2 augustus 2025, 19:47:57

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Ooooohhhh.... Wat een droppie is het Kirsten... Ik ben helemaal verliefd...  :-* :-* :-*

Hi allemaal,

Ik heb alles behalve gerelaxed hahaha.
Yvon, ik vond het gezellig dat je er even was samen met René  :) Volgende week in de herhaling bij jullie  ;D

En hoe is het met Sanya... tja... wat zal ik zeggen...
Ze heeft me bijna een hartaanval bezorgd hahaha.

Erwin en ik waren nog snel boodschappen wezen doen toen Yvon en René weg waren. Toen we thuiskwamen wilde ik nog even kijken bij Sanya of ze al op haar stokje zat. Toen ik de deur open deed van de vogelkamer zag ik midden op de grond in het zonnetje Sanya zitten. Ik stond echt even versteld te kijken. We hadden toch het deurtje dicht gedaan ??? Toen zag ik dus dat ik voor de opening waar je een etensbakje doorheen kan schuiven, niets gezet had. Ik weet dat vogels daar doorheen kunnen en dat had Sanya dus ook gedaan. Ze heeft heerlijk gevlogen toen ik haar weer in de kooi terug wilde zetten  ::) Uiteindelijk is ze keurig opgestapt op het stokje die ik ook bij een aantal andere vogels gebruik. Keurig weer terug in haar kooitje.

We zijn toen als een gek naar vrienden van ons gereden die open huis hadden. Ik heb net een sollicitatiebrief geschreven en nu neem ik even de tijd om jullie dit verhaal mede te delen hahaha.

Het gaat verder prima met Sanya. Ik hoop dat ze morgen als ik thuis kom van mijn werk al weer iets meer gewend zal zijn. En het is echt een beauty  :-* En schitterende mooie grote zwarte ogen net als haar broer Manchito van Yvon  :)

Morgen zal ik proberen wat foto's van haar te maken.

Ik ga gauw even naar beneden om nog wat te drinken.

Slaap lekker allemaal.

Doei doei!!

Monky

Romy

Hoi Monky

Oh wat is Sanya een ondernemend valkje  :D
Als ik het goed begrijp is er een gat, waar de andere vogels niet doorheen gaan, maar Sanya dus wel?  ;D
Zit ze ondertussen al op haar stokjes?

Groetjes
Romy

Monky

Poeh...
Nou Romy, je hebt dat helemaal goed gezien... Sanya is een heeeeeel ondernemend valkje... zo ondernemend dat ze denkt dat ze van water gemaakt is en zo door de tralies kan glijden... Het hoofd lukt dan wel... maar dan komt ze toch tot de conclusie dat ze toch niet van water is gemaakt en dat ze ook nog botten heeft en zit ze vast...

Ik heb haar eruit gehaald en toch maar bij Grovertje en Dara gezet. Ze wilde duidelijk bij de andere vogels zijn.

Maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik hoop dat het kleine fallowtje wat minder ondernemend zal zijn hahaha... ik heb er namelijk wel weer een zooi grijze haren bij gekregen  :P

Groetjes,
Monky

Monky

Nog even een tussen update...

Ik heb Erwin nog even gesproken en hij zag dat Sanya op de stok zit naast Grovertje en Dara zit op de pediperch. Het zag er allemaal rustig uit, dus dat is gewoon wat onze nieuwe dame wilde... gezellig bij de andere vogels zitten  ::) Wie ben ik dan om dat te verbieden... en al helemaal als ze zichzelf bijna ophangt  :P

Ik hoop vanavond wat foto's van onze mooie nieuwe dame te maken  :)

Groetjes,
Monky

Hermien

Wat een práchtige valken heb jij! Jongens, ik KICK gewoon op al die mooie koppies.  ;D

Hey Kirsten! Wat een scheetje! ;D

Anke

Hoi Monique,
Gefeliciteerd met de komst van Sanya!!!
Hmm gat waar bakje hoort te zitten.... koppie door de tralies....
Je had haar eerst zeker in een Jokkooi zitten?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Bedankt Hermien en Anke  :)
Ik ben ook heel blij met mijn valkparkietjes  :)

En nee Anke, het is geen Jockkooi. Ze wilde gewoon supergraag bij de andere valkjes zitten, want nu is ze rustig  :) De gekke meid.

Sanya maakt het goed. Ze is nog wel een klein beetje gestressd als ik bij de kooi kom staan en ze kijkt je dan met van die gigantisch grote zwarte ogen aan  :) Ik heb haar ook al even zien spelen met een belletje wat onderaan een schommel hangt. Het lijkt dus wel goed te gaan. Ik laat haar de eerste paar dagen even tot rust komen en aan haar nieuwe vriendje en vriendinnetje wennen voor ik met haar aan de slag ga.

