De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi Maris,

Wat een heerlijke foto's, ik heb ze 2 x bekeken, en wat geweldig dat het zo goed gaat met de 2 nieuwe meiden.

Ik ben erg druk deze week dus zal niet zo heel erg lang antwoorden maar lees wel elke dag bij hoor, anders kom ik hier niet meer bijgelezen, dat zo snel.

:-* Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Citaat van: rocks op 28 november 2005, 21:39:29
Hoi Mariska,

Ohhh, jeetje, ik heb nu net de nieuwe foto's gezien, en krijg toch wel weer effies een brokje in me keel, hoor. Het is toch nog een vreemd iets, als je je "eigen" meiden bij iemand anders ziet zitten, maar dat had ik bij die ander ook.

Ze zitten er wel relaxed bij hoor Maris, en petje af voor de foto's. Ik vind ook de kooi erg mooi en leuk ingericht voor ze.
En de tak......ach ja.....wat kan ik daar nou nog van zeggen? GEWELDIG!
Zullen ze echt wel veel plezier van beleven,zeker weten.
Nu nog de meiden erin, maar die kunnen denk niet zo hoog komen, nu? Of kunnen ze wel wat vliegen, ik weet het niet, daarom vraag ik het maar?

Maris, als je me een zeikerd vind, sorry!
Ik vind dat je het onwijs goed doet, met ze, echt.
Ben blij dat ik ze toch nog iedere dag zie, en dat maffe gevoel wat ik er nog bij heb gaat vanzelf wel weer weg.

Je hoeft echt niet elke dag foto's te maken hoor(voor ons), het moet wel leuk voor je blijven en zeker geen verplichting worden.

Groetjes, Nellie

Hoi Nellie,

Ik kan me goed voorstellen dat het nog moeilijk voor je is om ze zo bij mij te zien, maar dat wordt vanzelf minder.
Echt waar. Het gaat heel erg goed met ze. Ze eten goed, drinken, poepen goed ;D, ze spelen lekker en zijn voor niemand bang. De valkjes dan he?!
Ze hebben nog steeds niet op de tak gezeten, maar Ricky is wel vanmorgen bij de anderen in de kamervoliere gekropen.
Ze kwam naar buiten met een maiskorrel die ze mee nam naar hun kooi ;D. Joost mag weten waarom want zij hebben hetzelfde in hun bakje ::)
Met het de kooi ingaan ging ook goed vandaag ondanks dat ze nog makkelijk een paar rondjes kunnen vliegen. Ricky ging er vanzelf in toen ik het eten erin deed en Dopey kreeg ik niet te pakken omdat ze boven op de kooi zat en dar kan ik niet bij. Maar Mike wel en ze stapte zo op :D :D :D
Dus het gaat nog steeds heel soepeltjes allemaal ;)

Zo uitgebreid verslag blijven doen van alleen Dopey en Ricky kan ik natuurlijk niet elke dag zo blijven doen.
Maar je heb van de eerste 2 dagen die toch vaak het moeilijkst zijn nu wel een heel goed beeld van hoe het is gegaan. Alles heb ik in mijn dagboek gezet!!
Veel foto's maken doe ik zowiezo dus je zal echt veel van ze blijven zien hoor. En lezen ook,maar vanaf nu neem ik ze gewoon weer mee in het verhaal van de hele groep.
En je berichten beantwoord ik natuurlijk gewoon zoals ik altijd bij iedereen doe ;).

En ik vind je helemaal geen zeikerd!!
Je mag alles vragen en zeggen.
Wees maar gewoon eerlijk, dat doe ik ook.

Groetjes
Maris!!

Citaat van: Valerie op 28 november 2005, 21:46:16
Wat een mooie valkjes zijn het Maris! Die gaan het heel erg goed hebben bij je! :-*
Nu moet ik nog heel de vorige pagina doorlezen... :P

Hoi Val,

Mooi zijn ze he en ook nog heel lief.
Het gaat super ;)
Heel lief dat je zegt dat ze het hier goed gaan krijgen :-*

Groetjes
Maris!!
Citaat van: Kirsten op 28 november 2005, 22:01:36
Hoi Maris,

Het wordt tijd voor een nieuwe naam voor je dagboek,. hahah zo wordt ie wel erg lang :D

Ricky en Dopey zitten er lekker op hun gemak bij, ik heb het gevoel dat dit helemaal goed gaat komen. Wat lief van je dat je verslag doet voor Nellie ,. :-*

Ik kom gauw weer lezen hoe het gaat

Groetjes
Kirsten

Hoi Kirsten,

Lang word het he?! Maar ik heb ze nog wel langer gezien ;).
Met de tijd ga ik weleens een andere naam verzinnen.
Dat moet op mijn pad komen en echt een leuke naam zijn :D ;)

Ik heb ook het gevoel dat het helemaal goed komt, ik heb nog geen enkel probleemmet ze gehad. Behalve in de kooi krijgen en dat heb ik al opgelost totdat ze wt tammer naar ons toe zijn. Het doet me wel goed dat jou gevoel ook zegt dat het helemaal goed komt :-*

En verslag doen voor Nellie en Danny vind ik vanzelfsprekend ;) Het is voor hun ook niet makkelijk dus dat doe ik graag voor ze. Dat verdienen ze na zo'n moedige beslissing.

Groetjes
Maris!!

Citaat van: Roosje op 28 november 2005, 23:57:35
Leuk hoor dat je zoveel schrijft, en de foto's waren ook weer fantastisch! Bedankt hoor :D Ben blij dat het zo goed gaat. Die tak is erg leuk zo. Je bent nu vast heel trots op je beestenboeltje :)

Hoi Roosje,

Met nieuwe valkjes schrijf ik altijd wel veel zoals de meeste denk ik want je heb zoveel te vertellen, maar nu heb ik wel extra veel geschreven voor Nellie en Danny.
Zodat ze precies kunnen lezen en zien van hoe het hier gaat.
En die foto's, ja wat zal ik zeggen, ik ben er verslaafd aan ;D
Ik wil alles vastleggen ;)
Trots ben ik zeker op mijn beestenboeltje, ik vind het geweldig. Mike en mijn beestjes zijn mijn leven ;)

Groetjes
Maris!!

Citaat van: klusvalk op 29 november 2005, 00:31:17
hallo allemaal,
ik leef nog wel hoor :)
maar heb de laatste dagen niet meer zo veel puf en ben ook steeds beroerd.
ik ben wel de laatste dagen als ik me effe wat beter voelde
een half uutje in mijn valkhut geweest. om een broed blok/kist te maken en ik moet zeggen dat hij behoorlijk geluk is en dat voor het eerste exemplaar. ;)
ik laat maris er wel effe een foto van maken en hier opzetten.
wel wil ik de volgende die ik ga maken uitrusten met een plasma scherm en een dvd speler en ik denk dan ik er ook maar een pc.tje in zet kunnen die jongen gelijk valkparkiet.com op ;D ;D ;D

en ik moet toch ook weer even zeggen dat mijn vrouwtje weer hele mooie foto's heb gemaakt echt toppie babe ;)
maar ik heb EEN foto gezien moeten jullie mij toch eens vertellen welke mutatie dat het is een foto van een valkje met hele grove krullen ;D ;D ;D

groetjes en lief mike

Hoi Schat,

Een dvd speler en een plasmascherm nog wel ;D ;D ;D
Daar zullen de valkjes zeker heel blij mee zijn ;).
Maar die PC vind ik het beste idee!!
Dan kunnen ze ook eens een verhaaltje over ons tikken op het forum ;D ;)
Maar het broedblok is prachtig geworden hoor, ben trots op je  :-*

Liefs
Maris!!

Citaat van: Agnes op 29 november 2005, 10:09:50

OOOHHHHH, ik wil ook zo'n tak (tikt ze jaloers ;) )

Groetjes van Agnes.

Hoi Agnes,

Mooi he :D :D :D
Ik vind hem ook echt geweldig en de valkjes ook :D :D :D.

Groetjes
Maris!!

Citaat van: Caroline op 29 november 2005, 11:17:12
Hoi Maris,

Wat een heerlijke foto's, ik heb ze 2 x bekeken, en wat geweldig dat het zo goed gaat met de 2 nieuwe meiden.

Ik ben erg druk deze week dus zal niet zo heel erg lang antwoorden maar lees wel elke dag bij hoor, anders kom ik hier niet meer bijgelezen, dat zo snel.

:-* Caroline :)

Hoi Caroline,

2 keer bekeken nog wel :D :D :D
Ik ook al een keer of 5 ;D ;)
Het gaat echt heel goed en dat is heerlijk gewoon.
Ik geniet volop van ze :D

En als je te druk bent snap ik dat heus wel hoor.
Ik ben ook al dagen niet meer in de dagboeken geweest omdat ik er niet aan toe kwam.
Het is geen verplichting, gewoon komen als je zin en tijd heb ;)

Liefs
Maris  :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

29 november 2005, 11:41:55 #1217 Last Edit: 29 november 2005, 11:48:11 by Riny
maar ik heb EEN foto gezien moeten jullie mij toch eens vertellen welke mutatie dat het is een foto van een valkje met hele grove krullen ;D ;D ;D

Hoy Mike
Ik weet welke mutatie jij bedoeld ,daar ben ik ook al lange tijd naar op zoek voor zoiets in mijn voliere.
Dat is de roze pantoffelvalkparkiet maar volgens mij ligt die wel hoog in de prijs hoor.
Groetjes Riny ;D ;D

Mariska

Hoe vinden jullie het broedblok dat Mike gemaakt heeft?
Ik vind hem prachtig, met schuifla en al :D ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Citaat van: Riny op 29 november 2005, 11:41:55

Hoy Mike
Ik weet welke mutatie jij bedoeld ,daar ben ik ook al lange tijd naar op zoek voor zoiets in mijn voliere.
Dat is de roze pantoffelvalkparkiet maar volgens mij ligt die wel hoog in de prijs hoor.
Groetjes Riny ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Onbetaalbaar is die mutatie ;D ;D ;D ;)

Mike komt niet meer bij als hij dit leest :D

Riny

Hoy mariska
Ik vindt het broedblok mooi gemaakt ,maar of die schuiflade nu zo handig is weet ik niet.
Ik heb altijd een dikke laag nestmateriaal in het broedblok omdat ze het anders aan de kant duwen en de eitjes sneller beschadigen.
Ook kunnen de jonkie's uitglijden op het hout als er geen nestmateriaal ligt.
En door dat nestmateriaal denk ik dat de schuiflade niet goed werkt.
En je moet toch eerst de jonkie's eruit halen.
Dit alles is niet als kritiek bedoeld hoor.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Ik zie het niet als kritiek hoor.
Er kan zeker 4 cm houtnsippers in.

De tip van die schuiflade hebben we van Jura en Herman Berkhout. Die hebben ze ook zo.

Groetjes
Maris!!

Riny

Hoy Mariska
Het leek op de foto net of de lade maar 2 cm was of zo.
Of ik heb niet goed gekeken ,dat kan ook nog.
Sorry  groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Zeg nou geen sorry, dat hoeft helemaal niet ;)
Ik hou van eerlijkheid weet je nog ;)

Maar hij is echt hoger en Mike maakt er nog 1 zodat je de schone al klaar kan zetten voor je de vieze eruit haalt.
En dan zijn de kleintjes niet lang uit het blok.
Plus dat je de vieze op je gemakje kan schoonmaken.

Groetjes
Maris!!

Riny

29 november 2005, 12:33:57 #1224 Last Edit: 29 november 2005, 18:47:09 by Riny
Hoy Mariska
Geef je dan aan Mike door dat ik het eerste rozepantoffelvalkparkietenjong graag wil reserveren wat bij jullie geboren wordt.
Het maakt me niet uit in welk blok die geboren wordt.
Met of zonder schuifla als die maar mooi roze is.
Groetjes Riny ;D ;D

Gerda

Waar en wanneer kan ik hem komen afhalen???

Prachtig!!!!!

Groetjes Gerda

ROCKS

29 november 2005, 12:39:53 #1226 Last Edit: 29 november 2005, 12:43:40 by rocks
Hee Hallo,

Jeeeh, wat een mooi broedblok! Knappe jongen, Mike.
Heb ie goed gedaan.

Maris, het is weer goed om te lezen dat de dames zo lekker gaan, en fijn. En wat is Ricky een floeperd, zeg, ze gaat zomaar in de andere kooi en steelt er ook nog iets uit! Ha ha, ik moest wel lachen hoor, en ik denk jij ook toen je het zag.
De dag dat ze hier kwam, in januari, ging het ook zo. Ze zat lekker bovenop de kooi, en op een gegeven moment ging er eentje de kooi in,en zij kijken natuurlijk. Hup, weer eentje, nog eentje, en.....daar ging Ricky hoor, zo er achter aan!
Ik hoefde niet meer na te denken in welke kooi ik haar zou doen, was niet meer nodig. Het was toen ook gelijk goed voor haar, net als nu bij jullie. Ze was heeeel snel gewend, en nu ook weer. Het valt me niet 100 maar 200 % mee! Ik ben blij! Dit had ik niet durven dromen, echt niet.

