17 juni 2025, 23:22:01

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Nou ik ben bijna overgehaald om echt een catherina aan te schaffen. Ik wist ook niet dat ze zo makkelijk tam te krijgen zijn. erg leuk dus.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Hahaha, zo dadelijk nog een catharinafan  ;D Leuk hoor ! Ik ga op mijn site ook één pagina over catharina's maken, er is veel te weinig info op internet te vinden over het houden van Catharina's als huisvogels.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Voor degene die het niet gevolgt hebben bij "handvoeding": afgelopen nacht is helaas Lilo overleden, lees hier :
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11573.0.html

Eefje die eerst Lilo zou nemen neemt nu Dazzle jr, Nesha heeft ook een nieuw baasje, die gaat wonen bij de mensen die 2 weken geleden hun valkparkietje kwijt waren die bij mij vandaan kwam. Alleen kleine Elmo ( nou ja, klein, is ook al een flink valkje geworden  ;D ) heeft nog geen baasje, maar die is zóóóó lief, ik vind het helemaal niet erg als die wat langer blijft  ;D

Nesha en Dazzle jr ben ik nu met de hand verder aan het groot brengen. Dazzle en Chico krijgen zulke drukke jongen dat ik er wel eens over zit te denken om niet meer met ze verder te kweken en ze bijvoorbeeld te gebruiken als pleegkoppel of ze beide een andere partner te geven. Maar ja... ze hebben een echte haat-liefde verhouding en ik zou het sneu vinden om ze uit elkaar te houden én ik zit eigelijk ook niet te wachten op nog een koppel extra. Als ik de jongen handvoer gaat het wel goed, kijk maar naar Duncan die bij Sanne zit  ;D Maar het is een hele klus en in principe tegen mijn principes in. En als ze 2 jongen hebben gaat het wel, maar ik denk dat ik gillend gek wordt als ze er 5 zouden hebben  ::)

Aankomend weekend komt voorlopig mijn laatste valkje : Madelief, een volle zus maar dan van een volgend nest van Mellody. Dan zijn alle koppels "kompleet". Ik heb vandaag foto's gemaakt  van de jongen van Dimple en Magic en zal ze morgen plaatsen. Ook zal ik morgen foto's van Dazzle jr en Nesha maken als ze in de andere kooi zitten, die ga ik eerst goed schoonmaken ( afgelopen weekend als extra kooi voor jongen gekocht ) en dan hebben ze wat meer ruimte.

Met het catharinaparkietje gaat het prima. Door alle omstandigheden heb ik weinig tijd gehad om haar tam te maken, maar ze eet al trosgierst uit mijn vingers en knabbelt op mijn vingers. Ze wil er alleen nog niet op zitten  ::)

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Ach wat erg van Lilo. Ik heb het helemaal gemist. Ik kan helemaal begrijpen dat je het dna niet meer trekt. Ik heb het al na een valkje dat binnen een dag overlijd terwijl ik hem dan 1x gezien heb. Heel veel sterkte!!!

Maar je kan je straks wel mooi richten op madelief. Komt nu wel heel erg dichtbij voor je. En ik ben heel benieuwd naar de fotos van je valkjes en van de catherina.

Groeten, Lin

Gerda

Hoi Karin,

Mooi dat je bijna al je jonkies naar een goed adres kan laten uitvliegen. Gelukkig voor Eefje dat niet al je valkjes besproken waren.

Ik zou het vreselijk hebben gevonden als er wat met Grisha zou zijn gebeurd (de geparelde witmasker die ik bij Paul vandaan heb), want ik wist bijna vanaf dag 1 dat zij bij mij zou komen wonen (want op mijn verjaardag geboren!!!). Maar ik heb er altijd rekening mee gehouden dat er iets fout zou kunnen gaan. Je leeft echt met zo'n valkje mee, en het lijkt me vreselijk als het dan fout loopt.

Ja en Elmo, daar had iik meteen een zwak voor. Maar in mijn drievalkschap met de twee grasjes zit nu zo'n balans, dat ik die niet wil verstoren. Anders....
Maar Elmo is zo geweldig (op de foto al) dat je geen moeite zult hebben een baasje voor hem te vinden!!!

Leuk dat het met de Catharina goed gaat. Voor je het weet stapt ze op je vinger!!!

Groetjes Gerda

Karin

20 juli 2005, 02:04:20 #680 Last Edit: 20 juli 2005, 02:06:56 by Karin
Gisterenavond foto's gemaakt van de jongen van Dimple en Magic. Ik wilde vanavond foto's maken van Nesha en Dazzle jr, maar het kaartje van de digicam lag boven  ::) Dus dat wordt morgen.

Ik heb Dazzle jr en Nesha vanavond in een grotere kooi gezet die ik dit weekend gekocht had. Eerst helemaal schoongemaakt en ontsmet, want daar hadden die mensen denk ik nog nooit van gehoord  ::) Het is een ferplast Greta, en ik vind het de meest ideale valkparkietenkooi die er bestaat ! Ik heb er al één, ook gekocht via marktplaats. Toch wel handig hoor  ;D Ik had een extra kooi nodig voor de jongen en misschien dat ik de catharina erin ga houden als de jongen weg zijn. Die wil ik voorlopig beneden houden.

De catharina gaat trouwens waarschijnlijk Tinka heten  ;D Dat is het meest passende wat me te binnen is geschoten. Vanavond ging ze even "per ongeluk" op mijn hand zitten  ;D Omdat er zo bar weinig over de catharina als huisvogel te vinden is op internet wil ik op mijn website één pagina maken over de catharina. Ik ga eerst op zoek naar mensen die ook de catharina in huis houden om hun ervaringen te vragen.

