De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Nellie,

Ik ben benieuwd, laat het me maar weten :D ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

hallo mariska,

zo ppff ben weer beetje bij (her en der wat overgeslagen),
wat een mooi meiden heb je erbij zeg is al een hele voliere vol zo ;).

Ben heel benieuwd wie met wie gaat  :censuur.
en dan wat er uit gaat komen.
heel mooi broedhok heeft Mike gemaakt dat gaat helemaal goed komenn daar zal het niet aan liggen.
Als ik er in zou passen ging ik erin ;).

gr Esther

Olga en Hans

Hoi Mariska,

Wat fijn te lezen dat de 2 popjes van Nellie, Ricky en Dopey, bij jullie goed terecht zijn gekomen, ook hele leuke foto's.

Ook leuk om weer te zien dat er meer mensen blij zijn met zo'n paastak (zo noem ik die takken altijd).
Nellie heeft een foto geplaatst van een soort kubus die ook van die takken is gemaakt, hangt aan touwen en dat heeft Hans weer gemaakt.
Vanmiddag belde ze me, dat er weer een jonkie geboren was en toen hoorde ik het dat Ricky en Dopey nu bij jullie zitten.
Ik zit niet zo heel veel meer op het forum, maar ik wil jullie heel veel succes wensen met al jullie valkjes.

En Nellie jij heel veel sterkte en Danny is inderdaad een lieve jonge man, nou ga ik hem niet helemaal de hemel in prijzen, want anders krijgt hij straks nog kapsones  ;D ;D ;D.
We zien jullie gauw om het voer op te halen.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mariska

Citaat van: valkchico op 29 november 2005, 16:50:23
hallo mariska,

zo ppff ben weer beetje bij (her en der wat overgeslagen),
wat een mooi meiden heb je erbij zeg is al een hele voliere vol zo ;).

Ben heel benieuwd wie met wie gaat :censuur.
en dan wat er uit gaat komen.
heel mooi broedhok heeft Mike gemaakt dat gaat helemaal goed komenn daar zal het niet aan liggen.
Als ik er in zou passen ging ik erin ;).

gr Esther

Hoi Esther,

Het was vast een hoop werk dat bijlezen, kan me gied voorstellen dat je wat overslaat.
Rianne doet dan altijd foto's kijken ;D ;)

Ik zou inderdaad een voliere vol kunnen hebben, maar die 4 die ik had gaan niet naar buiten en met Ricky en Dopey besluit ik dat tegen die tijd. Waarschijnlijk ben ik dan al heel erg aan ze gehecht en word het moeilijker. Of ik gun het ze juist heel erg. Ik weet het nog niet. Ik kan ook proefdraaien ;D

Maar wipwappen houden we nog even tegen hoor.
Alleen Ricky is geslachtsrijp en die wil even rust geven dus ik hou haar in de gaten ;)
Maar Binky lijkt haar wel heel interessant te vinden :D.
En dat is nou net zo'n lief mannetje voor haar dus het zou heel leuk zijn :D ;).

Zal ik Mike vragen zo'n broedblok op maat te maken voor JOU ;D Als je de maten doorgeeft komt het vast helemaal goed ;D ;)

Groetjes
Maris!!

Citaat van: Olga en Hans op 29 november 2005, 17:41:56
Hoi Mariska,

Wat fijn te lezen dat de 2 popjes van Nellie, Ricky en Dopey, bij jullie goed terecht zijn gekomen, ook hele leuke foto's.

Ook leuk om weer te zien dat er meer mensen blij zijn met zo'n paastak (zo noem ik die takken altijd).
Nellie heeft een foto geplaatst van een soort kubus die ook van die takken is gemaakt, hangt aan touwen en dat heeft Hans weer gemaakt.
Vanmiddag belde ze me, dat er weer een jonkie geboren was en toen hoorde ik het dat Ricky en Dopey nu bij jullie zitten.
Ik zit niet zo heel veel meer op het forum, maar ik wil jullie heel veel succes wensen met al jullie valkjes.

En Nellie jij heel veel sterkte en Danny is inderdaad een lieve jonge man, nou ga ik hem niet helemaal de hemel in prijzen, want anders krijgt hij straks nog kapsones ;D ;D ;D.
We zien jullie gauw om het voer op te halen.

Groetjes Hans en Olga.

