18 juli 2025, 22:50:15

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

carco

Wat een verhaal toch hè?
Jij staat straks bekend als vogeldokter op school en ik als iemand die overal wel opvang voor weet te vinden :-\ ;D
Hoelang heb je die schroevendraaier er eigenlijk tegen aan gehouden?
En als het weer is gaan bloeden had ze je vast wel weer gebeld hoor.
Je kan haar altijd nog aanraden morgen om wat druivesuiker door zijn water te doen.

Is het al gelukt met de foto's?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Wat ben je toch ook een heldin !!  ;D
Vind het knap van je dat het dicht hebt gebrandt met een schroevedraaier.
Ik weet niet of ik dat had gekund  ::) ,maar wat moet dat moet dan maar om een beestje te helpen.  ;)
Je kan die mensen toch opbellen of mailen om te vragen hoe of wat ?

Hmmm,ik geloof dat ik het nu al ga missen om in de blokken te kunnen kijken.
En dan van die lieve kleine donsjes kunnen zien.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Citaat van: carco op  4 oktober 2007, 20:42:35
Hoelang heb je die schroevendraaier er eigenlijk tegen aan gehouden?

Ik zag het bloedende deel verkleuren na een paar seconden. En het werd dof.. dus ja.. toen heb ik het er af gehaald. De schroevendraaier koelde ook heel snel af  ::)

Citaat van: Yvonne op  4 oktober 2007, 20:54:19
Je kan die mensen toch opbellen of mailen om te vragen hoe of wat ?

Ehh.. ik weet niet eens hoe ze heten  :-[  Mijn nummermelder doet het niet meer, dus ik heb ook geen telefoonnummer. En zij had een vergadering om half 8, dus tja.

Overigens word ik daar niet warm of koud van als er zoiets als dichtschroeien moet gebeuren. Tuurlijk denk ik daarna wel: "fieuw, dat was wel spannend" maar op het moment zelf helemaal niet.. gelukkig!
Achteraf krijg je dan wel twijfels of het allemaal goed was en zo.. maar goed, als ik niets had gedaan had ze ook nog eens ruim een uur op de DA moeten wachten..

nou, ik ga de dames eens ff naar bed schuppen!
groetjes,
Irene

Mara

Hoi Irene

Knap hoor dat je het durfde. Heb je nog iets van die mevrouw gehoord?

mara

imv

Hoi,
Ja, vanmorgen stond ze me bij school (van de kids ;) ) op te wachten. Ik had het wondpoeder bij haar achtergelaten en dat bracht ze terug. Ze heeft het niet meer nodig gehad, de wond bleef dicht  :D

Daarna kon ik hier aan de slag, want bij Goofy en Pino was het 2e donsje geboren.. een gele ! En Dat was een probleem wat ik al had voorzien (geleerd uit vorige nestjes).. Toen ze het gele donsje zagen hadden ze ineens weer door dat wit niet de "juiste kleur" voor hun is, dus werd het witte donsje opzij geduwd. >:( Nou ja.. zeg maar rustig: naar de andere kant van het blok gesleept  :'(
Ik dacht dat het al dood was, maar toen ik het koude vogeltje pakte begon het zacht te piepen.
"sukkels" heb ik tegen G en P gezegd en het noodplan in werking gezet.. donsje warm blazen, kersenpitzak in de magnetron, donsje erop, ondergestopt met een keukendoekje zodat het eventjes warm zou blijven en mij 2 handen vrij gaf om een bak te pakken en de warmtelamp op te starten.
Donsje erin, en ondertussen nog even een blik naar de kooi geworpen.. en zag ik dat Goofy en Pino zich ook niet meer interesseerde voor het gele donsje.
Die heb ik dus ook laten opwarmen onder de lamp. Het heeft toch wel een aardige tijd geduurd voordat ik die 2 sukkels ervan overtuigd had dat ze voor de kleintjes moesten zorgen... dus de warme donsjes weer teruggezet en sindsdien gaat het goed. Net nog even gekeken.. het gele donsje is inmiddels opgedroogd en ze zijn allebei gevoerd.

Hopelijk blijft het goed gaan. De couveuse en de pap staat klaar om bij te springen.

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Ik hoop ook voor je en de donsjes dat het nu helemaal goed blijft gaan.
Wat stom he dat valkjes zo raar kunnen doen ?  :-\

Binnenkort kom ik weer eens jouw kant op.  ;)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

carco

pjoe jee, dus allebei gevoerd en een droog geel donsje?
Gelukkig maar.
Maffe beesten :-\

imv

Hoi hoi,
Hier gaat het nog steeds goed.
De kleintjes worden zeer regelmatig gevoerd en je ziet ze groeien  ;D
Morgen eens kijken of ik wat foto's kan plaatsten.
het zijn 2 echte pluizenbollen..  :-* :-*

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het goed gaat met de 2 donsjes !!  :D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Irene,

Wat fijn dat het goed gaat met de twee donsjes. Je schrikt natuurlijk wel als ze in eerste instantie helemaal niets doen (de ouders). Gelukkig had jij nog een plan B. ;D ;)
Ik ben benieuwd hoe het nu met ze gaat. Wel heel leuk, een geel en een wit donsje! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,
Wat fijn dat de donsjes nu wel gevoerd en warm gehouden worden. Dat scheelt een hele zorg!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

imv

:-[ :-[ :-[  S.O.R.R.Y  :-[ :-[ :-[
heb ik wel, maar krijg ze niet op mijn laptop gezet..

geduld  8) ::) ;)
Ze doen het superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Vanavond hield ik de kleinste op mijn hand bij Pino, en die begon meteen heel teder te doen en de kleine te voeren  :-*

En dáár heb ik ook een foto van  ;D

groetjes,
Irene

carco

Je titel klopt niet helemaal , donsje 1 is op 4 oktober geboren en donsje 2 op 5 oktober ;)
Heb je de foto's nu al?
Anders kom ik van de week wel even live kijken hoor :D

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >