19 juli 2025, 05:18:49

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

PIEP-EI !!!

Hij is al een heel eind op weg en we zien hem met het schouwlampje hard werken  ;D :P
Het andere ei piept nog niet maar is al wel bewerkt vanaf de binnenkant.
Het gehavende ei... tja... ik weet het echt niet... ik weet niet of ik leven zie. En de luchtkamer is echt heel groot... meer dan de helft van het ei  :-\
Ik heb het toch maar weer even teruggelegd..

hopelijk heb ik vanavond beschuit met muisjes  :P

ManjaV

Wat leuk zeg...een piepeitje! :D Dat klinkt altijd zo lief!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

En.. is er al iets of moeten we tot morgen wachten?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

dat wordt morgen.. hij piept hard en is druk bezig  :P ;D

carco

imv

Yup!
Niks aan te doen. Maar dan hebben we er misschien wel meteen 2  ;D
Ze zijn er net even af geweest, en er wordt hard gewerkt.

*Yvon

Hoi hoi

Hmmm,we wachten rustig af ??  ::)
Hoe vaak heb je al gekeken ??  :P ;D
Ga je nog wel slapen vannacht ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi  ;D
Ik heb heeerlijk geslapen, Yvon, dank je!
En.. het is dierendag vandaag, dus... hoorde ik voergeluiden toen ik beneden kwam.  ;D

G en P waren beide in het blok dus ik heb nog niet gekeken welke kleur het heeft.
Gisteren heb ik het door P&G aangepikte ei weggehaald en opengemaakt. Het donsje was dood. Wel vrij ver ontwikkeld, maar er is kennelijk iets niet goed gegaan.

Dus nu hebben we 1 donsje.. en misschien straks 2.
Vanmiddag meer.. ik ben nu aan het werk.

groetjes,
IRene

*Yvon

Gefeliciteerd met je donsje !!

Ben wel benieuwd naar de kleur van het donsje en of het nu miss al 2 donsjes zijn.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

imv

Hoi hoi,
Ik ben nu thuis (moest eerst naar de acupunctuur)
Ik heb Goofy maar eventjes opzij geschoven om te kijken  :P

Het is een heeeeel klein ienieminie wit donsje.
Het donsje in het andere ei is ook druk bezig, dus ik ben benieuwd. Het voeren hoor je goed.. het gaat nog wel langzaam. Ik heb het donsje niet uitvoerig kunnen bekijken want Goofy bleef in het hok zitten wachten tot ik het weer teruglegde  ::) Ik zag in de gauwigheid dat de krop erg leeg was, maar zojuist heb ik weer voeren gehoord...

We wachten weer rustig af  8)

groetjes,
Irene

ps als goofy vandaag nog gaat eten zal ik eens een foto maken  :P

carco

Jij met je rustig afwachten steeds :P

Een witte dus weer, maar het wordt wel gevoerd dus geaccepteerd :D

Groetjes: Caroline.

ManjaV

Hey Irene,

Gefeliciteerd met je witte donsje! :D :D :D Echt harstikke leuk!
Wat jammer dat het andere donsje dood in het eitje lag. Waarschijnlijk hadden Pino en Goofy dit wel door en hebben ze het daarom aangepikt.
Ik ben benieuwd wanneer het andere eitje uitkomt.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,hoi,
HOERA gefeliciteerd met je donsje ;D
Hopelijk straks nog meer goed nieuws!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

imv

Even een verhaaltje tussendoor..

Toen ik tegen zessen vanmiddag met de hond buiten liet belde Britt mij vanaf thuis. Er had een mevrouw gebeld die mijn nummer had gekregen van de dierenarts-assistente (waar ik bevriend mee ben). Wat was nl het geval: ze heeft sinds zaterdag een parkietje van 7 weken oud en die heeft vanmiddag zijn pootje opengehaald aan ws een scherpe houtsnipper. Dus al een uurtje of 6 vond ze telkens druppels bloed en haar gevoel zei dat dat niet goed was (het is haar eerste parkietje), dus belde zij mijn vriendin.  Afijn, zo kwam ze dus bij mij terecht.. ik zei al dat het belangrijkste is dat ze het bloeden stopt. Maar het bleek dat ze het toch allemaal wel eng vond, zo'n klein beestje, ze durfde het niet goed vast te pakken en zo.. dus heb ik haar adres maar gevraagd om zelf even te komen kijken.  ::)

Ik trof een levendig parkietje aan.. zeer gemakkelijk te pakken.. stapte zelfs al op. Maar inderdaad een bloedend pootje. Niet goed dus.
Ik het parkietje eruit gepakt en het pootje in de "short-cut" gestopt. Helaas.. 3 keer geprobeerd, maar het bleef bloeden.
Dus de DA gebeld, maar die zat in Strijen en hij zei dat ik het maar moest dichtbranden  :-X
Afijn.. met een miniatuurschroevendraaier in een vlam heb ik het dichtgeschroeid. Het beesje onderging alles eigenlijk heel gelaten.. echt een schatje!
Daarna hebben we het niet meer zien bloeden.
Je begrijpt wel dat ik nu elke keer het gevoel heb, dat het gewoon weer is gaan bloeden mee dat ik de deur uitstapte.. ik hoop echt van niet..  :-\ Het wondpoeder heb ik even daar gelaten voor het geval dat...

Afijn.. hopelijk gaat alles goed, ik zal haar morgen wel op het schoolplein zien.

Daarnet ook nog even bij het donsje gekeken. Hij doet het prima.  :-* Goofy en Pino zaten samen in het blok.. echt zó lief om te zien hoe zo'n kleintje helemaal met liefde omringd wordt. Broertje/zusje is er nog niet.. kan toch echt niet lang meer duren..

groetjes,
Irene