29 april 2024, 03:48:41

starten met buitenvoliere

Gestart door Monky, 29 augustus 2005, 12:45:51

« vorige - volgende »

Monky

Moet je geen rekening met de wind houden?
Als jij zegt dat het niets uitmaakt....maakt het natuurlijk veel makkelijker.
Ik ga zeker een mooie plek voor mijn liefies maken. Zodat ik ze ook vanuit mijn raam in de woonkamer kan bewonderen en vanaf het grote terras en ik maak een klein terasje ervoor zodat ik daar lekker bij mijn beestjes kan zitten en naar de vissen in de vijver kan kijken.... Gewoon een lekker plekje dus waar ik tot rust kan komen tussen mijn dieren....ahhhh...

Groetjes,
Monique


Monky

Nou, ik heb een buitenvoliere!! Het feest kan volgend jaar beginnen  ;D ;D ;D ;D ;D
Ik kan de voliere van Rick overnemen. Die komt geloof ik pas in februari. Ik kan me er nu al enorm op verheugen. Ik ben telkens de volieres van anderen aan het bewonderen hier op het forum  :D Lekker wegdromen.
Ik moet trouwens wel een afdakje maken, want ik geloof dat de bovenkant open gaas is. Ook daar heb ik al ideeen voor.
Ik moet alleen even kijken waar ik goeie takken vandaan haal om als natuurlijke stokken te gebruiken. Ik vind dat toch wel erg mooi staan.

Droom, droom, droom......

Monky

Kirsten

Hoi Monique,

Super en gefeliciteerd!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wegdroomt met alle gedachten en ideeën die je hebt. Wij hebben onze voliere nu ruim driekwart jaar maar ik blijf dromen met ideeën en het leuke is dat je altijd ermee bezig blijft. Een heerlijke hobby! hihi
Wij hebben doorzichtige golfplaten van kunstof gebruikt als dak. We hebben ze ietsje schuin geplaatst zodat de regen netjes in onze regenpijp terecht komt,. :)

Groetjes en lekker blijven dromen hoor!
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Dank je wel Kirsten. Ik moet zeggen dat met jou advies en hulp alles weer realiseerbaar werd. Ik heb Erwin er nu ook enthousiast voor weten te maken. Dat is natuurlijk het leukst als we er allebei van kan genieten.

Ik zou eigenlijk nog steeds een keertje bij je langs willen komen op het in het echie te zien. Staat die aanbod nog?

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Monique,

Ja het is inderdaad het leukst als je het samen kan doen. Ik heb er met mijn vriend samen ondanks het werk wat we eraan hadden, super van genoten. Elke keer weer met een glimlach kijken hoe het geworden was,. super gewoon.

En ja natuurlijk staat het aanbod nog, geef maar een gil :)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Aaaaaahhhhhhhhh (gil)  ;D

Ik kijk even wanneer ik een gaatje heb. Ik stuur je dan wel een IM of zo. Hm, gezellig.

Groetjes,
Monky

Kirsten

Is goed! :D en inderdaad gezellig :D

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hier nog even een foto van de voliere.

Van het gescheiden deel wil ik een binnenhok maken. Er moet ook nog een gesloten dak op.



Ik zie al alle mooie mutaties erin rond vliegen.... aaahhhh

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Monique,

Ziet er erg goed uit!,. ik begrijp dat het erg kriebelt nu,. ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Jantjie

Hoi Monique, ziet er inderdaad netjes uit. En zoals we al eerder besproken hebben kan je zien dat de deur niet helemaal door loopt tot bovenaan. :)
Ik kan me heel goed voorstellen dat het kriebelt, ik heb zelf al zo'n 12 jaar een voliere gehad en het worden steeds grotere volieres dus kijk maar uit ;) Hahaha.
Mocht je nog vragen hebben dan horen we het wel.

Groetjes
Jan
 

Er is geen beter weer, dan de brandweer.... ;D

Monky

Even een praktische vraag...
Stel dat er eentje ziek is of zo... Hoe haal je de vogel er dan uit zonder dat de rest eruit vliegt? Stap je eerst zelf helemaal in de voliere? En hoe vang je hem? Als ze wild zijn kan je ze volgens mij nooit met de hand vangen of wel?

Groetjes,
Monky

Rob S

Hoi Monky,

Bij mijn vogels in de voliere stapte ik altijd helemaal in de voliere en ving ik ze met een schepnet. Ik denk dat als je wilt wachten totdat je ze zo kunt pakken je een eeuwigheid in de voliere staat ;).

Groeten Rob

Riny

Hoy Monique
Wij doen het ook zo .
Er is geen andere manier want dan krijg je ze nooit te pakken.
Groetjes Riny :D

Karin

Komt er ook een sluis in Monique ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Monique,

Als ik een vogel nodig heb, dan zorg ik eerst dat ze in de binnenvoliere in de schuur zitten. Doordat ik dan de schuurdeur dicht kan doen, heb ik ook een opvang voor het geval er één langs me heen zou glippen.
Verder kan ik sommige zo pakken en andere met een handschoen. M'n vriend pakt ze allemaal zoe n houdt ze zo vast dat ze niet kunnen bijten, maar zover ben ik nog niet. ::)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------