Wat betreft de takken:
Ik heb een tijdje terug van Hans en Olga, ook bekend op het forum, een paar takken gekregen.  Hans was een hele stapel afgezaagde takken tegen gekomen en heeft er toen een paar meegenomen, en ook wat aan ons gegeven. Dus.....alle lof gaat naar hun! Hier een fotootje van onze tak, met een paar van de valkjes erin/erop.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Rianne

Wat leuk, 2 valkjes erbij! En wat zie ik? Een broedblok?? Leuk!!!!! :)

Mariska

Citaat van: Riny op 29 november 2005, 12:33:57
Hoy Mariska
Geef je dan aan Mike door dat ik het eerste rozevalkparkietenjong graag wil reserveren wat bij jullie geboren wordt.
Het maakt me niet uit in welk blok die geboren wordt.
Met of zonder schuifla als die maar mooi roze is.
Groetjes Riny ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Jij heb de eerste keus Riny, daar sta ik persoonlijk voor in.
Ik geef het door als hij wakker is.
Hij voelt zich niet zo goed vandaag :-\

Groetjes
Maris!!
Citaat van: Gerda op 29 november 2005, 12:36:49
Waar en wanneer kan ik hem komen afhalen???

Prachtig!!!!!

Groetjes Gerda

Hoi Gerda,

Dat hoef je hier maar 1 keer te zeggen en dan maakt hij er 1 voor je en komt hem nog brengen ook ;D ;).

Groetjes
Maris!!

Citaat van: rocks op 29 november 2005, 12:39:53
Hee Hallo,

Jeeeh, wat een mooi broedblok! Knappe jongen, Mike.
Heb ie goed gedaan.

Maris, het is weer goed om te lezen dat de dames zo lekker gaan, en fijn. En wat is Ricky een floeperd, zeg, ze gaat zomaar in de andere kooi en steelt er ook nog iets uit! Ha ha, ik moest wel lachen hoor, en ik denk jij ook toen je het zag.
De dag dat ze hier kwam, in januari, ging het ook zo. Ze zat lekker bovenop de kooi, en op een gegeven moment ging er eentje de kooi in,en zij kijken natuurlijk. Hup, weer eentje, nog eentje, en.....daar ging Ricky hoor, zo er achter aan!
Ik hoefde niet meer na te denken in welke kooi ik haar zou doen, was niet meer nodig. Het was toen ook gelijk goed voor haar, net als nu bij jullie. Ze was heeeel snel gewend, en nu ook weer. Het valt me niet 100 maar 200 % mee! Ik ben blij! Dit had ik niet durven dromen, echt niet.

Wat betreft de takken:
Ik heb een tijdje terug van Hans en Olga, ook bekend op het forum, een paar takken gekregen.  Hans was een hele stapel afgezaagde takken tegen gekomen en heeft er toen een paar meegenomen, en ook wat aan ons gegeven. Dus.....alle lof gaat naar hun! Hier een fotootje van onze tak, met een paar van de valkjes erin/erop.

Groetjes, Nellie

Hoi Nellie,

Ik ben blij voor je dat het jou 200% meevalt.
Echt waar :D ;)

Ik moest zeker lachen om Ricky.
Ik zit die kooi in te kijken en ben aan het volgen wat Misty aan het doen was (dacht ik) en toen bleek het Ricky te zijn wat ik door het licht gewoon eerst niet door had.
En dan nog pikken ook ;D ;D ;D
Ze doet net of ze thuis is en juist van haar hadden we verwacht dat het moeizaam zou gaan.Maar niets is minder waar. Ze is ook volop aan het onderzoeken :D ;)

En Olga en Hans mogen zeker even genoemd worden.
Die takken zijn prachtig!!!

Mooi broedblok he :D :D :D
Ben er heel blij mee.
Hoe gaat het in jou broedblok?
Doet de kleine het goed of heb je er iniddels al 2?
Ik vond het heel bijzonder om even te kijken een paar uur nadat hij was uitgekropen :D.

Groetjes
Maris!!

Citaat van: Rianne op 29 november 2005, 12:52:01
Wat leuk, 2 valkjes erbij! En wat zie ik? Een broedblok?? Leuk!!!!! :)

Hoi Rianne,

Ik heb er twee van Nellie overgenomen :D
Moeder en dochter en het zijn echt scheetjes ;)
Mike heeft een broedblok gemaakt.
Ziek of niet, hij verzint steeds iets nieuws :D ;)

Groetjes
Maris!!

ROCKS

Hoi Maris,

Vanmorgen was er nog geen tweede, en nu net ging ik kijken en zag ik zo'n puntje aan het ei waar het eitandje tegenaan drukt, dus ik denk dat nummer 2 eraan komt, vandaag nog? Ik laat het je direct weten, oke?

Riny,
Ik snap dat jij heeel graag de eerste rose slofvalk wilt, maar... dan moet ik je teleurstellen, want: ik heb de eerste keus! Pech voor je.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart