1 augustus 2025, 16:00:40

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  3 augustus 2007, 10:50:51
Hey Marc,

Pfiew... gelukkig dat je weer een notificatie krijgt  ;D Ik zou het jammer vinden om zo'n trouwe fan van "The Cute Little Birdies..." te moeten missen  ;D

Dat Elmo al een beetje zingt is wel een goed teken  :) Ik vind het jammer dat Karin al die foto's weggehaald heeft. Nu kan ik niet kijken uit welk nest hij kwam en of het voor of na Garath was  :-\ Maar ze zal haar reden er wel voor hebben gehad.

Plekje vrij is meer toeval, want meer valkjes heb ik gewoon niet hahaha...

Er komt er inderdaad nog eentje bij.
Dat wordt het vriendje van Vesna met een beetje geluk.
Hij moet nog geboren worden en de mutatie zal dan een opaline bronze fallow zijn. Er mogen verder geen jongen komen dus dat het 2 roodogen bij elkaar is, is dan geen probleem  :)

Groetjes,
Monky

Aha, dus toch nog eentje! ;)

Ik vind het ook jammer dat de foto's op de site van Karin weg zijn, maar het nestje van Elmo kun je nog wel terugvinden in het dagboekje van de Bonte Parel:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8815.675.html

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ivy

Citaat van: Monky op  3 augustus 2007, 10:19:33

Bedankt Ivana  :)
En ja ik heb er "maar" elf  ;D Maar ik heb ook nog een boel andere vogels  ;D En jij?  8)

Maar eh... Yaro is goed bezig hè? Met de fotowedstrijd  :) Ik ben heel trots op hem. Het is ook een schat van een valkje  :-* :-* :-*

Hoi Monique.
Nog steeds 8 :P. Buffy tel ik niet mee, die gaat straks naar Saar en vakantiegangers gaan alweer bijna naar huis.

Ja, Yaro doet het heel goed... volgens mij kan ik je gerust alvast feliciteren met de eerste plaats :P ;D

Groetjes! Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

6 augustus 2007, 11:30:57 #2312 Last Edit: 6 augustus 2007, 11:33:18 by Monky
Hi allemaal,

Ik heb zaterdag de catharinaparkiet Ruka bij Marga opgehaald. Het was echt supergezellig  :D Maar die verhalen kan je lezen in mijn cathi dagboek bij "andere dieren"

Met de valkjes gaat het nog steeds goed  ;)

Ik zag Zowie met Lulac bezig... maar Lulac pikte alleen maar terug. Zowie wilde steeds dichterbij komen, maar dat liet ze niet toe. Eigenlijk als of ze "hard to get" speelt.
Zowie had nu wel ook voor haar... ik ben heel benieuwd of dit een goed of slecht teken is... misschien hebben ze elkaar al wel een keer gekroeld ??? Ik blijf ze in de gaten houden!!

Vanavond ga ik ze denk ik weer een keertje douchen met de plantenspuit. Lekker verfrissend. Ik vind dat ze dan altijd beter in de veertjes gaan zitten  :)

Ik ga misschien Jocko de rosella bij Rossa zetten beneden. Dan heb ik nog alleen 2 grasjes en valkjes boven  :) en rosella's en cathi's en een kanarie beneden  :)

Lekkere gezellige boel ;D

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monky,

Mss kroelen ze wel als jij niet kijkt of er niet bent ;D ;D ;D ;D
Hoop dat het wederzijds gaat worden hoor. Da's een stuk gezelliger en liever.

Wat gezellig met al je vogeltjes.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Lulac en Zowie hebben gewoon nog tijd nodig om elkaar te leren kennen.
Miss zijn ze nu in de periode van elkaar uitproberen.  ;)
Quinto en Trixy moesten ook niks van elkaar hebben toen ze boven stonden.
Het was echt niet te zien of te merken dat hun een koppeltje zouden vormen,ondanks een 1malig wipje.  ;)

Heb je Jocko nog bij Rossa gezet?
Hoe ging dat?
En de valkjes nog gesproeid?
Daar heb je daan vast wel foto's van gemaakt.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Monky,

Ben erg benieuwd of Lulac en Zowie meer naar elkaar toe gaan trekken. Was het niet zo dat ze in het begin aan het kroelen waren?

Het duurde ook erg lang voordat Mikki Dreamy zag staan. ;D Pas toen ik het blok had opgehangen. Nu volgt hij haar overal. Andersom volgde Dreamy Mikki altijd al.

Wat leuk, een nieuwe vogel erbij! :D :D :D Zal zo eens in je andere boekje lezen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Anja,
Dat zou nog best wel eens kunnen... Wat ik zo raar vind is, dat Lulac eerst steeds gekroeld wilde worden. Nu wil Zowie haar kroelen (volgens mij) en nu houdt zij de boot af ???
Maar toch lijkt het de goede kant op te gaan.

Hi Yvon,
Ik hoop dat je gelijk hebt  :) Zou wel leuk zijn  :D
Gisteren heb ik de kooien beneden verschoond en vandaag doe ik de voliere boven. Dan zal ik hem bij Rossa zetten.
Ik ben zo benieuwd. Ik heb helaas geen tijd gehad om de valkjes te sproeien  :-[ Komt waarschijnlijk ook vanavond  :)
En ik zal daar inderdaad ongetwijfeld foto's van maken  ;D

Hi Manja,
Gezellig dat je weer even langs komt  :)
Ze hebben naar mijn weten nog nooit gekroeld... Lulac wilde wel, maar Zowie niet  ::) Nu is het andersom  :)
Ze zullen het bij mij alleen wel zonder blok moeten doen  8)

Update over Zowie en Lulac  :)
Het lijkt echt langzaam vooruit te gaan. Hij zat echt hele liedjes voor haar te zingen... ze pikte hem ook niet direct weg.

Zouden zijn hormonen beginnen te spelen?
Het is echt zo'n schattig gezicht  :-*
Ik hoop echt dat het nu helemaal de goede kan op gaat. Ook omdat ik ze dan terug kan zetten in de voliere waar ze toch aanzienlijk meer ruimte hebben en lekker de vleugels kunnen strekken.

Ik hoop toch wel een beetje dat Nemo en Crush van Kirsten (Valkcity) dit jaar nog een opaline bronze fallow man produceren  :) Dan hebben ze namelijk allemaal een maatje  :D

Dus ik duim me weer helemaal te blubber  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

:D :D :D :D :D :D Komt vast helemaal goed!!!

Enne .....

Ik doe mee hoor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Monky

Anja en Caroline,
Bedankt voor het duimen  :)

Even snel, ik moet zo weg...
Jocko en Rossa zitten samen  :

KLIK HIER

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik heb zojuist gereageerd.... ;D

Ook ik duim verder!

mara

Romy

Hoi Monky

Wat fijn dat er zich een koppeltje gaat vormen tussen Lulac en Zowie! Misschien dat, wanneer je een blok hangt, ze wel sneller naar elkaar toe groeien? Of is dat geen optie?

Ik zal zo meteen even piepen hoe het met Jocko en Rossa gaat :) Ik hoop dat ze het fijn vinden bij elkaar!

Groetjes
Romy

Caroline

Zeer zeker geen optie.  :-\

Zowie is vorige week pas 4 maanden geworden.

En .... Monique wil heel graag dat haar valkjes maatje worden, ze mogen lekker kroelen en wipwappen maar geen nestjes krijgen.  ;)

Dus waarom ze dan wel gek maken met een blok??  ;)

PS. Ik had het gelezen in je andere topic, geweldig!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi Monique.
Wat leuk dat je rosella's nu samen zitten. Hopelijk vinden ze elkaar morgen ook nog lief :D
Ik zal voor je duimen dat je dit jaar nog een fallowtje in je huishouden mag verwelkomen ;D. Met wie wordt hij dan gekoppeld?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Mara,
Bedankt voor het duimen en reageren  :D

Hi Romy,
Zoals Caroline als zegt, mogen ze bij mij geen jongen. Ik heb er gewoon de tijd niet voor. Dus ze zullen het zonder blok moeten doen. Maar ik heb er alle vertrouwen in  ;D

Dank je wel, Caroline  :)

Ik hoop het ook Ivana  :P Ik weet ook niet of ze elkaar nu al lief vinden... ze gedogen elkaar buiten een straal van 10 cm om hen heen hahaha. Eerst even aan elkaar laten wennen en dan komt hoop ik de liefde  :) En inderdaad, hopelijk tref ik morgen geen slachtveld aan  :-X :-\ :P

Bedankt voor het duimen  :) Met al jullie hulp zou het toch bijna moeten lukken, toch?  ;D
Dit mooie manneke moet de partner voor Vesna worden  :) Ze is nog steeds aan Isaura aangetrokken. Ik hoop dat als ze een eigen vriendje heeft, ze minder naar Isaura hunkert.

Ik ga mijn bed in.

Groetjes,
Monky