voor je :'(

Liefs
Maris!! :'(

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

@ Roxanne: Precies wat je zegt, ik voel hetzelfde, maar dan maak ik het nog in levende lijve mee. Maar er zijn inderdaad geen woorden voor te vinden. :'(

@ Lique: Ik blijf er ook maar aan denken hoe ze er bijzat. Het rook in die kamer zelfs naar bloed. En ik voelde me zo machteloos! Die arts zei dat ze écht geen pijn hadden, om dat ze geen kik gaven. Maar dat doen vogels ook niet zo gauw :'( Ben verdomme zo boos, verdrietig en teleurgesteld!

Ik ben benieuwd wie die mensen niet op het eerste gezicht zou vertrouwen...Maar ze waren niet kundig, en dat heeft Roxy haar mooie toekomst gekost.

Ze had na een saai, eenzaam leventje eindelijk een vooruitzicht op een fijne toekomst. En wat gebeurt er? Het wordt haar zo afgenomen. Gelukkig heeft ze nu geen pijn meer :'(

Lique

Citaat van: Roosje op 24 december 2005, 12:29:54
@ Lique: Ik blijf er ook maar aan denken hoe ze er bijzat. Het rook in die kamer zelfs naar bloed. En ik voelde me zo machteloos! Die arts zei dat ze écht geen pijn hadden, om dat ze geen kik gaven. Maar dat doen vogels ook niet zo gauw :'( Ben verdomme zo boos, verdrietig en teleurgesteld!

Dit bewijst wel weer hoe onkundig de arts te werk is gegaan. Een hond jankt als hij pijn heeft. Een vogel zal pijn pas laten merken als de pijn ook daadwerkelijk niet meer om uit te houden is. Bloed heeft inderdaad ee verschrikkelijke geur, zeker als het om veel bloed gaat :-X
Je vogels hebben zich zo groot gehouden.......

groetjes Lique

Gerda

Och Roosje,

Wat verschrikkelijk!!! Je angst van gisteren is zo bewaarheid geworden. Ik heb er gewoon geen woorden voor.  :'( :'(
Dit drama had voorkomen kunnen worden als het echt een vogelarts was geweest en geen slager.
Heel veel sterkte lieve meid!!! En niet jezelf verwijten.

Liefs, Gerda

Roosje

Ik heb net een hele aardige assistente van Feld aan de telefoon gehad. Ze vond dat het heel raar is gegaan en dat het heel nalatig was dat ik de vogels al bloedend mee naar huis heb gekregen. Ik moet Roxy in de vriezer leggen en dan kan ik dinsdag naar hun toe om sectie te laten verrichten. Als daaruit komt dat het inderdaad door het bloedverlies komt, kan ik de schade en de kosten van de sectie op die kliniek verhalen. Hoewel dat het verdriet niet wegneemt. Roxy was zoveel meer waard :'( Luna moet ik maar lekker naast de agaatjes zetten zodat ze in ieder geval iets van aanspraak heeft, want die is nu ook in de rouw natuurlijk :'(
Ik vind het top dat ze even de tijd voor me heeft genomen en dat ik nu weet hoe het verder moet.

Iedereen bedankt voor de steun. Ik heb er heel veel aan!

Riny

Hoy Roosje ik zou graag meer voor je doen.
Liefs Riny :-* :-*

bobbie

24 december 2005, 13:31:37 #426 Last Edit: 24 december 2005, 17:15:24 by bobbie

Lieve Roxy,

Een gigaplek heb jij in mijn hart
nu is die plek omrand met zwart.
Je bent niet meer hier
weg mijn plezier. :'(

Lieve Roxy,

Dit was de bedoeling niet van het handelen met jou,
weet dat ik verschrikkelijk veel van je hou.
Ik wilde je laten onderzoeken juist voor een topvogelleven
nu heb jij het leven gegeven. :'(

Lieve Roxy,

Ik mis je, ook Luna mist jou enorm.
Van binnen voelt het bij mij als een storm.
Vlieg naar de lucht
terwijl ik hier zucht.

Lieve Roxy,

Ik moet zo huilen, ik heb zo'n verdriet,
dit mocht niet gebeuren, dit wilde ik niet.
Vlieg naar de regenboog, naar andere vogelvrienden daar
en kijk af en toe nog naar mij en Luna, wij missen je: klaar.

Lieve Roxy,

Ik mis je zo ..............................

bobbie

Lieve Roosje,

Weet dat ik dit gedicht met al mijn gevoel heb geschreven, de tranen stromen over mijn wangen.

Uiteraard is dit gedicht uit jouw naam geschreven als je het niet erg vindt.

Liefs en veel sterkte, Nel :'(

Petra en Cheeky

Lieve Roos,

Ik ben heel benieuwd wat er uit de sectie komt. Fijn dat je in ieder geval gehoor bij Feld's assistente hebt gevonden, al maakt dat het verlies natuurlijk niet goed!

1 ding: Ga jezelf niets verwijten. Jouw intenties waren goed en je bent in principe naar een gerenommeerd(e) vogelarts/kliniek gegaan, dus dan mag je daar beslist professionaliteit verwachten. Dat overal wel eens iets misgaat, is niets vergeleken bij het niet fatsoenlijk teruggeven van de vogels. In deze toestand hadden ze nooit teruggeven mogen worden! Probeer je boosheid vooral niet op jezelf te richten, maar op een soort vergelding voor wat je vogels is aangedaan! Al krijg je maar je geld terug... het geeft in ieder geval het gevoel dat je iets gedaan hebt!

Veel sterkte!
Peet

marilyn

hoikes roosje

wat naar zeg  :'( roxy is er niet meer , ik leef heel erg met je mee. ik vind geen woorden om te zeggen wat ik voel , oneindige droefheid misschien en boosheid tegenover die dierenarts . ik weet daarmee krijg je roxy niet terug

hoikes nel

je gedichtje is prachtig , net zoals bij jou voel ik me verdrietig om het verlies van roxy (ook al kende ik roxy niet), ik denk dat we hier allemaal met roosje meevoelen.

groetjes marilyn

Caroline

24 december 2005, 14:05:42 #430 Last Edit: 24 december 2005, 22:11:49 by Caroline

Lieve Roxy, speciaal voor jou!!

Geef je mijn maatje een kus van me!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Roosje,

Ik had al het stukje gisteren al bij SPOED gelezen, maar nu schrok ik me werkelijk te pletter. Ik vind het echt heel erg voor je. Ik leef met je mee in deze moeilijke dagen  :'( :'(
Heel veel sterkte Roosje.

Liefs,
Monique

Mariska

Lieve Roosje,

Ik zei het tegen je met Loki en jij zei het tegen mij met Salsa en nu zeg ik het weer tegen jou; neem jezelf alsjeblieft niks kwalijk. Je deed het met de allerbeste bedoelingen en niemand had dit kunnen voorzien.
Dit gepruts verwacht je niet van een dierenarts. Niemand niet!!
Iedereen hier weet hoeveel jij van je beestjes houd Roos en dat je alles voor ze zou doen als je dat kon.
Jij heb je best gedaan gisteren en helaas heeft dat niet mogen baten. Daarvoor was Roxy te ziek :'(
Ik leef heel erg met je mee en denk aan je.
Zorg jij maar lekker voor Luna die het nu ook zo moeilijk zal hebben. Knuffel hem maar lekker en geef hem een dikke  :-* van ons.
Rust een beetje uit en denk ook aan jezelf he!

Heel veel liefs
Mike en Maris!
:'( :'( :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

@ Riny: Dit soort kleine dingen doen me al heel veel goed. Meer kan je niet doen, en dat hoeft ook niet. Ik ben al heel blij dat mensen met hun gedachten bij ons zijn :)

@ Nel: wat mooi, het is heel terecht uit mijn naam geschreven, dit is wat ik voel! Bedankt daarvoor.

@ Petra: Ja ik ga hier zeker werk van maken. Als is het maar om Roxy haar waardigheid nog wat te behouden.

@ Marilyn: Niet iedereen weet hoe het voelt, jullie wel, en dat weet ik.

@ Caroline: :-*

@ Monique: Lief dat je met me meeleeft. Het was inderdaad schrikken. Wie had dit verwacht :(

@ Mariska: Het lijkt wel of we elkaar om en om dezelfde dingen kunnen vertellen. Het is toch niet te geloven. Bedankt voor je lieve berichtjes, ondanks dat je het zelf ook niet echt makkelijk hebt nu.

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve woorden en alle steun. Ik moet nu weg. Eten bij m'n schoonouders. Ik vind het maar niks dat ik niet op kan letten. Ga nog even goed controleren straks, en dan hopen dat ze rustig blijven.

Pfff...wát een kerst :'(

Jullie zijn allemaal top.

Gerda

Lieve Roosje,

Probeer een beetje te ontspannen. En toch een leuke avond gewenst!!!
We sturen allemaal positieve gedachten je kant op, zodat je birds vanavond lekker rustig slapen als je weg bent. En je met een gerust hart weer naar huis komt.

Ondanks dat je misschien niet echt een kerstgevoel hebt, toch mijn kerst en nieuwjars kaart hier voor jou

Liefs Gerda