24 april 2024, 20:23:34

starten met buitenvoliere

Gestart door Monky, 29 augustus 2005, 12:45:51

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Monky op 23 september 2005, 11:21:48
Hi Joyce,
Leuk dat je meeleest. Mag ik je vragen waar jij je informatie verder vandaan haalt? Hoe gaat jouw voliere eruit zien? Inquiring minds wanna know  ;D  ;D  ;DGroetjes,
Monique



hier staan verhalen van mensen die hun voliere  laten zien

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10885.0.html

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Monky

Bedankt Lin  :)

Hoe heb ik dat nou over het hoofd kunnen zien  ???
Ik zag wel die onderwerp met ***hoe ziet jou kooi eruit***, maar deze is anders.

Nogmaals bedankt. Ik kan weer wat leuke ideeen opdoen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique


Kirsten

Citaat van: Monky op 23 september 2005, 11:21:48

Hi Kirsten,
Zijn er beurzen die je echt niet moet missen, omdat ze leuk of zeer informatief zijn? Het lijkt me wel een keer leuk om heen te gaan :D .

Hoe gaan we het eigenlijk afspreken? Het lijkt me een beetje vreemd om het via de forum te doen of wordt dat wel zo gedaan? Dit is mijn eerst forum waar ik bij zit dus ik weet niet precies hoe dat werkt  :-[ .

Groetjes,
Monique





Hoi Monique,

Geef tegen de tijd dat je graag zou willen komen kijken gewoon even een seintje (via mail bijv. info@valkcity.nl of stuur me een IM) dan kunnen we even bellen en wat afspreken :D

Er zijn niet echt beurzen specifiek die ik ken die er meer aandacht aan besteden, Op de vogelbeurs stonden er een paar, maar ook op kleinere beurzen staat weleens het één en ander. Misschien eind oktober ook wel op de show van Euro parrot,. misschien weet peter dat?
Ik heb veel sites afgespeurd en zo ideeën opgedaan,. er is zoveel keus haha

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi Kirsten,

Ik zal in de toekomst zeker wat van me laten horen.
Ik ben op dit moment met van alles en nog wat bezig. Dus ik heb helaas niet verder kunnen struinen over het internet :-\  Komt wel weer als het rustiger is. Ik heb nog even...Ben ook op dit moment veel met Lulac bezig. Ik had nooit meer verwacht dat ze zover zou komen dat ze op mijn hand gaat zitten. Ze is verslaafd aan trosgierst!! ;D

Groetjes,
Monique

ps misschien een dom vraagje  :-[ , maar uh, wat is een IM?


Kirsten

Hoi Monique,

Een Im is een Instant message en kan je hier via het forum sturen,. bovenin je beeld staat ook het aantal persoonlijke berichten..Je kan zo direct naar een lid van een Forum een berichtje sturen, die niemand anders kan zien.

En vragen zijn nooit stom,. het is eerder stom als je het graag wilt weten en het juist niet vraagt. :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

oh ja als je de naam niet meer weet die je wilt IMen. dan kan je gewoon op de naam klikken en dan links onderin zie je de optie om een bericht te sturen. of is het al gelukt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Leuk dat je nu al bezig bent met verzinnen hoe je het allemaal wilt hebben.
ERG slim! ;)
Ik heb gaande weg geleerd van mijn fouten.
Ik had eerst een kunststof binnenhok aan mijn voliere, maar dat vonden mijn vogels niets en hebben de hele winter buiten gezeten uit protest, maar nu heb ik zelf een houten schuurtje ernaast gebouwd en daar zijn ze niet meer uit te slaan, whahahahahaha
Ik heb ook een dicht paneel buiten zodat ze daar uit de wiind kunnen zitten maar ben erachter gekomen dat ik die ook weg wil halen, dit omdat er een keer een heel enthousiast jonkie keihard tegenaan vloog en meteen z'n nek brak (dood)
Dit geeft toch niet zo makkelijk mee als bijv gaas.
Wat ik ook fout heb gedaan is de maaswijdte van het gaas.
Ik heb nu 12,9mm maar 19mm is veel mooier bij deze vogels, daar kunnen ze echt niet doorheen!
Dit ben ik niet van plan terug te draaien want dat gaat een beetje teveel kosten.....hihihihihi

Ik zal het wat beter in de gaten houden en mischien kan ik ook wel helpen om tips te geven.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Monky

Bianca, ik heb ook jou voliere gezien op de link die Lin gegeven heeft. Ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk  :o

Maandag ga ik met een cursus beginnen voor het ontwerpen van mijn tuin....raad eens wat ik erin zet....hahaha...een voliere!!! ;D ;D ;D  en er moet ruimte zijn voor een vijver. Ik wil eigenlijk ook een plek waar mijn konijnen in de zomer kunnen rennen...Hm, ik geloof dat het oppervlak van mijn tuin te klein is... Dat zullen we de komende weken wel zien  :)
Oh ik heb er al helemaal zin in :D  Ik ga denk ik binnenkort beginnen met het ontwerpen van de voliere. Ik heb hier en daar wat ideetjes opgedaan. Ook in het blad "Vogels" heb je de voliere van de maand. Vind ik ook altijd leuk om naar te kijken en over te lezen.

