1 augustus 2025, 16:00:32

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Ik heb een vraagje aan jullie... of eigenlijk jullie mening.

Nu Jocko beneden zit, heb ik boven nog alleen maar de valkjes en 2 grasjes.

De voliere heb ik opgedeeld in een "wilde" deel en een "tamme" deel. De wilde valkjes zijn niet super wild en de tamme zijn niet super tam... op een enkeling na.
Het enige wat de 2 delen scheidt is een plexiglas voor een opening tussen de 2 delen.

Nu komt mijn vraag...
Zal ik ze allemaal bij elkaar laten? Zal dat ten kostte gaan van de echte tamme? Of zal ik de valkjes en de grasjes apart zetten? Valkjes in het grote deel en de grasjes in het kleine?
Als ik ze laat vliegen, zal het wel een heel karwij zijn om ze er weer allemaal in te krijgen, maar het is wel gaaf om ze allemaal los te kunnen laten :)

Wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik vind het een beetje moeilijk hoor....ik zou proberen om ze bij elkaar te zetten, maar de tamme zullen misschien iets minder tam worden....

Hoe gaat het met Jocko en Rossa....

Mara

p.s. ik heb het dagboekje van Jocko en Rossa terug gelezen.....

Anja

Hoi Monky,

Ik zou ze allemaal bij elkaar laten. Als je ze dan net zoveel aandacht geeft als nu denk ik niet dat de tamme minder tam gaan worden.
Mss worden de minder tamme dan wel meer tam omdat de tammere het voorbeeld gaan geven. (wat een getam zeg ;D ;D ;D)

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou ze ook bij elkaar proberen tedoen.
De echte kroelkippies blijven wel een kroel bij jou halen.  ;)
Zeker als ze weten dat het heel erg lekker is.
En wie weet zijn ze ook nog eens het goede voorbeeld voor de minder tamme.  ;)
Dat zie ik ook aan Trixy en Quinto hier.
Als wij de voliere instappen is het wel even een heen en weer gevlieg,maar zodra ze allemaal weer rustig zijn kunnen we de kroelers weer gewoon kroelen.  ;D
Het proberen waard,denk ik.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ik had al op het andere forum geantwoord maar kopieer het wel even naar hier ook.  ;)

Ik zou ze allemaal bij elkaar zetten maar ik heb zelf ook hier hele tamme, wat minder tamme en enkele die eigenlijk best wel wild zijn gewoon door elkaar zitten. Ook laat ik alles gewoon tegelijk los, de wat verwilderde zijn inderdaad iets moeilijker te vangen maar die heb ik gewoon geleerd op een stokje op te stappen (zij vinden handen eng  ;) ) en zet ze zo in de kooi.

Ik denk niet dat mijn tamste nu minder tam zijn geworden door de wat minder tamme. En als ze los zijn komen zelfs uit nieuwsgierigheid de niet zo tamme bij me zitten, als de tamste bij me zitten.  :D

Maar .... dit is mijn mening.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey allemaal,
Bedankt voor jullie reacties  :)

Ik heb besloten ze inderdaad bij elkaar te zetten  :)
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd en hoe erop gereageerd gaan worden. k ga het op herinrichten. Ik heb al hele ideeen opgedaan tijdens mijn busreizen van en naar mijn werk (band is versleten van mijn fiets dus nu met bus  >:( )

Ik heb ook de hele tijd zitten dubben of ik de grasjes erbij zal laten of niet...
Ik denk van wel. Ze zijn zo aan de valkjes gewend.
Ik weet nog toen ik Lumpi even apart had gezet omdat ze niet lekker was... een geroep dat het was  :o Dus ze horen er eigenlijk een beetje bij... en ik zie wel hoe ik het oplos als ze los zijn en ze moeten weer in de kooi.

Ik ga niet al te laat naar huis vandaag en dan kan ik alvast een start maken. Heb er al helemaal zin in  ;D

Ik zal foto's maken van de nieuwe indeling en van de valkjes zelf. Want het is weer hoog tijd voor een aantal nieuwe foto's volgens mij  ;D

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi,hoi
ik ben benieuwd hoe het gaat straks als ze allemaal samen zitten.
Voor de wildste valkjes is het inderdaad handig als je ze leert op een stokje te stappen :)
Joepie er komen weer foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ivy

Lees ik foto's? heee dan kom ik straks zeker terug :P
Veel plezier met het herindelen. Ik heb ze hier ook niet allemaal even tam, maar de 'zeer' tamme komen even goed een kroel halen. Het komt vast goed!
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Romy

Hoi Monky

Ik ben ook van mening dat het waarschijnlijk het beste is om ze samen te zetten, aangezien ze toch aan elkaar gewend zijn. Maar ik ben een beetje laat met mijn mening blijkbaar, aangezien je al een besluit genomen hebt  :P

Wel zou ik de eerste uren goed in de gaten houden wat er gebeurt. Zodat je zeker op tijd kan ingrijpen mocht het nodig zijn.

Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's hoor  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

nog geen foto's ;D ;D ;D ;D ;D

Zitten ze al bij elkaar en hoe is het dan gegaan?