Ik heb al wel een aantal foto's van haar gemaakt. Ze staat er een beetje gestressd op ::) Maar goed, het is niet anders.
Ze moet wat meer vertrouwen in mij krijgen.

Garath heeft zijn plekje verovert op de nieuwe schommel. De rest probeert het alleen maar te slopen hahaha. Ook van hem heb ik een kiekje gemaakt.

Yara heb ik weer op haar speeltje zien broeden... het is ook steeds hetzelfde blokje waar ze op gaat zitten, de gekke doos.

Gisteren een heerlijke avond gehad. Erwin en ik hadden besloten een avondje even time-out te nemen van het tuinhuisje... We zijn er nu al een aantal weken mee bezig. Maar nu hadden we zoiets van... even een avondje helemaal niet. Ik ben lekker boven gaan zitten op mijn vogelkamer... Zowie, Whooshy, Yaro, Yara en Garath hadden wel zin in een rondje vliegen. Disa zat ook in het deel dat ik open zet, maar die had geen behoefte om eruit te komen. Ook best... geen probleem.

Ik ben achter mijn pc gaan zitten met Whooshy op mijn schouder nibbelend aan mijn haar en ik ben gaan plannen voor onze komende vakantie in de VS. Kijken wat we gaan doen, welk hotelletje we nemen.
Ik denk dat het wel leuk is om Erwin mee te nemen naar New Hampshire. Dat is ongeveer 2,5 uur rijden van waar mijn vader woont. Ik ben daar in het verleden vaak met mijn broer, zus en vader geweest en het is daar heel erg mooi. Kan ik Erwin weer een stukje van mijn verleden laten zien. Een plek waar we heel veel zomers hebben doorgebracht.

Echt ik ben helemaal in de vakantiestemming. We gaan ook een BBQ organiseren voor familie en vrienden. Die ben ik nu aan het polsen wanneer ze kunnen. Het zal zo fantastisch zijn om ze weer allemaal te zien.

De birdies zijn er intussen erg lang uit... Ze vonden het wel best... het was langer dan anders. Yaro en Yara zijn de echte vliegers. Die hebben een coordinatie, dat wil je niet weten. Yaro kwam ook nog even gezellig op mijn hoofd zitten  ;D Yara wilde wel, maar durfde niet zo goed.

Ik ben nog even op mijn bank gaan zitten om nog even van de birdies te genieten en daarna heb ik ze een voor een weer terug gezet in de voliere. Het ging wonderbaarlijk makkelijk  ;D

Al met al was het een speciaal avondje. Meestal zijn ze er een uurtje of zo uit. Nu echt bijna een hele avond. Ik durf wel te zeggen dat we er allemaal van genoten hebben  ;D

Vanavond zal ik dus wat kiekjes proberen te plaatsen.

Groetjes,
Monky

Hermien

Die avond klinkt inderdaad heel gezellig. Ja, coördineren kunnen valkjes goed hoor. Als ze eenmaal de afmetingen van de vliegruimte weten.....
Goofy, mijn brokkenpiloot, gaat er altijd als een straaljager vandoor en dan nét voor een raam gauw nog keren. Nèt, zodat het raam toch nog een tikkie krijgt en ik een rolberoerte. Of hij komt recht op mijn hoofd afvliegen om vlák boven mijn schedel door te schuiven. Ik weer schrikken en mijn prachtige  ;D haardos weer helemaal in de war. Vertel mij wat.

*Yvon

Hoi hoi

Eerst even de concurente van Trixy feliciteren.  ;D

Isaura gefeliciteeeeeeerd met je eerste plaats van de fotowedstrijd !!!  :-* :-*

Heerlijk relaxed avondje gehad in je relaxingkamer dus.  ;D

Sanya gestresst op de foto kan weleens heel mooi zijn.  ;)
Wss staat ze er dan heel slank en met grote ogen op de foto.  :D
Manchito heeft vanmiddag genoten van een flinke douchebeurt.  ;D

Kom maar op met de foto's !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Nou Hermien, dat is niet helemaal waar... sommigen weten het bij mijn nog steeds te presteren om tegen de muur of plafond aan te vliegen  ::)

Dank je Yvon, ook namens Isaura  :D

Het is me gisteren helaas niet gelukt om de foto's erop te zetten... ik ben namelijk gigantisch onderuit gegaan  :-\

Ik was het tuinhuisje aan het beitsen en ik wilde de volle blik pakken die Erwin aan de zijkant had geplaatst. We hebben een paaltje in de grond gezet zodat de deur niet volledig openwaait en zo uit de sponning knapt. Ik stuikel natuurlijk over dat paaltje heen... Ik had mijn handen niet vrij dus ik belandt op mijn rechterknie en scheen. Ik kon nog net voorkomen dat ik in de vijver belandde. De beits is voor een deel op het pad geklotst en een deel op mij. Oei wat deed het pijn. Ik heb 4 mega blauwe plekken op mijn been en iets op mijn linkeronderarm. Het doet zeer, maar ik kan niet goed ziet wat het is. Het is namelijk niet blauw of zo. En mijn rechter pols doet zeer. Alsof er een spiertje dwars zit.