Groetjes,
Monique ;D ;D ;D ;D

Rianne

Spannend he, weten dat je een voliere krijgt... Ik zit ook al van alles te bedenken van hoe ik het hebben wil en jouw topic is daar erg handig bij!

Monky

Hmmm... :-\  Ik neig toch een klein beetje te kiezen voor een "bouwpakket" voliere.
Mijn vriend is op zich wel handig, maar vindt het niet leuk om te doen. Ik ben ook wel handig, maar durf het niet in mijn eentje aan. Toch bang dat het niet helemaal uitkomt en zo... ??? Alles is dan compleet en past ook allemaal als het goed is. Ik heb al een aantal leuke gezien. Aan de andere kant kan je heel leuk je eigen ontwerp maken.... als je het zelf doet ::) Ik ben er geloof ik nog niet helemaal uit.
Gelukkig heb ik nog genoeg bedenktijd  ;D

Even een ander vraagje... Hebben jullie planten in de voliere zelf of er alleen omheen? Het lijkt me op zich heel leuk, maar ik heb zo'n vermoeden dat er niets van de planten overblijft en je ze om de week moet vervangen :-\ ???

Arghhhh, ik heb bijna spijt dat we een nieuwbouw hebben gekocht ;) Je moet zo lang wachten tot het klaar is... :-[ :P

Groetjes,
Monique



Kirsten

Hoi Monique,

Komt vanzelf allemaal goed!,. met een bouwpakket kan je overigens ook gewoon je eigen ontwerp inleveren hoor,. dus is het nog steeds helemaal zelf verzonnen en helemaal naar je zin. Het is best een werk als je het zelf moet doen en als je het niet zo ziet zitten kunnen jullie inderdaad misschien beter kiezen voor kant en klare panelen. Er komt met de verhuizing natuurlijk al genoeg op jullie af, en zoveel scheelt het ook niet.

Ik heb geen beplanting in m'n voliere,. wel eromheen wat ik pluk/knip en dat geregeld in de voliere leg (bamboe,. wilg bijv) het is inderdaad zo weg anders en krijgt niet echt de kans om terug te groeien ;)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Dit is wel grappig :D :D

Ik was bij Rick om de rosella op te halen. Ik vond het natuurlijk leuk om even zijn voliere te zien. Wat blijkt, hij gaat een nieuwe bouwen en ik mag misschien die oude van hem overkopen  ;D ;D ;D

Het is eentje die recht-toe-recht aan is, maar dat hindert niet. Het is een begin. Het lijkt me hartstikke tof!! Ik heb er al weer helemaal zin in. Ik zie die voliere al helemaal in mijn tuin staan.

Vandaag was een hele goeie dag. Een mooie en vooral ook lieve rosella erbij en misschien wel in februari een buitenvoliere. Dit zijn leuke dingen in het leven  ;D

Groetjes,
Monique

Joyce28

Leuk he,geniet ervan :)
En wat super dat je die Rosella een nieuw leven geeft,met al die ellende achter zich latend.
Ik zag ergens een onderwerp staan,naam houden of niet.Weet ook niet of er mensen op reageerd hebben,maar zou een nieuwe naam geven voor een heel nieuw leven :)

Monky

Hi allemaal,

Even weer wat vragen  :D
Ik ben bezig met een tuinontwerpcursus. Ik wil mijn nieuwe tuin ontwerpen en ik wil daar natuurlijk mijn nieuwe voliere in tekenen  ;D
Waar kan hij het beste staan? Ik neem aan niet in de volle zon, maar is het het beste om het volledig in de schaduw neer te zetten of halfschaduw?
Hoe kan ik het het beste neerzetten. Met de voorkant richting zuid, oost, noord, west?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monique

Kirsten

Hoi Monique,

Het beste is om gewoon te kijken waar hij het mooiste uit komt in je tuin.
Het grootste deel van de dag staat onze voliere in de zon en ik merk dat de meeste dat ook heel erg prettig vinden. Daarbij hebben ze ook de mogelijkheid om naar binnen te gaan, de schuur is bij ons geisoleerd dus koeler.
Dus gewoon kijken waar hij het mooiste staat/uitkomt zodat jullie er volop van kunnen genieten.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------