Groetjes anja

Mara

Hoi Monique

We zitten al twee dagen op foto's te wachten..... ;D

mara

Anke

Hoi Monique,
Wie zei er nou laatst tegen mij dat ik moest opschieten met eten ;D?
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO'S ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Monky,

Goed idee om ze bijelkaar te zetten! En de grasjes zou ik er zeker bijlaten hoor, wel zo gezellig. ;) Het gaat toch goed samen.
Ik denk niet dat je wat wildere valkjes nog wilder worden en de tamme ook wild. Hier gaat het ook prima.
Ik ben uiteraard benieuwd naar je foto's!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi allemaal,

Dus jullie zitten op foto's te wachten?
Die komen er dan zo aan.

Mijn hemel, wat een werk is het geweest zeg om alles opnieuw in te richten en schoon te maken  :P Maar alles glanst in elk geval weer.

Ik heb de volgende indeling gemaakt. In het kleine deel waar eerst de tamme valkjes zaten, heb ik de eetruimte van gemaakt. Daar heb ik al het eten en dringen voor de dieren staan. Behalve de trosgierst. Die hang ik door de kooi verspreid.
Het grote deel is de vliegvoliere. Ik heb de stokken en ringen en speeltjes zo veel mogelijk langs de kanten gehangen en geplaatst zodat ze nog lekker de vleugels kunnen spreiden.

Ik ben begonnen met het kleine deel te poetsen. De tamme vogels hebben lekker weer kunnen vliegen en ik ben lekker gaan poetsen. Alle stokken afgesopt en voor een deel weer terug gezet samen met alle etensbakjes en eivoer en grit en water.

Toen ben ik met het grote deel begonnen. Achteraf had ik misschien beter de vogels weer terug kunnen zetten, maar dat had ik niet gedaan, want ik wilde ze nog even de ruimte geven.
Ik stootte mijn hoofd tegen een stok die ik nog in de voliere had laten hangen en alle vogels schrokken op... Disa belandde tussen de computerkast en de muur... ze nam een sierwaterflesje die ze aangestoten had mee naar beneden en het kwam bovenop haar terecht... Ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg... werkelijk. Ik haar meteen controleren, maar ze leek wonder boven wonder helemaal niets eraan over te hebben gehouden. Ze is nog steeds levendig. Ik was even bang voor een gebroken rug of een hersenschudding. Maar ik heb haar weer zien eten, al lijkt het wel alsof ze iets meer slaapt.
Ik blijf haar goed in de gaten houden.
Garath kwam tussen een paar drinkglazen terecht en leek daar even vast te zitten. Ook daar viel de schade mee... alleen een beetje schok.
De anderen waren veiliger geland.

Ik dacht werkelijk... waar ben ik aan begonnen... Maar het is uiteindelijk wel leuk geworden.

Grote deel van de voliere... nu de speelkamer  :)

Kleine deel van de voliere... nu de eetkamer  :D

Het duurde even maar de grasjes en valkjes in het grote deel hebben het eten in het kleine keer gevonden... je gelooft het alleen nooit... Ze zitten nu dus met z'n allen in het kleine dee... 9 valkparkieten en 2 grasparkieten hahaha. Ik neem aan dat ze op gegeven moment wel nieuwsgierig gaan worden en de boel gaan verkennen.
Maar het is daar een beetje krap... ik heb ook niet genoeg stokken voor ze allemaal daar zitten, want als het goed is gaan ze meestal niet tegelijkertijd eten... maar dat zal wel goed komen. Morgen als het weer licht is dan zullen ze wel weet het een en ander gaan ondernemen. Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze nu de nacht door gaan komen  :)

Het zijn zo wel een stel kakelende kippen bij elkaar hahaha.

Ok dan nu de rest van de foto's  :)
Eerst wil ik even iets laten zien... het is niet de beste foto  ::) maar volgens mij is er heel duidelijk een kroelpoging te zien  ;D

Zowie en Lulac  :)

Het is alsof Yaro en Yara nog hechter zijn dan voorheen.
Ze zijn echt onafscheidelijk.

Yaro

Yara

Whooshy wordt enorm in de nek geplukt  :-\ Ik zag wel alweer nieuwe pennen. Ze kwam weer lekker bij me zitten de schat. Ze heeft mijn oor helemaal gepoetst  :) En mijn neus bijna leeggehaald, als ik haar haar gang zou hebben laten gaan :P ;D

Whooshy

Garath was aan het bekomen van de schrik  :-\

Garath en Disa, samen aan het bekomen van de schrik. Zij zijn trouwens ook nooit ver bij elkaar verdaan  :)

Ilo en Gizmo zijn ook min of meer een koppel  :) Maar als Gizmo kon kiezen, had hij denk ik liever mij gehad  :P ;D

Ilo wil graag gekroeld worden door Gizmo... Maar hij werkt niet echt mee  ::)

Vesna was de eerste die het etensdeel van de voliere had gevonden. Ze laat zich niet afpoeieren door Yara  :)
2 van mijn lutino's bij elkaar  :)

Lieve Isaura  :-* :-* :-*

Zo dat waren ze dan voor vandaag  :)

Ik ga nu even douchen... ik zit volgens mij helemaal onder de vogelpoep  :P

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Hehe,eindelijk weer hele mooie foto's !!  :P ;D
Ahhh,gebeurd er een hele verandering voor de valkjes,laat je ze nog schrikken ook.
Waar jezelf natuurlijk ook te pletter van schrikt. :o
Gelukkig alles goed afgelopen en alleen met de schrik ervan af gekomen. ;)
Na zoveel moeite kan je er heerlijk van gaan genieten.
Morgen zullen ze idd veel meer op verkenning gaan in de voliere. :D
Dan kan je er nog meer van gaan genieten. ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >