21 juli 2025, 21:43:39

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Irene

Wat ook handig is, wij hebben winterschotten. Dat zijn plexiglazen schotten die we voor de winter tegen de voliere vastmaken zodat ze uit de wind zitten en uit de ergste kou. Vooral omdat wij de wind van de Maas krijgen is die best wel koud.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

En zijn er hier nog eitjes bij gekomen?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi Yvon,
Noop.. geen eitjes meer. En aangezien Belle nog Reggie er naar omkeek heb ik ze vanmorgen weggehaald.
Vanmorgen Max gedouched. Hij is de rest van de dag niet van zijn plaats af te krijgen  :-\ .. en hij blijft maar op zijn zere oor liggen.. Hopelijk heeft hij gewoon last van de warmte.

groetjes,
irene
ps voor de liefhebbers.. ik heb foto's van een natte Max.  Je herkent hem dan niet terug  8) Ik zal ze vanavond in zijn dagboek plaatsen

imv

Dit is het puntei van Belle..

Trouwens, vanmorgen deed ik de voliere ff open, en zoals gewoonlijk komt als eerste Sjors om me te begroeten. Daarna Lill,.. maar nu ook Teddy, Pino en Joepie  ;D ;D :-*

groetjes,
Irene

imv

Hoi hoi,
Ik ben dus serieus aan het kijken naar een buitenvoliere. Ik zie het helemaal zitten (Rogier nog niet helemaal geloof ik, maar goed  ::) :-[  )
Maar nu heb ik eens een vraagje aan de buitenvoliere-bezitters...
Tot wanneer kun je je vogels buitenzetten zodat ze het in de winter ook nog blijven doen?? Kan dat bijvoorbeeld ook nog in september, of ben je dan te laat?

groetjes,
IRene

Rianne

Hoi Irene,

dat ligt aan de weersomstandigheden. Blijft het nog een week lekker warm en is de nachttemperatuur boven de 15 graden, kan het nog.
Ik heb van de week nog 2 valkjes buiten gedaan en ze doen het prima :)

imv

Hoi hoi,
Nou.. ik moet de buitenvoliere nog ontwerpen  ::) :-[
En mijn valken zitten al 4 jaar binnen.
Maar een nachttemp tot een graad of 15, dat blijft het in de zomer nog wel..

groetjes,
Irene

Mara

Hoi Irene

Ik heb vorig jaar zelfs nog vrij laat mijn bonte man en witmasker cinnamon geparelde pop naar buiten gedaan. Het was volgens mij al oktober maar het was toen ook nog lang fijn weer. Maar ik zou het inderdaad in de zomer doen, zeker na de ijsheiligen.

Mara

carco

Rogier nog niet mee eens??

Hier is het andersom: Hans zou niet liever willen dan dat de valken buiten kwamen en ik wil dat juist weer niet :-[

Ach joh: charmes in de strijd en hij is zo overgehaald ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Misschien wil hij het wel.  ???
Maar dat in elkaar zetten he.......  ::)

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi, in elkaar zetten? Daar hoeft Rogier niet mee te zitten.. dat zijn dingen die ik meestal doe  ::) 8)

*Yvon

Ok dan.  :D
Als je toevallig hulp nodig hebt............ ikkuh wille wel helpe .  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

DEAL!
Ik krijg als het goed is vandaag of morgen foto's van een buitenvoliere van de hondentrimster die Max heeft geknipt. Zij doet hem weg en heeft wat panelen voor me..

We w88 rustig af  8) ::)

carco

Als de buitenvolière er staat heb je een kamervolière over toch ::) :P :-X 8)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

hoezo? wil jij er nog één?  :o ::) ;D