Ik heb het daarna rustig aangedaan. Ik heb wel de vogels een sproeibeurt gegeven. Ik heb badzout speciaal voor vogels gekocht. Het ruikt een beetje naar lavendel. En oh wat hebben ze genoten!!!! Werkelijk is heb ze nog nooit zo tekeer zien gaan. Ze konden er geen genoeg van krijgen. Ik heb hier ook foto's van gemaakt en ik hoop ze vanavond te kunnen plaatsen.

Het was dus alles behalve relaxed gisteren... maar ja, je kan niet alles hebben, hè  ;D

Groetjes,
Monky

Hermien

;D  ;D   ;D   ;D

Hohoohiihaha....oeps! Sorry hoor, maar ik moest toch heel ff lachen. Ik zie het gewoon voor me. Jij languit op het pad met je bovenlijf al hangend boven de vijver en een hele emmer beits over je heen.. ;D  ;D  ;D  ;D
Was het donkere beits? Dan hoef je waarschijnlijk de rest van deze zomer niet meer onder de zonnebank...... ;D  ;D  ;D  ;D
Je zult vandaag nog wel erge spierpijn hebben, vrees ik. Weet je trouwens hoe je beits kunt verwijderen... ;D   ;D   ;D
Daar schijnt een speciaal heel erg bijtend middel voor te bestaan..... ;D   ;D   ;D   ;D   ;D   ;D   ;D   ;D
Sterkte ermee en een extra knuffel van Gabber, Goofy & Silvo.

Mara

Hoi Monique

Auw auw, wat zul jij je pijn gedaan hebben. Dat is zeker niet fijn.

Beterschap.

Hoe is het met de birdies?

Groetjes

Mara

Caroline

Oeps meis, wat ben je lelijk gevallen.   :-\

Hopelijk wordt de pijn snel dragelijker.  :)

Sterkte meis, dikke knuffel en beterschap  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Oeffffff,was het ook nog eens je pijnlijke been ??  :-\
Van je pols kan je nog wel een paar daagjes last houden.
Gelukkig geen gebroken ledematen.  :D

Maarre.......volgens mij hebben we nu al aardig wat foto's van je te goed.  ::)  :P ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Hermien,
Ik ben blij dat iemand er in elk geval om kan lachen  ;)

Nee het was gelukkig transparante beits... had er nog eens bij moeten komen zeg...  :o Het valt gelukkig wel mee met de spierpijn. Ik heb voornamelijk last van de blauwe plekken  ::)

De knuffels zijn aangekomen, hoor  :)

Hi Mara,
Ja het heeft wel even behoorlijk pijn gedaan :-\ Maar het gaat alweer een stuk beter, gelukkig  :)

Met de birdies gaat het gelukkig prima  :D Sanya begint langzamerhand haar draai te vinden.

Dank je wel, Caroline  :-* Het gaat al weer een stuk beter  :)

Hi Yvon,
Het was gelukkig niet mijn pijnlijke been... ze zijn nu beide pijnlijk  :P ;D
Met mijn pols gaat het gelukkig ook weer wat beter... ik was daar wel even bang voor, maar het doet nu alleen maar zeer in extreme houdingen, zeg maar.

De foto's komen nog... ik was gisteren even met andere dingen voor het andere forum bezig  :) Ik zal ze echt zo snel mogelijk vanavond hier plaatsen... ik schaam me dood... ik beloof het steeds en doe het niet  :-[ Shame on me  :)

Ik ben trouwens ook nog bezig geweest voor de handtekening voor de maand juli  :) Het is nog niet helemaal af.

Met de birdies gaat het dus goed.

Sanya lijkt zich steeds meer op haar gemak te gaan voelen. Ze houdt zich nog wel een beetje afzijdig van Grovertje en Dara, maar vindt het ook niet storend als ze naast haar komen zitten. Ik heb haar ook al een aantal keren met het belletje zien spelen. Gaat dus de goede kant op.

Verder gaat het dus prima met de birdies  :D

Groetjes,
Monky