29 maart 2024, 16:47:27

starten met buitenvoliere

Gestart door Monky, 29 augustus 2005, 12:45:51

« vorige - volgende »

Monky

Hi Karin,
In principe komt er geen sluis. Niet zo handig dan of wel?
Dit wordt hem. Ik zet het alleen buiten neer.
Hmmm, ik moet hier denk ik nog wel even over nadenken.
Hier nog even de voliere.


Hi Kirsten,
Ik heb in principe geen schuur eraan, maar hoe meer ik er over na denk, deste verstandiger het me lijkt...
Ik moet nog steeds een afspraak met je maken  :-[ Ik schaam me dood. Het wordt waarschijnlijk in januari.

Riny en Rob, bedankt voor de tip om de vogels te vangen.
Wat voor een schepnet gebruik je dan? Die je ook voor vissen gebruikt? Hoe groot moet het netje zijn? Is fijnmazig beter dan grof?

Ok, dat was weer even een vragenvuur...
Af en toe komen die bovenborrelen  ::)

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky



Riny

Hot Monky
Wij gebruiken een fijnmazig net .
Als je een grofmazignet gebruikt komen ze vast te zitten.
en dan lijkt me niet de bedoeling.
Gewoon als je het gaat kopen zeggen waar je het voor gaat gebruiken.
Groetjes Riny :D

Rob S

Hoi Monky,

Ik gebruik ook een fijnmazig net, anders komen de vogels er net zoals Riny zegt in vast te zitten. Met mogelijk gevolg dat er veren afbreken en dergelijke.

Groeten Rob :)

Kirsten

Citaat van: Monky op  7 december 2005, 12:02:19
Hi Kirsten,
Ik heb in principe geen schuur eraan, maar hoe meer ik er over na denk, deste verstandiger het me lijkt...
Ik moet nog steeds een afspraak met je maken  :-[ Ik schaam me dood. Het wordt waarschijnlijk in januari.


Doe niet zo gek meid,. het heeft toch geen haast :)
Kijk gewoon rustig en Januari, februari... het maakt mij echt niet uit :)

Groetjes
Kirsten

Ps op beurzen kan je eventueel verschillende netten vinden,. maar zorg ook voor handschoenen in huis ;)


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Zeker een sluis er aan maken hoor. Je slaat jezelf voor je hoofd als er een valkje ontsnapt  :o Het kan heel lang goed gaan en dan ineens.....

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi allemaal weer...

Even een vraagje weer...
Als je de foto van de voliere ziet die ik van Rick overneem ... denk je dat ik enkele panelen zou kunnen omwisselen?
Bijvoorbeeld het deurtje naar de zijkant en de dichte paneel naar voren of zo?
Dan zou de deur aan de zijkant zitten en kan ik daar een sluis maken.

Ja ja ik weet het ik ben wispelturig...  :-[  Ik dacht dat als ik dit kon doen, de sluis daardoor niet aan de voorkant zit en de oplossing misschien toch niet zo moeilijk is.
Ik wil zo veel, dat is het probleem... :-[ :P :-\

Ik weet trouwens dat ik ergens gelezen heb hoeveel valkjes in een voliere kunnen per vierkante meter.... ik weet alleen niet meer waar... Kan iemand me dat vertellen...

Oh jee... de ongeduld komt weer boven borrelen... ;D
Maar eh, ons huis wordt waarschijnlijk een maand eerder opgeleverd dus jullie weten wat dat betekent... ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi hoi,

Rustig over nadenken en geen overhaaste beslissingen nemen is wel mijn advies :D, Je zou wellicht wat panelen kunnen omruilen,. je zou kunnen uitbreiden,. Vraag anders de maten even aan rick, dan weet je wat meer.

Ze zeggen dat je een koppel per vierkante meter kan houden, maar ik vind zelf dat je moet kijken hoe het met je vogels gaat. Als je er een paar erg drukke tussen hebt zitten bijvoorbeeld, dan wordt de ruimte voor hun gevoel al minder.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------