Hoi Hans en Olga,

Wat leuk dat jullie even komen kijken naar de meiden.
Het gaat ontzettend goed met ze.
Door het verleden waren we met Ricky op het ergste ingesteld zodat het alleen maar mee kon vallen en dat doet het zeker. Wat doet dat wijffie het goed :D
Ben echt trots op haar!

Die paastak is geweldig, mijn valkjes zijn er zo blij mee :D
En ik natuurlijk ook.
Hebben jullie gezien dat ik hem opgehangen heb?
Gek genoeg gaan de meiden er nog steeds niet op, maar ze zijn ook veel moe. Zij hebben ook hun tijd nodig om even te wennen en dan komt het vast goed.
Dus bij deze ontzettend bedankt voor die mooie tak ;)

En Danny is echt een lieverd, ook voor zijn moeder!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

29 november 2005, 21:35:54 #1234 Last Edit: 29 november 2005, 21:43:05 by Mariska
Nou nog even een verhaaltje voor vandaag.

De valkjes zijn er van 16.00 tot 21.00 uitgeweest.
We aten een broodje dus met koken was er ook geen gevaar behalve dan dat Binky die broodjes ook lekker vind en gezellig mee eet.
Maar wat mij nou weer gebeurde!
Sta ik voor mezelf een heerlijk broodje te maken met oa komkommer erop en ineens roept Mike "kijk die dan" dus ik kijk. Hangt Ricky aan zo'n oranje vlinder die ik aan mijn plafond heb hangen :o. Dus ik ren naar de kamer, gooi de komkommer in mijn hand op de kast en grijp me camera, ik maak echt net op tijd een foto, MET DE DEKSEL OP DE LENS >:( :censuur :-X
Nou dat vond ik echt heel jammer, ze hing er zelf aan als een vlinder ;D :o ;)
Verder gaat het wel erg goed met de meiden.
Ze slapen wel veel, maar dat is niet vreemd natuurlijk die eerste dagen.
Vanavond ging Dopey heel gemakkelijk in de kooi.
Ricky iets moeilijker maar uiteindelijk kreeg Mike haar toch op zijn hand en ging ze zelf in de kooi :o :D :D :D dus dat was een geweldig moment. Ik zei dat hij haar gelijk moest belonen met trosgierst en dat heeft hij gedaan.
Beiden aten het uit zijn hand :o :D
Ik heb er foto's van, maar hoop dat het een beetje te zien is ???

:o :o :o
:D :D :D
Links Ricky, rechts Dopey!

Ricky alleen :o :D

Dopey eet hier en Ricky neigt ernaar :D :D :D

Goed he!!!

Ik heb nog meer foto's maar die komen zo!

ROCKS

Hey Mariska,

Nou.....nummer twee is er hoor, ik ging kijken om een uur of zes en daar lag ie! Ohhh, zo lief om te zien! En een verschil met die eerste....ongelooflijk. Is weer genieten, hmmm.

Maris en Olga,

Ik zei toch al: Danny is een echte schat, er zit geen kwaad in, ja, toch wel, als je aan zijn vogels komt!! Bedankt voor de bevestiging, lief van jullie.

Groetjes, Nellie

P.S. nummer drie is binnen hoor, Maris. Vijftien km te hard, dit keer, zelfde stukkie. Jij weet wat ik bedoel?

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Hoi Nellie,

GEFELICITEERD!!!
Ik vind het heel leuk voor jullie :D :D :D
Wat voor verschil?

Graag gedaan die bevestiging!!

Nummer 3 :o :o :o
FOIE FOEI FOEI Danny ;D ;)
Hoe kan dat nou als hij het weet?! ::)

Groetjes
Maris!!

ROCKS

Hey hey,

Verschil qua grootte, das echt goed te zien. Het zullen wel lutinootjes zijn, ik weet het niet. Het is net zo'n zelfde koppeltje als Ricky en Coco. De moeder een lutino en de vader een geparelde lutino, ik weet niet wat de jonkies dan kunnen zijn? Misschien weet iemand hier het?

Ik heb nog geen foto's gemaakt, ben een beetje voorzichtig, het vorige jonkie heeft het niet gered. Ik gaf mezelf een beetje de schuld. Heb nu zoiets van: laat ze maar lekker zitten, rustig, de foto's komen wel. Dan maar geen fotootje van de eerste dag dat ze geboren zijn.