Hier de foto's :

Dustin, een heerlijke kroelerd, bijna 4 weken oud, die gaat bij Joy wonen :

Indy, ruim 3 1/2 week oud, een heerlijk eigenwijs ding, ook gek op knuffen, die gaat samen met Zazou weg :

Zazou, ruim 3 weken, is wat rustiger dan Indy, en een echte knuffelkont  ;D Zit nog in het blok, maar zag ik vandaag uit de opening koekeloeren :

En Elmo, een heerlijk ding, ruim 3 weken oud,ik heb momenteel met iemand emailcontact die eigelijk Nesha wilde, maar die is dus al besproken, dus ff kijken of ze ook interesse in Elmo hebben :

Morgen dus foto's van Nesha en Dazzle jr. Ik hoop dat ze in de grotere kooi wat vrijer worden, want in de kleine kooi zaten ze grotendeels op de grond,. Waarschijnlijk omdat ze moeilijk even lekker hun vleugels konden strekken. Het handvoeren gaat heel goed, Dazzle jr lust er wel pap van  ;D Nesha wat minder, maar die is natuurlijk al weer 5 1/2 week, die knabbelt als wat meer op eivoer en trosgierst.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En nog ff snel een fotootje van Madelief die hier zondag komt wonen :

Dat zal voorlopig de laatste aanschaf zijn, in ieder geval van de tamme  ;D Ik kan nog 1 "wild" koppel kwijt in de grote volière, maar dan moet ik wel tegen iets heel bijzonders aan lopen hoor, anders blijven het er lekker 2  ;D
Madelief is dus een volle zus van Mellody, en komt uiteindelijk bij haar en bij Nessa en Jipper te wonen. Dan mogen ze zelf hun partner uitkiezen en eind volgend jaar hoop ik op mooie babies  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

wat een lieve koppies!! vooral Indy vind ik geweldig. en wat is Madelief mooi, vooral dat witte koppie. wat is het precies voor mutatie en wat zijn de splitten? Wat een schatje is dat. Hoe oud is ze nu? 5 weken ofzo? Ook mooi om te lezen dat je andere valkjes het nog steeds goed doen en wat zitten ze mooi in de veren. Van die ferplast kooi had ik nog nooit gehoord trouwens. zal eens daar op gaan letten.

Groeten, Lin

Karin

Madelief is een cinnamon bonte witmasker zonder splitten. Ze is nu 4 weken. Omdat ze een zeer pittig karakter heeft ( net als haar grote zus Mellody  ;D  ) ga ik haar met de hand grootbrengen. Tegen mijn principes in, maar bij sommige valkje kan het niet anders als je ze tam wilt hebben, net als de jongen van Dazzle en Chico  ::) Ff een foto van de kooi van de ferplast site, bij mij zit er dan nog een onderstel onder :

hij kan dus aan de bovenkant open en ook aan de zjkant zit er een schuifdeurtje. Ik kan ze dus ook als broedkooien gebruiken als ik 2 koppels in één volière heb en ze dus moet scheiden tijden de broed.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Ik vermoede al dat madelief dat was. Wat een lief koppie. en nu ik de kooi zie ken ik hem wel. Lekker ruim dus en heel handig in gebruik.

Groeten, Lin

Marianne

Hoi Karin,

Wat jammer dat Lilo het niet gered heeft.

Gefeliciteerd met je mooie catharina en Madelief. Wederom prachtige exemplaren erbij.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Petra en Cheeky

Ha Karin,

Wat sneu van Lilo!

Maar een prachtige foto's weer van de rest van het stel. Ik vind met name die foto van Zazou erg mooi met die glans in de ogen! Maar ook de anderen staan weer bijzonder verleidelijk op de foto, ben je echt goed in!

Gefeliciteerd met Madelief en met Tinka!
Hopelijk ga je met je nieuwe koppeltjes weer een goede tijd tegemoet straks!

Groetjes,
Petra

Karin

20 juli 2005, 23:21:15 #687 Last Edit: 21 juli 2005, 15:03:04 by Karin
Nu dan de foto's van Nesha en Dazzle jr. Nesha blijft netjes op het stokje ztten, maar Dazzle jr moet nog wel oefenen hoor ! Iedere keer als ik langs loop dondert ze van het stokje af  ::) Je ziet haar echt denken van... o, o, en dan zie je haar langzaam naar achter zakken en dan... plof !  ;D Het is een stok van gewoon hout, een beetje glad voor haar misschien, maar moet ze maar goed oefenen hoor  ;) Hier dus Nesha, netjes op stok :

Het vervelende is dat Nesha helemaal niet zo van pap houdt  ::) Erg lastig bij het handvoeren, geen bedelgeluiden, niks, gewoon langzaam de pap naar binnen spuiten en steeds wachten tot hij slikt.

Dazzle is dus wel een echte lekkerbek... echte bedelgeluiden en hap slik weg...... Sinds vandaag krijgen ze nog maar 2 voedingen per dag en ze heeft achter elkaar 15 cc op ! Hier dus Dazzle jr op de grond :

Ik heb met beide geknuffeld, Dazzle jr maakte lieve piepgeluidjes, Nesha vond het wat minder, die moet nog even goed oefenen met kroelen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Christine

ooh zo mooi is Dazzle jr een popje of een mannetje???

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Karin

Waarschijnlijk een popje  ;D Dus die prachtige parels blijven ! Bijna net zo mooi als Mama Dazzle  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves