20 juli 2025, 00:11:02

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

carco

Nou ja ik weet niet: ze smeren me allemaal een man aan voor Hedwig en 9 in één kooi is wel erg veel.
Hans weet van niets hoor 8) :-[ :-X

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Kirsten

Hahaha wat lees ik hier nu allemaal weer,. buitenvolïère, tweede binnenvolière,. Het wordt weer eens tijd dat we afspreken ;D

Ik heb ook aardig wat verstand van buitenvolieres inmiddels, dus geef maar een gil als je hulp zoekt ;)

Groetjes!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

imv

GIL

;D ;D

Ik ga eerst eens met Rogier rond de tafel zitten  :P
Wanneer spreken we af?

imv

NU op SBS6: een vogeluitlaatservice!!

carco

Huh had je net niet harder kunnen gillen nu heb ik alles gemist :P

Morgen??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Wat? waar? hoe? wanneer? met wie ??  8) ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat het hier met de onderhandelingen over een voliere ??  :P ;D
Weet je al van hoe en wat ?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Noop...  :-\
Zoals gewoonlijk wordt het weer op de langere termijn geschoven denk ik.
Volgende week zijn we vrij. Hopelijk kunnen we er dan weer naar kijken

Groetjes,
Irene

Mandy

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

imv

Nou, dat komt omdat we niet zoveel tijd hebben. En Rogier is ook vaak.. heel vaak weg, dus dan komt het er ook neit van om het er eens over te hebben.
Ik weet wel zeker dat ik ze naar buiten wil doen, maar ja.. hoe.. waar moet je beginnen.. daar moet ik even over nadenken.
Momenteel wordt er in huis airco aangelegd, dus overal dozen en troep en sinds een week zijn we zakelijk bezig met een ..eh.. miljoenenprojekt .. dus dwalen de gedachten in de tijd die ik vrij ben ook geregeld af..

Die alu-frames, he?! Ik hoorde dat je die met popnagels in elkaar moet zetten?
Eigenlijk wilde ik gewoon een (hard)houten frame maken en daar gaas tegenaan spannen, maar Rogier zegt ook: dat is best een hoop onderhoud. Dus dan alu-frames.. maar waar haal je die vandaan?! Ik vind ze alleen in verweggistan en op het internet..
Dus onwetendheid is mijn grootste struikelblok ben ik bang  :-[

En uiteraard ben ik nu zo'n beetje echt aan vakantie toe  :-\
Straks zijn we een paar daagje vrij, gaan we 10 dagen weg en vervolgens nog een weekje vrij  :D

Goofy en Pino zijn van tijd tot tijd behoorlijk aan de wipwap.. ze worden aan alle kanten bijgestaan door zonen en belangstellenden  :P

Joepie is nog steeds veel te zwaar. 150 gram. Haar zal de buitenvoliere wel goed doen..
Sjors en Lilo komen nog steeds (onder toeziend oog van Max) elke avond een kroel halen  :-*
Coen maakt een ENORM kabaal  >:( en Guus.. tja.. die is erg op zichzelf. Is ze altijd al geweest, maar nu ze er niet meer uit kan wordt dat toch wel wat meer

Nou, nu weer aan de slag (ben in de winkel)

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

Pfffoooeeee,wat hebbie het druk.  :-\
Om met een buitenvoliere te beginnen is het miss makkelijk als je eerst het binnenhok plaatst.
Dan zet je een houtenframe op zodat die alu-frames daartegen kan vastschroeven.
Zo heb je 2 in 1 dus.
Een gaasdakje en golfplaatjes erop en dan iets van riet voor tegen de zon,klaar is je voliere.  :P

Dan kunnen Goofy en Pino lekker door wippen en Joepie kan lekker aan zijn gewicht werken/vliegen.
En de andere valkjes kunnen doen van wat ze willen.
Jij hebt je ontspanning in de voliere door erbij tegaan zitten en aandacht te geven.

It is easy.  8) ;D

Groetjes Yvon

Oja,hoe gaat het met Carcoline d'r beestjes ??

Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Irene, ;D

Die alu frames kun je gewoon thuis laten bezorgen.
Wij hebben ze al eens bij Rico's besteld. Daar kun je dan ook verbindingsstukjes, gaas en eventueel popnagels bestellen.
De profielen van 20x20x1,5  zijn leverbaar in lengetes van 2 of 3 meter en kosten +/-  € 1,50 per meter.
Gaas rollen van 25 meter x 1m zijn € 93,-

Ze maken ook panelen. Die heb je al vanaf € 32,- dan zijn ze 1020x 2000.
Deurpanelen in dezelfde maat heb je voor € 46,- en deurpanelen met voederplateau kosten € 69,-.

Voor volières op maat kun je offerte aanvragen. :D

Deze zit trouwens in Vroomshoop.

Groetjes Marlies ;)

imv

ok thnx, ik ga zoeken..
De beessies van Carcoline gaan prima. De chins gaan prima, de cathies zitten altijd zoals Reggie van Róbin tegen het dak aan geplakt  :D, de valken doen het ook goed. Ik heb Hedwigs eitjes weggehaald. Harry die normaal enorm kroelt vindt mijn hand in de kooi niet echt geweldig en pikt wel iets. Niet door, hoor, maar hij vindt me niet echt leuk meer  :-\
In de broedkooi zie ik alleen Damali. Derrick blijft trouw op de eitjes zitten.
De nijnen doen het ook prima. Pluk is een stuk vriendelijker geworden (in vergelijking met vorig jaar)  :D En Amor heb ik al een keer geborsteld. Lekker makkelijk en leuk!
Verder staat er ook nog een tamme rat van een vriendinnetje van Simone, en zelfs die komt me 's morgens even begroeten. Dan knuffelen we even (is errug lief) en is mijn rondje weer klaar.

Zometeen is het weer tijd om te gaan voeren.  ;D

groetjes,
Irene