Is het de bedoeling dat Ricky naar de voliere gaat tezijnertijd of moet ze in het circus? Volgens mij het laatste?
Foto!!!
Je moet niet van die druppeltjes in hun drinken doen hoor, geen wonder dat ze veel slapen. HIHIHI.

Wat een sukkel, he? Die Danny, drie keer in een dag of negen!! Een ezel..............................................steen?
Nummer vier komt eraan, zegt ie.

Groetjes, van een hele blije Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Misty kijkt The Bold ;D ;D ;D

*He bah wat een geslijm, ben het nu al zat* ;D ;D ;D

Lekker poetsen :D ;)

Snowy op visite :D
Jij ziet Ricky denken "wat een lekker kontje :P" ;D ;D ;D

Binky op visite :o :o :o
Dopey maakt het allemaal niks uit :D ;)

Poepies he?! :D
Wat denken jullie, leuke combie Bink en Ricky?
Of Dopey volgend jaar?
Krijg ik daar mooie jongen uit?

Gezellig he 2 van die lekkere meiden in jullie oude kooi ;D ;)

Groetjes
Maris!!

ROCKS

Hee,

Wat leuk, je foto's!!
En wat een goed gevoel krijg ik ervan, geweldig.
Daarom is Nellie blij. Omdat het zo goed gaat.
Heb je al gezien dat Ricky bij Dopey heeft geplukt?
Ze zien er beiden heeeel goed uit. Is een goede keus geweest, maar dat wist je al!!

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Hoi Nellie,

Dit zou dan de uitkomst zijn :o ;D ;).
Mits ze geen splitten hebben die je niet weet.

Ouders:
Vader Gepareld Lutino  
Moeder Lutino  

Nageslacht:
Jonge man 100.0 % Lutino split to {X1:Gepareld}

Jonge pop 100.0 % Gepareld Lutino

Groetjes
Maris!!

Riny

Hoy Mariska en Mellie
Eigenlijk is het beter om 2 lutino's niet samen te laten broeden of kweken ,net hoe je het wil noemen.
Dat geld voor alle roodogen ,dan krijg je nl snel heel zwakke jonkie's.
Dus misschien kun je proberen om het popje aan een andere man te koppelen.
Ik heb ook een stel lutino's in mijn grote gezamelijke voliere die altijd naar elkaar toe trekken.
Die krijgen komend broedseizoen de eitjes van mijn geelwangen.
Zul je net zien dat ze dan met een andere gaan.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Nellie,

Ricky plukt, maar vrij weinig.
Ik heb ontdekt dat ze heel goed op mijn stem reageerd als ik haar toespreek. En daarmee kan ik het vaak voorkomen.
Ik zeg dan streng, maar niet hard "Ricky Uh Uh" en dat werkt :D

En Danny, ja wat zal ik zeggen, wel een klein beetje een ezeltje dan ;D ;)

En Ricky ga ik opleiden tot circusvalk ;D ;D ;D
Ze heeft er talent voor ;D ;)
Voor Dopey verzin ik wel iets anders, postvalk ofzo ;D ;)
Die mijn post komt brengen ;D ;)
En die slaappillen van Mike werken wonderbaarlijk goed, wat een rust hier in huis ;D ;D ;D

En doe jij maar rustig aan met je foto's ;)
Dat komt wel!

Groetjes
Maris!!

Mariska

29 november 2005, 22:12:57 #1243 Last Edit: 29 november 2005, 22:16:03 by Mariska
Hoi Riny,

Daar heb je gelijk in ja ;)
Wat stom dat ik daar zelf niet eerder bij stilstond.
Toch gaat het met Dopey erg goed en komt gelukkig niet zwak over.

Maar Riny als ze dan toevallig met een ander gaan maakt het toch niet uit.
Het gaat je toch om het broeden en opvoeden?!
Of vergis ik me?

Oh wacht ik snap het al geloof ik.
Jij vervangt dan hun eieren voor de geelwang eieren, maar als ze nu een ander uitzoeken kun je hun eitjes wel gewoon uit laten komen en dan hebben ze er heel veel met de geelwangen erbij.
Toch?!

Groetjes
Maris!!

ROCKS

Nou,

Dan weet je wat Dopey is?
Ik moet nog ff kijken hier wat het gaat doen met de jonkies, Dopey is dan ook een geparelde Lutino? Je ziet bij haar wel een erg gele gloed, ik heb dat bij Rocky en Ricky nooit gezien hoor.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart